Χωρίς εισιτήριο η είσοδος σε Μετρό και λεωφορεία -Πώς θα πληρώνουμε, πότε ξεκινά

τέλος στο εισιτήριο

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την εφαρμογή τα ανέπαφων πληρωμών στα ΜΜΜ της Αθήνας. Τρέχουν οι διαδικασίες για την προμήθεια των συσκευών ελέγχου κομίστρου, ενώ έχει αποφασιστεί ο χώρος της εκδήλωσης για την παρουσίαση του συστήματος.

Απευθείας μέσω της τραπεζικής τους κάρτας ή του κινητού τηλεφώνου τους θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν από τις αρχές του 2025 οι επιβάτες σε όλα τα μέσα αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ, όταν και θα τεθεί σε καθολική λειτουργία το νέο σύστημα ανέπαφων πληρωμών.

Αυτή τη στιγμή το σύστημα Tap & Pay λειτουργεί πιλοτικά στα λεωφορεία των γραμμών Express (Χ93, Χ95, Χ96, Χ97) του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, και εντός ολίγων εβδομάδων θα επεκταθεί σε τρόλεϊ, μετρό, τραμ και αστικά λεωφορεία, καθιστώντας θεαματικά ευκολότερες τις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού της πρωτεύουσας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
carandmotor.gr
carandmotor.gr

Ο χρόνος, λοιπόν, μετράει αντίστροφα όπως καταδεικνύεται από τη δέσμευση χώρου για την παρουσίαση του συστήματος, όπως και από την επικείμενη προμήθεια των συσκευών για τη διενέργεια του ελέγχου κομίστρου.

Ειδικότερα, πρόσφατα η ΣΤΑ.ΣΥ. ενέκρινε την παραχώρηση του Χώρου Πολλαπλών Χρήσεων στο σταθμό «Σύνταγμα» για την πραγματοποίηση εκδήλωσης, που συνδιοργανώνουν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το Υπερταμείο και ΟΑΣΑ, για την παρουσίαση του νέου συστήματος που θα εγκαινιάσει ένα νέο κεφάλαιο για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.

Παράλληλα, ο οργανισμός κινεί τις διαδικασίες για την άμεση προμήθεια των κατάλληλων συσκευών που θα εξοπλίσουν τους ελεγκτές ώστε να ελέγχεται αν ο επιβάτης έχει «χτυπήσει» την τραπεζική του κάρτα στον ειδικό αναγνώστη των επικυρωτικών μηχανημάτων. Ο έλεγχος θα γίνεται μέσω smartphones, με την ΣΤΑ.ΣΥ. να προκηρύσσει διαγωνισμό ύψους 25.500 ευρώ πλέον ΦΠΑ για την απόκτηση συνολικά 150 συσκευών γνωστής μάρκας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τις προσφορές τους μέχρι τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου και ώρα 14:00, στις οποίες θα αναφέρεται και ο χρόνος παράδοσης.

Μετρό tan and pay

Πώς θα λειτουργεί το σύστημα

Με την εφαρμογή των ανέπαφων πληρωμών στα ΜΜΜ αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ, ο επιβάτης δεν θα χρειάζεται να προμηθευτεί τα γνωστά εισιτήρια ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card, καθώς ως εισιτήριο θα λειτουργεί η ίδια η τραπεζική κάρτα, είτε σε φυσική μορφή, είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο ή στο smartwatch.

Το μόνο που θα έχει να κάνει ο επιβάτης είναι να πλησιάσει την κάρτα στον ειδικό αναγνώστη των επικυρωτικών μηχανημάτων. Το σύστημα θα «διαβάζει» την κάρτα ή το ψηφιακό πορτοφόλι και θα χρεώνει την αξία της διαδρομής στον λογαριασμό του επιβάτη.

Το σύστημα, μάλιστα, είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε στο τέλος της ημέρας να «διαβάζει» από μόνο του τις διαδρομές που έχουν γίνει με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να χρεώνει αυτόματα την τραπεζική κάρτα, με το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα χρηστική λειτουργία, ειδικά για τους επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες πόλεις και οι τουρίστες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ανέπαφες συναλλαγές

Οι ανέπαφες πληρωμές αναμένεται να δώσουν τέλος στον βραχνά της εύρεσης σημείου πώλησης εισιτηρίων, τα οποία φυσικά δεν θα καταργηθούν. Τα ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card θα συνεχίσουν να διατίθενται και να λειτουργούν στα επικυρωτικά μηχανήματα, αλλά δεδομένης της διευκόλυνσης που θα παρέχει η πληρωμή απευθείας από την τραπεζική κάρτα και το κινητό τηλέφωνο, η χρήση τους εκτιμάται ότι θα μειωθεί σημαντικά.

Όφελος θα έχει και ο ΟΑΣΑ, μιας και το σύστημα θα μειώσει τα λειτουργικά του κόστη από την έκδοση χάρτινων εισιτηρίων που πολλές φορές απορρίπτονται μετά από μόλις μία χρήση.

Με τις ανέπαφες πληρωμές, η Αθήνα εντάσσεται στη λίστα των ευρωπαϊκών πόλεων, όπως η Μαδρίτη, το Μιλάνο, και το Λονδίνο που δίνουν τη δυνατότητα στους επιβάτες να μετακινούνται με απλό, ασφαλή και άνετο τρόπο, συμβάλλοντας στην αύξηση της χρήσης των ΜΜΜ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ