Θέμα χρόνου φαίνεται πως είναι, σύμφωνα με την KPMG, η πτώση της τιμής της βενζίνης, η οποία σήμερα έχει παγιωθεί σε εξωφρενικά επίπεδα.
Στα ύψη έχει σκαρφαλώσει τους τελευταίους μήνες η τιμή της βενζίνης, με το «ράλι» ανόδου να έχει προκαλέσει πονοκεφάλο στους καταναλωτές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στον ανεφοδιασμό των οχημάτων τους.
Η εκτόξευση της τιμής της αμόλυβδης σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα δεν αποτελεί ένα αμιγώς ελληνικό φαινόμενο, μιας και το κύμα ακρίβειας έχει πλήξει και τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες οι οποίες αναζητούν εναγωνίως τρόπους προκειμένου να μειώσουν την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών.
BUY NOW
Οι τελευταίοι, μάλιστα, δείχνουν σημάδια… κόπωσης από την εδραίωση των τιμών σε εξωφρενικά επίπεδα, και αναζητούν απαντήσεις στο ερώτημα «πότε θα δούμε ξανά τη βενζίνη στο 1,40 ευρώ το λίτρο».
Την απάντηση δίνει η εταιρεία παροχής ελεγκτικών, οικονομικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών KPMG που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της μόλις από το επόμενο έτος θα καταγραφεί μια σημαντική πτώση της τιμής του «μαύρου χρυσού» λόγω της αύξησης της παραγωγής από τις πετρελαιοπαραγωγές χώρες και της μείωσης της ζήτησης από τους καταναλωτές.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η μέση τιμή ενός βαρελιού Brent -που χρησιμοποιείται ως σημείο αναφοράς στην Ευρώπη- θα διαπραγματεύεται περίπου στα 60 δολάρια το 2024, αντιπροσωπεύοντας πτώτη της τάξης του 25% συγκριτικά με σήμερα.
Ένα τέτοιο σενάριο, φυσικά, θα είχε ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις όσον αφορά τις τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης, προσφέροντας μια σημαντική ανάσα στους Ευρωπαίους καταναλωτές.
Σύμφωνα, βέβαια, με τις εκτιμήσεις της, η πτώση της βενζίνης στα 1,40 ευρώ/λίτρο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, θα αργήσει να επέλθει, μιας και θα χρειαστούν περίπου τρία χρόνια από σήμερα. Όσον αφορά το ντίζελ, σύμφωνα με τα στοιχείας της KPMG, αυτό σε τρία χρόνια από σήμερα θα κυμαίνεται στα 1,3 ευρώ/λίτρο.
Για ποιο λόγο έχει πάρει η βενζίνη την ανιούσα;
Η συμβουλευτική εταιρειά εξηγεί και τους λόγους που ώθησαν την τιμή του πετρελαίου -και συνακολούθα αυτές των καυσίμων- σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα τους τελευταίους μήνες, εστιάζοντας στην ανάκαμψη της ζήτησης μετά την υγειονομική κρίση της COVID-19, στις γεωπολιτικές εντάσεις και φυσικά στην απόφαση για περιορισμό της παραγωγής από τον ΟΠΕΚ και των συμμάχων του.
Η KPMG, ωστόσο, εκτιμά ότι τους προσεχείς μήνες η τιμή του αργού θα διολισθήσει, μιας και η παραγωγή «μαύρου χρυσού» θα ανακάμψει και οι όποιες αβεβαιότητες για την εξέλιξη της πανδημίας θα παύσουν να υφίστανται.
Τέλος, στη λίστα με τα αίτια που έχει σημειώσει άνοδο η τιμή των καυσίμων συγκαταλέγεται και η υποτίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου, γεγονός που καθιστά ακριβότερες τις εισαγωγές αργού πετρελαίου.
Ωστόσο, εκτιμάται ότι το ευρώ θα ανακάμψει έναντι του δολαρίου, δεδομένου ότι η ευρωπαϊκή οικονομία παίρνει ανοδική τροχιά.