Νέα επένδυση μαμούθ στην Ευρώπη -Ποιος κινεζικός κολοσσός θα κατασκευάσει τρίτο εργοστάσιο αυτοκινήτων

Μετά από την Ουγγαρία και την Τουρκία, η BYD στρέφει το βλέμμα της στη Γερμανία, έχοντας ως στόχο να κυριαρχήσει στο ευρωπαϊκό αυτοκινητικό στερέωμα.
Μέσω εργοστασίων εδραιώνει η BYD την παρουσία της στην Ευρώπη, στον αποήχο των υψηλών εμπορικών πτήσεων που σημειώνει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Στο τέλος του τρέχοντος έτους η BYD θα εγκαινιάσει την πρώτη της ευρωπαϊκή γραμμή συναρμολόγησης στην Ουγγαρία, ενώ ετοιμάζει και μια δεύτερη επί τουρκικού εδάφους στο πλαίσιο επένδυσης που αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.
Πλέον προλειαίνει το έδαφος και για ένα τρίτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Reuters, το βλέμμα της είναι στραμμένο στη Γερμανία, η οποία πέρυσι είχε εναντιωθεί στους δασμούς της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
BUY NOW
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να δημιουργήσουν εργοστάσια παραγωγής και συναρμολόγησης στην Ευρώπη, καθώς επιδιώκουν να διαθέσουν ακόμα περισσότερα οικονομικά οχήματα στην περιοχή και να ανταγωνιστούν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τη στιγμή που η ζήτηση στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, παρουσιάζει επιβράδυνση.
Οι πηγές του Reuters αναφέρουν ότι η Γερμανία αποτελεί κορυφαία επιλογή για την BYD, αν και υφίσταται προβληματισμός σχετικά με τo υψηλό κόστος εργασίας και ενέργειας, τη χαμηλή παραγωγικότητα και τη χαμηλή ευελιξία, με αποτέλεσμα να μην έχει ακόμα ληφθεί η τελική απόφαση.
Η Γερμανία, βέβαια, εξυπηρετεί τον σκοπό της BYD να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα της και την ελκυστικότητά της ανάμεσα στους Ευρωπαίους πελάτες, ως ένας τοπικός κατασκευαστής.

Παράλληλα, η ΒYD φαίνεται αποφασισμένη να συμμορφωθεί με την αυστηρή ντιρεκτίβα του Πεκίνου να μην επενδύσει σε χώρες που τέθηκαν υπέρ των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως ήταν η Γαλλία και η Ιταλία.
Το εργοστάσιο της Κίνας στην Ουγγαρία αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή αυτοκινήτων τον προσεχή Οκτώβριο, ενώ αυτό της Τουρκίας τον Μάρτιο του 2026. Όταν ευθυγραμμιστούν με τη μέγιστη παραγωγική ικανότητά τους, θα κατασκευάζουν συνδυαστικά περίπου 500.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της S&P Global Mobility, οι πωλήσεις της BYD στην Ευρώπη το 2025 θα υπερδιπλασιαστούν στις 186.000 μονάδες, από 83.000 το 2024, ενώ μέχρι το 2029 αναμένεται να προσεγγίζουν τα επίπεδα των 400.000 αυτοκινήτων.