Η αιώνια συζήτηση σχετικά με το ποιος κινητήρας είναι πιο αξιόπιστος -βενζίνης ή diesel- συνεχίζεται απρόσκοπτα, παρά την επικείμενη απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με νέους θερμικούς κινητήρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035.
Βενζίνη ή diesel; Είναι ένα από αυτά τα προαιώνια διλήμματα που ό,τι και να απαντήσει κανείς, θα έχει σοβαρά επιχειρήματα για να στηρίξει την απάντησή του. Για παράδειγμα, ξέρουμε ότι το diesel είναι πιο αποδοτικό καύσιμο από τη βενζίνη. Αυτό σημαίνει ότι έχει μικρότερες απώλειες ενέργειας μέσω της θερμότητας, και έτσι παρέχει περισσότερη ενέργεια ανά λίτρο.
Κατά συνέπεια, με την ίδια ποσότητα καυσίμων τα πετρελαιοκίνητα οχήματα μπορούν να καλύψουν περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, ενώ και το κόστος του καυσίμου ανά λίτρο παραμένει χαμηλότερο για το diesel σε σχέση με τη βενζίνη.
BUY NOW
Από την άλλη μεριά, η βενζίνη έχει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα (ποσό ενέργειας ανά μονάδα βάρους) από το diesel, αλλά εκπέμπει περισσότερους ρύπους κατά την καύση της. Στους κινητήρες βενζίνης, η ανάφλεξη του μίγματος γίνεται από τον σπινθήρα που παράγει το μπουζί εσωτερικά του κυλίνδρου. Στον πετρελαιοκινητήρα η πίεση στον κύλινδρο μεταμορφώνει τη θερμότητα σε ενέργεια για να κινήσει τα έμβολα, χωρίς να χρειάζεται σπινθήρας και μπουζί.
Η εταιρεία Rolf Group, που απαρτίζεται από μηχανολόγους με πολλά χρόνια πείρας στην κατασκευή ανταλλακτικών για κινητήρες, επιχείρησε να δώσει την απάντηση.
Οι εμπειρογνώμονες λοιπόν μελέτησαν 130.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με πάνω από 100.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ, τα οποία επισκέφθηκαν το συνεργείο για μηχανολογική βλάβη.
Αποδείχθηκε ότι τα πιο συνηθισμένα προβλήματα σε αυτοκίνητα με παρόμοια πάνω-κάτω χιλιόμετρα είναι οι διαρροές λαδιού. Για τα βενζινοκίνητα μοντέλα, η πιθανότητα ενός τέτοιου προβλήματος είναι 59,5%, ενώ για τα πετρελαιοκίνητα 52%.
Επίσης, οι παλαιότεροι κινητήρες εμφανίζουν συχνά προβλήματα στο σύστημα εξάτμισης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ο κίνδυνος εμφάνισης μιας τέτοιας βλάβης είναι 25,9% για τους βενζινοκινητήρες και 29,4% για τους κινητήρες diesel.
Τελικά, η συγκριτική ανάλυση των κινητήρων δείχνει σχεδόν τα ίδια αποτελέσματα. Παρόλο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες «κόβουν» σταδιακά την κατασκευή νέων κινητήρων πετρελαίου, φαίνεται ότι τα αυτοκίνητα που «φοράνε» diesel κινητήρες αποδεικνύονται κατά 0,5% πιο αξιόπιστα, αν και μια τόσο μικρή διαφορά θα μπορούσε να οφείλεται και σε σφάλμα.