Αυτός είναι ο νέος ιαπωνικός κινητήρας που θα σώσει τα 4X4 αυτοκίνητα

Lexus ROV Concept 1

Χωρίς τη χρήση βενζίνης, ντίζελ ή ηλεκτρικής ενέργειας, ο νέος κινητήρας HySE-X1 αποτελεί την ιαπωνική λύση για το μέλλον των δεινών off-roader.

Το μέλλον της αυτοκίνησης δεν βρίσκεται μόνο στους ηλεκτροκινητήρες, καθώς οι θερμικοί κινητήρες δεν έχουν παραδώσει ακόμα τα όπλα. Τον τελευταίο καιρό βιώνουμε μια ενδιαφέρουσα περίοδο μετάβασης και πειραματισμού, που επιβεβαιώνεται και από την πρόσφατη συμμαχία μεταξύ των Ιαπώνων κατασκευαστών για την δημιουργία του απόλυτου 4x4 με κινητήρα που καταναλώνει ως καύσιμο το υδρογόνο.

Lexus ROV Concept 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, αυτή η «φόρμουλα» τεχνολογίας υφίσταται ήδη και φιλοδοξεί να γίνει η σωτηρία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ το 2024 θα αποτελεί την «καρδιά» αγωνιστικών του πιο σκληρού αγώνα στον πλανήτη. Μάλιστα, οι Ιάπωνες βλέπουν ότι το μέλλον για το off roading είναι η τεχνολογία τους, και όχι οι μπαταρίες.

Ειδικότερα, τα Yamaha YXZ1000R και Lexus ROV φέρουν κινητήρα που καταναλώνει υδρογόνο, με την εξέλιξή του να αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ των Honda και Toyota. Και οι δύο εταιρείες έχουν υπογράψει συμφωνία συνεργασίας για να διευρύνουν τις δυνατότητες του υδρογόνου ως καύσιμο, με άλλους κατασκευαστές όπως η Yamaha, η Kawasaki και η Suzuki να εντάσσονται σε αυτό το σύμφωνο μέσω της ένωσης HySE (Hydrogen Small Mobility & Engine Technology).

HySE 1

Με στόχο τον εμβληματικό αγώνα Dakar 2024, αυτή η συνεργασία έχει δημιουργήσει ένα UTV με το οποίο θα συμμετέχει στον αγώνα. Σκοπός του «πρότζεκτ» είναι να δώσει ώθηση στις δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας και να την δουλέψει στο όριο, με σκοπό να αξιολογηθεί η απόδοση, η αξιοπιστία και οι απαιτήσεις σε συνθήκες που θεωρούνται από τις πιο ακραίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι 4κύλινδρο με κυβισμό 998 κ.εκ. και υπερτροφοδότηση. Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν κινητήρα μοτοσυκλέτας που έχει υποστεί μετατροπές για να καταναλώνει υδρογόνο ως καύσιμο.

HySE

Το πλαίσιο που χρησιμοποιείται για αυτό το UTV είναι της Overdrive Racing και η τελευταία του εκδοχή ονομάζεται HySE-X1, με την παρουσίασή του να πραγματοποιείται πριν λίγες μέρες στο Japan Mobility Show. Μάλιστα, έχει επιβεβαιωθεί και η συμμετοχή του στο επερχόμενο Dakar που θα εκκινήσει στις 5 Ιανουαρίου.

Η επιλογή του Dakar για αυτού του είδους τις δοκιμές, τόσο λόγω των συνθηκών, όσο και της αυτονομίας και των επιδόσεων, θέλει να παρουσιάσει το υδρογόνο ως μια πολύ σοβαρή εναλλακτική λύση απέναντι στα ηλεκτρικά οχήματα που κινούνται με μπαταρία.

Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ορισμένα αγωνιστικά να κινούνται με συνθετικά καύσιμα ή με ηλεκτρικά εκτεταμένης αυτονομίας (REX), το υδρογόνο εξακολουθεί να είναι μια τεχνολογία με μικρό αντίκτυπο, αλλά με πολλές δυνατότητες να αποκτήσει φανατικούς οπαδούς μόλις αποδειχθούν οι δυνατότητές της σε πραγματικές συνθήκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ