Γιατί η βενζίνη είναι ακριβότερη στην Εθνική Οδό από ό,τι στην πόλη -Ποια είναι η διαφορά

benzinadiko1_0

Όσοι κινούνται συστηματικά στην Εθνική Οδό έχουν σίγουρα παρατηρήσει ότι οι τιμές στα πρατήρια καυσίμων είναι αισθητά υψηλότερες σε σχέση με τα πρατήρια εντός των πόλεων,με αυτή τη διαφορά να μην είναι τυχαία.

Το κόστος των καυσίμων είναι ένα σημαντικό έξοδο για τον οικογενειακό προϋπολογισμό, με την αίσθηση του να γίνεται ακόμα πιο έντονη όταν έρχεται περίοδος διακοπών. Πολλοί είναι οι κάτοχοι αυτοκινήτων που φουλάρουν το όχημά τους πριν ξεκινήσουν το ταξίδι τους, όχι πάντα επειδή εμπιστεύονται το πρατήριο που επιλέγουν στην καθημερινότητά τους, αλλά κι επειδή η βενζίνη στην Εθνική Οδό συνεχίζει να κοστίζει ακριβότερα σε σχέση με τα πρατήρια που βρίσκονται εντός πόλεων ή ακόμα και σε επαρχιακά δίκτυα. Για τον μέσο οδηγό, η διαφορά στην τιμή του λίτρου μπορεί να φαντάζει μικρή, αλλά σε κάθε γέμισμα μεταφράζεται σε σημαντική επιβάρυνση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
venzini times

Τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας δείχνουν πως η μέση τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων στην Ελλάδα κυμαίνεται στα 1,77 ευρώ/λίτρο (11/4/2025), ενώ σε ορισμένες περιοχές η τιμή είναι ακόμη χαμηλότερη, περίπου 1,72 ευρώ/λίτρο. Ωστόσο, σε μεγάλα τμήματα των Εθνικών Οδών, οι τιμές αγγίζουν ή και ξεπερνούν τα 1,86 ευρώ/λίτρο!

Ενδεικτικά, στην Εθνική Οδό Κορίνθου - Καλαμάτας υπάρχει πρατήριο που προσφέρει την 95άρα αμόλυβδη στα 1,856 ευρώ/λίτρο, στην Αθηνών – Πατρών στα 1,848 ευρώ/λίτρο, ενώ στην Αθηνών – Κορίνθου και στην Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Αλμυρού και της Λάρισας, η βενζίνη κοστίζει 1,869 ευρώ/λίτρο.

venzini times 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι λόγοι για αυτή τη διαφορά τιμής σχετίζονται κυρίως με το λειτουργικό κόστος των πρατηρίων στους αυτοκινητοδρόμους. Οι επιχειρήσεις αυτές καλούνται να καταβάλουν υψηλότερα τέλη για τη χρήση των χώρων εντός του οδικού δικτύου, καθώς και ενοίκια που είναι πολλαπλάσια σε σχέση με ένα αστικό πρατήριο.

Ταυτόχρονα, τα έξοδα μεταφοράς καυσίμων είναι μεγαλύτερα λόγω των αποστάσεων και της ανάγκης για διαρκή ανεφοδιασμό, ώστε να καλύπτονται οι αυξημένες ανάγκες των διερχόμενων οδηγών.

venzini times 3

Ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας είναι η μειωμένη δυνατότητα επιλογής. Σε ένα ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο, ο οδηγός έχει ελάχιστες εναλλακτικές όταν το ρεζερβουάρ φτάσει στο όριο, επιτρέποντας στα πρατήρια της Εθνικής να διαμορφώνουν τιμές χωρίς ουσιαστικό ανταγωνισμό.

Αν κάποιος επιλέξει να βγει από τον δρόμο για να βρει φθηνότερη βενζίνη σε κοντινή πόλη ή χωριό, ίσως εξανεμίσει το οικονομικό όφελος λόγω της επιπλέον κατανάλωσης και του χρόνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ