Εντυπωσιακό βίντεο: Δείτε την πιο επικίνδυνη γέφυρα στην Ελλάδα από ψηλά

γέφυρα ευρώτα σκάλα λακωνίας

Η ταλαιπωρημένη από τις φθορές γέφυρα πάνω από τον ποταμό Ευρώτα σύντομα θα παραδώσει τη σκυτάλη σε μια νέα υποδομή.

Σκουριασμένα σίδερα, κατεστραμμένο οδόστρωμα, φθορές στα βάθρα, εκκωφαντικός θόρυβος από τη διέλευση βαρέων οχημάτων. Πρόκειται για το σκηνικό που επικρατεί στη γέφυρα πάνω από τον ποταμό Ευρώτα στη Σκάλα Λακωνίας -μια υποδομή που συγκαταλέγεται στη λίστα με τις πιο επικίνδυνες υποδομές της χώρας.

Εδώ και δύο δεκαετίες η μεταλλική γέφυρα έχει χαρακτηριστεί ακατάλληλη. Παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να χρησιμοποιείται, αποτελώντας έναν… σιωπηλό κίνδυνο για όσους παίρνουν το ρίσκο να τη διασχίσουν.

Η γέφυρα έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό πριν από περίπου 3 χρόνια μέσα από τα πλάνα του drone του Up Stories, το οποίο προ ολίγων ημερών επέστρεψε για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τι έχει αλλάξει αυτό το διάστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως φαίνεται στα πλάνα, ο βαθμός επικινδυνότητας συνεχίζει να είναι υψηλός, αλλά πλέον εκτελούνται εργασίες για την κατασκευή της νέας γέφυρας που θα πάρει την σκυτάλη από την υφιστάμενη μεταλλική. Η τελευταία δεν θα κατεδαφιστεί, αλλά θα αποκατασταθεί ώστε να αξιοποιηθεί ως πεζογέφυρα, και θα αναδειχθεί ως μνημείο.

Η νέα γέφυρα θα έχει μήκος 90 μ. και κατασκευάζεται σε απόσταση αναπνοής από την υφιστάμενη. Ο φορέας του καταστρώματος θα είναι σύμμικτος και θα αποτελείται από χαλύβδινες δοκούς ενσωματωμένες εντός οπλισμένου σκυροδέματος, σύμφωνα με τις προδιαγραφές.

Το κατάστρωμα θα έχει πλάτος 9 μ. και εκατέρωθεν αυτού προβλέπεται η κατασκευή δύο πεζοδρομίων πλάτους 2,10 μ. έκαστο, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη κυκλοφορία και των πεζών.

γέφυρα Ευρώτα Σκάλα Λακωνίας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, θα τοποθετηθεί η απαραίτητη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, δηλαδή διαγραμμίσεις, στηθαία ασφαλείας και πινακίδες, με στόχο την απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων και τη διασφάλιση της ομαλής συνύπαρξης με τους πεζούς.

Η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Πελοποννήσου και της αναδόχου εταιρείας έγινε στις 8/3/2023. Το έργο έχει προϋπολογισμό 4.465.000 ευρώ και στόχος ήταν να είναι έτοιμη 18 μήνες από την υπογραφή του εργολαβικού συμφωνητικού. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν κατέστη εφικτό και πλέον η ολοκλήρωση εκτιμάται για το 2025.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ