Μετά τον προ ολίγων μηνών θάνατο του ράπερ Mad Clip, μια ακόμη απώλεια, αυτή τη φορά ενός 45χρόνου μέσα στο καινούργιο «κόσμημά» του, ήρθε να ταράξει την ελληνική κοινωνία. Τι άλλο πρέπει να γίνει για να τοποθετηθούν μπαριέρες, στην πολύπαθη παραλιακή οδό;
Μόλις πληροφορηθήκαμε τον χθεσινοβραδινό θάνατο του άτυχου 45χρονου Τζώρτζη Μονογυιού στην παραλιακή οδό μέσα στην ολοκαίνουργια –την είχε παραλάβει μόλις λίγα λεπτά πριν!– Ferrari 488 του, ψάξαμε να δούμε τι είχε συμβεί λίγους μόλις μήνες νωρίτερα στο ατύχημα που κόστισε τη ζωή στον ράπερ Mad Clip - Δείτε τι είχε συμβεί.
Τονίζουμε ότι και τα δύο δυστυχήματα έχουν πολλές ομοιότητες, αφού και οι δύο οδηγοί έχασαν τον έλεγχο του πανίσχυρου αυτοκινήτου τους στην μεγάλη ευθεία της παραλιακής οδού ανάμεσα στη Βούλα και τη Βουλιαγμένη (ο ένας στο ξεκίνημά της, στο ύψος της Βουλιαγμένης, από Λιμανάκια προς Αθήνα και ο δεύτερος στην άλλη ακριβώς πλευρά της, στο ύψος της Βούλας και στο σημείο που η παραλιακή συναντά τη Λεωφ. Βουλιαγμένης), επίσης και τα δύο αυτοκίνητα ανέβηκαν πάνω στη νησίδα, χτύπησαν πάνω στα γνωστά μας δέντρα (περιμένουμε το πόρισμα της αστυνομίας για το ατύχημα του Μονογυιού) και κυριολεκτικά, αφανίστηκαν…
BUY NOW
Διαβάστε εδώ: Τροχαίο στη Βούλα: Πώς έγινε το μοιραίο με τη Ferrari (video)
Στο σημείο αυτό έχουν γίνει πάμπολα άλλα ατυχήματα και δυστυχήματα. Θυμίζουμε μάλιστα για τους λάτρεις του ποδοσφαίρου την περίπτωση του Πρέντραγκ Τζόρτζεβιτς το 2006, που πέρασε τη νησίδα, για καλή του τύχη δεν χτύπησε σε κάποιο δέντρο και στη συνέχεια «καρφώθηκε» σε μάντρα σκαφών με την ασημί Mercedes SL του.
Επιστρέφοντας στο σήμερα, ή μάλλον στο χθες, και ψάχνοντας το τι συνέβη στην προ 4 μηνών περίπτωση του Mad Clip, πέσαμε πάνω στις δηλώσεις του πραγματογνώμονα Παναγιώτη Μαδιά, ο οποίος είχε τονίσει τότε τη σημασία της προστατευτικής μπαριέρας. Μάλιστα, ο κ. Μαδιάς είχε πει ότι ευθύνες φέρει και η περιφέρεια Αττικής καθώς έχει παραλείψει να βάλει μπάρες ασφαλείας στο σημείο, που μειώνουν την ταχύτητα της πρόσκρουσης.
Δείτε εδώ μια Lamborghini που τρακάρισε μέσα στη Λάρισα πάνω σε μπαριέρα
Η περιφέρεια από την πλευρά της είχε απαντήσει με ανακοίνωσή της στις δηλώσεις του κ. Μαδιά, ένα τμήμα της οποίας παραθέτουμε: «Ο πραγματογνώμονας θα έπρεπε να γνωρίζει ότι καμία μπάρα ασφαλείας δεν θα μπορεί να εγγυηθεί την αποτροπή θανατηφόρου περιστατικού, αφού οι μεγαλύτερες ταχύτητες που αναπτύσσονται στα crash test των ΜΑΟ για επιβατικά αυτοκίνητα (από το αποτέλεσμα των οποίων εξαρτάται και το αν θα πάρουν πιστοποίηση κατά ΕΝ-1317 ή όχι) είναι 100 και 110Km/h. Συγκεκριμένα το TB11 (900kg – 100Km/h) και το ΤΒ32 (1500kg – 110Km/h).
Για ταχύτητες της τάξης των 150 και 200Km/h ΚΑΝΕΝΑ ΣΑΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ, επομένως οι συνέπειες της πρόσκρουσης είναι ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΕΣ.
Επίσης, τα crash test διενεργούνται με συγκεκριμένες συνθήκες, με βασική αυτή της γωνίας πρόσκρουσης που είναι 20 μοίρες με το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου.
ΚΑΝΕΝΑ crash test ΣΑΟ δεν διενεργείται με συνθήκες πλαγιολίσθησης, επομένως και εδώ το αποτέλεσμα της πρόσκρουσης είναι ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΟ.
Επιπλέον ο συγκεκριμένος δρόμος, λόγω του γεγονότος ότι διαθέτει μεγάλο πλάτος με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας αλλά και πολύ μεγάλη νησίδα πλάτους πέντε μέτρων μεταξύ των δυο ρευμάτων, δεν ανήκει στους δρόμους προτεραιότητας για τοποθέτηση μπαρών. Επιπλέον επισημαίνουμε ότι το όριο ταχύτητας στο συγκεκριμένο δρόμο που διέρχεται κατοικημένη περιοχή είναι 50 χιλιόμετρα. Όποιος υπερβαίνει το όριο αυτό, συνειδητά θέτει σε κίνδυνο τόσο τη ζωή του, όσο και άλλων συνανθρώπων μας».
Δεν αμφισβητούμε σε καμία περίπτωση τους λόγους που η περιφέρεια Αττικής έχει κρίνει σωστό να μην τοποθετηθούν προστατευτικές μπαριέρες σε εκείνο το σημείο. Όπως επίσης και θεωρούμε αυτονόητο ότι όλοι, μα όλοι μας, οφείλουμε να τηρούμε απαράβατα τα όρια ταχύτητας, ιδίως σε κατοικημένη περιοχή.
Όμως «Το δις εξαμαρτείν τ' αυτόν ουκ ανδρός σοφού» όπως λέει και ο αρχαίος ποιητής, και πλέον μετά και το δυστύχημα του Μονογυιού, θα λέγαμε ότι πρέπει η περιφέρεια ή όποιος τέλος πάντων είναι αρμόδιος για αυτό, να ξανασκεφτεί την τοποθέτηση προστατευτικών μπαριέρων ασφαλείας σε έναν δρόμο ο οποίος εξελίσσεται στον πλέον διάσημο δρόμο-καρμανιόλα της Αττικής.
Για να μη θρηνήσουμε λοιπόν άλλα θύματα, για να μην έχουμε πάλι πρωτοσέλιδα με εικόνες καταστροφής και να μην ψάχνουμε κάθε φορά το «γιατί», καλό θα είναι τουλάχιστον ως ένα πρώτο μέτρο, να υπάρξει μια μελέτη από τους αρμόδιους της πολιτείας στο πως θα βρεθούν τρόποι που θα περιορίσουν τις συνέπειες σε εκείνο το σημείο του λεκανοπεδίου, από τη σίγουρα απρόβλεπτη οδηγική συμπεριφορά κάποιων διερχόμενων οδηγών.