Το carandmotor.gr στα εγκαίνια του Μετρό της Θεσσαλονίκης -Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Μετρό Θεσσαλονίκης

Το carandmotor.gr ταξίδεψε στη Θεσσαλονίκη, η οποία σήμερα γιορτάζει τη λειτουργία του Μετρό και εισέρχεται σε μια νέα εποχή στις μεταφορές.

Ένα νέο ξεχωριστό κεφάλαιο άνοιξε σήμερα Σάββατο 30 Νοεμβρίου για τη Θεσσαλονίκη, μιας και πλέον η πόλη έχει το δικό της Μετρό, το οποίο αλλάζει τον συγκοινωνιακό χάρτη της, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των κατοίκων και των επισκεπτών της

Το carandmotor.gr ταξίδεψε στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας όπου πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης του έργου από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, παρουσία -μεταξύ άλλων- του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, του Υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, της Υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνης, του Διευθύνοντος Συμβούλου του Ελληνικού Μετρό, Νικόλαου Κουρέτα, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, Στέλιου Αγγελούδη και του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρου Εξάρχου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό

Το Σάββατο 30 Νοεμβρίου σηματοδοτεί το κλείσιμο ενός περιπετειώδες κύκλου -με αφετηρία τα μέσα της δεκαετίας του 1970 όταν έγιναν οι πρώτες ενέργειες για την κατασκευή του- και τα εγκαίνια μιας νέας εποχής για τη Θεσσαλονίκη, η οποία πλέον διαθέτει Μετρό, ικανό να εξυπηρετεί τις ανάγκες μιας σύγχρονης μητρόπολης όπου οι μετακινήσεις γίνονται εύκολες, γρήγορες και βιώσιμες.

Λίγο πριν τα εγκαίνια, στο carandmotor.gr μίλησε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ο οποίος δήλωσε: «Είναι μέρα χαράς και ικανοποίησης . Ένα έργο πνοής για την πόλη της Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε και το παραδίδουμε στους πολίτες. Ο πρωθυπουργός δείχνει τον τρόπο με τον οποίο υπάρχει αξιοπιστία στα έργα και τα λόγια. Έχουμε την παράδοση ενός μεγάλου έργου που αλλάζει την όψη και την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Επιτέλους το Μετρό γίνεται πραγματικότητα στη Θεσσαλονίκη. Αυτό που περιμέναμε επί δεκαετίες και δοκίμασε την αντοχή μας, φτάνοντας στα όρια του εμπαιγμού με ψεύτικα εκδοτήρια εισιτηρίων. Σήμερα, με τον τρόπο που αρμόζει, χωρίς πανηγυρισμούς και πομπώδεις εκφράσεις, το Μετρό δίνεται στις 2.00 το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, παραδίδει ένα έργο υποδομής, προϊόν πολλών κυβερνήσεων. Αλλά αυτή η κυβερνηση επίσπευσε τις διαδικασίες και το παραδίδει στους πολίτες», ανέφερε από τη μεριά του στο carandmotor.gr ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Κώστας Γκιουλέκας.

Ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, επισήμανε;

«Το είπαμε και το κάναμε. Ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και όλης της Ελλάδας. Ήταν υποχρέωσή μας να αναδείξουμε τα σπάνια μνημεία που έκρυβε στα σπλάχνα του ο ιστορικός τόπος. Επίσης, οι οι επεκτάσεις του Μετρό θα αναβαθμίζουν τη ζωή των ανθρώπων των συνοικιών από τις οποίες θα περνούν. Η επέκταση του Μετρό θα προς την Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025 και θα επαναλάβω την προσωπική μου δέσμευση ότι το Μετρό θα επεκταθεί και στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Στις πολυετείς καθυστερήσεις του Μετρό καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες Ελλάδας που θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί συμπολίτες μας είχαν καλοπροαίρετες επιφυλάξεις. Πιστεύω, όμως ότι όταν θα δουν το αποτέλεσμα της εργασίας μας θα αλλάξουν γνώμη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό

Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα Αρχαία της Θεσσαλονίκης, μια διπλή απάντηση στους δισταγμούς και την καχυποψία απέναντι στα πολλά λόγια που άκουγε επί χρόνια. Το νιώθω και απαντώ με το χειροπιαστό γεγονός που γιορτάζουμε σήμερα. Είμαι περήφανος διότι λίγο πριν την ψήφιση του προϋπολογισμού του 2025 παραδίδω ως πρωθυπουργός ένα έργο που είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 επίσης ως πρωθυπουργός ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.

Είμαι περήφανος αλλά και έτοιμος να μη χαθούν άλλες ευκαιρίες. Αρκετά με την ηττοπάθεια, αρκετά με τα συμπλέγματα».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε:

«Σήμερα βιώνουμε ιστορικές που η πόλη της περίμενε χρόνια. Στιγμές δικαίωσης για τους πολίτες της Μακεδονίας. Σε λίγη ώρα ο πρώτος συρμός θα εκτελέσει το πρώτο δρομολόγιο. Μετά από πολλές δυσκολίες, προκλήσεις και παλινωδίες δεκαετιών, το 2006 υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής του έργου. Υπήρχαν καθυστερήσεις που ταλαιπώρησαν τους πολίτες και του έκαναν να αμφιβάλουν για το έργο και την αξιοπιστία της ελληνικής πολιτείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρ’ όλα αυτά, απέναντι σε αυτό το σκηνικό εργάστηκαν πολλοί άνθρωποι που φρόντισαν το έργο να γίνει εξαιρετικό. Πίστεψαν στο έργο και συνέβαλαν στην πραγματοποίησή του. Το κράτος πρέπει να έχει συνέπεια και συνέχεια. Το Μετρό αποτελεί απτή απόδειξη ότι η κυβέρνηση υπηρετεί αυτή την αναγκαιότητα με πράξεις και όχι με λόγια. Με σχέδιο, σεμνότητα υπομονή και συλλογική προσπάθεια φέραμε αυτό το δύσκολο έργο εις πέρας.

Μετρό

Η Θεσσαλονίκη αποκτά Μετρό και Αρχαία όπως είχαμε δεσμευτεί. Και σήμερα παραδίδουμε στην κοινωνία ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα σε επίπεδο τεχνικών απαιτήσεων και κόστους. Η πόλη έχει ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη, με σύγχρονα συστήματα και αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας και λειτουργικότητας.

Η συμπρωτεύουσα ενισχύει τη αυτοπεποίθηση της. Η  πόλη στέκεται με αξιοπρέπεια και η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό

«Πιστεύω ότι φτιάξαμε ένα εξαιρετικό έργο, και ότι η Θεσσαλονίκη απέκτησε μετρό που άλλες πρωτέυουσες θα ζήλευαν. Ο σταθμός Βενιζέλου είναι ένα αξιοθέατο για τη Θεσσαλονίκη. Το ωραιότερο δωρεάν μουσείο στον κόσμο. Κύριε πρωθυπουργέ, είναι τιμή μας που σας παραδίδουμε το Μετρό ώστε να το παραδώστε στη Θεσσαλονίκη και τον κόσμο της», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου.

Μετρό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ομιλία του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκιος Ταχιάος, ανέφερε τα εξής: «Για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μιας περιπέτειας που τροφοδοτήθηκε από πολιτικές και οικονομικές παθογένειες προηγούμενων δεκαετιών. Τελικά καταλήξαμε σε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Πλέον έχουμε και Μετρό και Αρχαία. Σήμερα είναι μέρα γιορτής και μια αρχή για τη Θεσσαλονίκη, ένα εφαλτήριο για το μέλλον. Θεσσαλονικείς ας είναι το Μετρό καλορίζικο».».

Δείτε την παρουσίαση από τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης:

Με 13 σταθμούς και γραμμή μήκους 9,6 χλμ.

Το βασικό δίκτυο Μετρό διαθέτει 13 σταθμούς, με αφετηρία τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, τερματικό τη Νέα Ελβετία και ενδιάμεσους τους σταθμούς Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου και Βούλγαρη.

Η γραμμή εκτείνεται σε μήκος 9,6 χλμ. και περιλαμβάνει δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς. Στο δίκτυο λειτουργούν 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, δίχως οδηγό αλλά με συνοδό για την εξυπηρέτηση των επιβατών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης

Περιλαμβάνεται, επίσης, Αμαξοστάσιο συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων στην Πυλαία όπου στεγάζεται και το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, δηλάδή η «καρδιά» του Μετρό όπου θα γίνεται καθημερινά και ο έλεγχος όλων των συστημάτων, των υποδομών και των συρμών.

Οι σταθμοί είναι εξοπλισμένοι με συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, οι οποίες ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη κάθε συρμού, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Μετρό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθοριστική συμβολή στη θωράκιση των επιβατών έχει και το σύστημα Σηματοδότησης CBTC (Communication-Based Train Control) που επιτρέπει σε κάθε συρμό να προσδιορίζει συνεχώς την ακριβή θέση του, ώστε να τηρείται ασφαλής απόσταση για κάθε επόμενο συρμό. Το CBTC του Μετρό Θεσσαλονίκης κατατάσσεται στην κατηγορία SIL 4, όπου η πιθανότητα κρίσιμης αστοχίας (σε ένα σύστημα σηματοδότησης SIL 4) είναι μικρότερη από 1 στα 100.000 χρόνια.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Από τον έναν σταθμό στον άλλο σε 40 δευτερόλεπτα

Το υπόγειο ταξίδι του Μετρό από τη μία άκρη της γραμμής στην άλλη, δηλαδή από το Ν.Σ.Σ στη Νέα Ελβετία θα διαρκεία 17 λεπτά, μαζί με τις στάσεις, με τη μέση ωριαία ταχύτητα να ανέρχεται σε 40 χλμ./ώρα και τη μέγιστη σε 80 χλμ./ώρα. Ο επιβάτης θα χρειάζεται περίπου 40 δλ. για να μεταβεί από τον έναν σταθμό στον άλλον, ενώ δίνεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης 18.000 επιβατών την ώρα ανά κατεύθυνση και συνολικά 254.000 ανά ημέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συχνότητα δρομολογίων θα είναι 3,5 λεπτά και λίγους μήνες αργότερα, όταν ξεκινήσει η λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά και παραληφθούν οι επιπλέον 15 συρμοί, ο χρόνος αυτός θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα.

Τιμή εισιτηρίου

Από τις 30 Νοεμβρίου έως τις 3 Δεκεμβρίου η μετακίνηση με το Μετρό θα είναι δωρεάν και με το πέρας αυτής της περιόδου, το εισιτήριο θα κοστίζει 0,60 ευρώ (και 0,30 ευρώ το μειωμένο) με δυνατότητα πολλαπλών επιβιβάσεων και χρονική διάρκεια 70 λεπτών. Σε περίπτωση που ο χρόνος των 70 λεπτών της ώρας παρέλθει ενώ ο επιβάτης εξακολουθεί να βρίσκεται εντός του δικτύου Mετρό, το εισιτήριο ισχύει μέχρι την έξοδο του επιβάτη από το δίκτυο.

Η τιμή των 10+1 εισιτηρίων ανέρχεται σε 5,80 ευρώ, και του αντίστοιχου μειωμένου πακέτου στα 2,90 ευρώ, ενώ το ημερήσιο εισιτήριο κοστίζει 2,50 ευρώ, με 24ωρη διάρκεια και δυνατότητα απεριόριστων χρήσεων.

Μετρό Θεσσαλονίκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση του μετρό Θεσσαλονίκης, ορίζεται σε 16 ευρώ (8,00 ευρώ η μειωμένη.

Η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 90 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση του μετρό Θεσσαλονίκης ορίζεται σε 45 ευρώ (22,50 ευρώ η μειωμένη)

Η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 180 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση του μετρό Θεσσαλονίκης ορίζεται σε 85 ευρώ (42,50 ευρώ η μειωμένη).

Υπενθυμίζεται ότι σε πρώτη φάση δεν θα υπάρχει ενιαίο εισιτήριο για Μετρό και λεωφορεία, καθώς για τεχνικούς λόγους δεν εξασφαλίστηκε η διαλειτουργικότητα των συστημάτων έκδοσης και επικύρωσης εισιτηρίων. Αυτό σημαίνει ότι για χρησιμοποιήσει ο χρήστης στο ίδιο ταξίδι του Μετρό και Λεωφορείο/α, πρέπει να προμηθευτεί 2 εισιτήρια, ένα για το μετρό και ένα για το λεωφορείο ή τα λεωφορεία.

Μετρό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τα εισιτήρια του Μετρό, υπάρχουν 13 εκδοτήρια και συνολικά 104 αυτόματα μηχανήματα διανεμημένα σε όλους τους σταθμούς, ενώ σε πρώτη φάση η έκδοση και η επαναφόρτιση εισιτηρίων θα γίνεται αποκλειστικά με τη χρήση μόνο των αυτόματων μηχανημάτων για γρήγορη εξυπηρέτηση. Η προσωποποίης κάρτα θα εκδίδεται σε 13 εκδοτήρια με φυσική παρουσία όπου ο πολίτης θα παραλαμβάνει επί τόπου την κάρτα του με την επίδειξη των απαραίτητων εγγράφων.

Η επόμενη μέρα του Μετρό Θεσσαλονίκης

Μετά τα εγκαίνια της βασικής γραμμής, στο προσκήνιο έρχεται η ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο του 2025.

Θα περιλαμβάνει 5 σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα), με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ. και με την ολοκλήρωσή της θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες/ημερησίως.

Μετρό Θεσσαλονίκης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ