Δεν έχει τέλος ο κατήφορος για την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία, με την παραγωγή οχημάτων να σημειώνει τον ένατο συνεχόμενο μήνα πτώσης.
Την ίδια ώρα που η Τουρκία έχει στρέψει το βλέμμα της στην προσέλκυση επενδύσεων από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για την κατασκευή εργοστασίων οχημάτων, οι υφιστάμενες παραγωγικές μονάδες της συνεχίζουν να αιμορραγούν.
Ενδεικτικά είναι τα τελευταία στοιχεία της Τουρκικής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (OSD), που δείχνουν μείωση της παραγωγής οχημάτων κατά 15,4% τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, καταγράφοντας τον ένατο συνεχόμενο μήνα πτώσης.
BUY NOW
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Τουρκία παρήγαγαν 117.377 οχήματα τον Νοέμβριο του 2024, όταν την ίδια περίοδο του περασμένου έτους από τις γραμμές συναρμολόγησης είχαν βγει 138.735 οχήματα. Αναφορικά με τα επιβατικά ΙΧ, η μείωση ανήλθε σε 17,4%, στα 80.058 οχήματα.
Κατά την περίοδο Ιανουάριος-Νοέμβριος 2024, η παραγωγή οχημάτων στη χώρα συρρικνώθηκε κατά 8,1%, φτάνοντας τα 1,24 εκατομμύρια οχήματα, ενώ η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 6,2% στις 822.361 μονάδες, σύμφωνα με τα δεδομένα της OSD.
Οι εξαγωγές οχημάτων απέφεραν 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια τον Νοέμβριο, σημειώνοντας πτώση κατά 0,5% σε ετήσια βάση.
Από την άλλη, η αγορά αυτοκινήτων της χώρας αυξήθηκε κατά 4,7% σε ετήσια βάση, με συνολικές πωλήσεις 125.132 μονάδων.
Πριν από λίγες εβδομάδες, ο Πρόεδρος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Τουρκίας, Cengiz Eroldu, είχε εκφράσει ανησυχίες και για τον κλάδο των εξαγωγών, εν μέσω μιας περιόδου συρρίκνωσης της ζήτησης για αυτοκίνητα στην Ευρώπη, η οποία αντιπροσωπεύει το 83% των εξαγωγών οχημάτων της χώρας.
Για τον Eroldu, μειωμένη ζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο συνεπάγεται μείωση της παραγωγής, κάτι που δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε απώλειες θέσεων εργασίας. -Διαβάστε περισσότερα εδώ.