Αυτός είναι ο νέος Διαγώνιος Άξονας της Ελλάδας -Πώς θα ενώσει το Αιγαίο με το Ιόνιο Πέλαγος

αυτοκινητόδρομος

Ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας αποτελεί ένα μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης, που μεταξύ άλλων μειώνει το χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία και φέρνει πιο κοντά το Ιόνιο στο Αιγαίο Πέλαγος. 

Στις ράγες της υλοποίησης έχει εισέλθει πλέον ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, ο συνδετήριος άξονας μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού.

Αποτελεί μέρος του διεθνούς οδικού δικτύου Ε65, συνδέει το Αιγαίο με το Ιόνιο Πέλαγος και εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τμήμα του αυτοκινητοδρόμου είναι το Μπράλος-Άμφισσα, ένα έργο προϋπολογισμού 285,50 εκ. ευρώ με ΦΠΑ που υπεγράφη τον Φεβρουάριο του 2023 και βρίσκεται υπό εξέλιξη. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στα τέλη Αυγούστου, έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90% οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις, όπως και το 90% του προγράμματος γεωτεχνικών εργασιών.

Μπράλος-Άμφισσα

Σχετικά με τις απαλλοτριώσεις, o Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, είχε ενημερώσει ότι το Δικαστήριο έγινε στις 9 Απριλίου 2024, έχει εκδοθεί η σχετική Δικαστική Απόφαση και η αντίστοιχη αναγνώριση δαπάνης και αναμένεται η υπογραφή των αποφάσεων δέσμευσης ποσού. Η ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027.

Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων βελτίωσης του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, σε δύο υπο-τμήματα: Το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περιλαμβάνεται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων, όπως είναι η κατασκευή 2 σηράγγων συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., 7 γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ., 6 ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Στο ίδιο τμήμα υπάρχουν άλλα 2 χλμ. κατασκευασμένου έργου που είναι η παράκαμψη Γραβιάς, όπως επίσης και το τέλος της παράκαμψης Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη μήκους περίπου 5 χλμ. Το τελευταίο τμήμα αποτελεί αντικείμενο άλλης εργολαβίας η οποία έχει ξεκινήσει εργασίες πέρυσι. Το συνολικό, λοιπόν, μήκος του Μπράλος-Άμφισσα είναι 31 χλμ.

Με την ολοκλήρωση του διαγώνιου οδικού άξονα, Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο η απόσταση των 185 χλμ. μεταξύ Λαμίας και Πάτρας που διανύεται σε περισσότερες από 3 ώρες θα μειωθεί στα 160 χλμ. και ο χρόνος ταξιδιού θα «πέσει» στη 1,5 ώρα.

Πέρα από το Μπράλος-Άμφισσα, ο Διαγώνιος Άξονας περιλαμβάνει επίσης τα τμήματα Αμφισσα-Ιτέα, Ιτέα-Άγιος Νικόλαος, και Άγιος-Νικόλαος-Αντίρριο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ