Citroen oli: Αυτό είναι το νέο γαλλικό πρωτότυπο που βγήκε από το μέλλον

Citroen oli

Η Citroen αποκάλυψε το oli, ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μοντέρνο στιλ, μικρό βάρος και πολλά ανακυκλώσιμα υλικά.

Στην παρουσίαση ενός πρωτότυπου μοντέλου που δείχνει το όραμα της για τις μετακινήσεις του μέλλοντος προχώρησε η Citroen, βασιζόμενη στο τρίπτυχο «βιωσιμότητα, σύγχρονο design και εξοικονόμηση βάρους».

Πρόκειται για το Citroen oli, ένα μικρών διαστάσεων SUV βάρους 1.000 κιλών που έχει αυτονομία 400 χλμ./ώρα και, σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία, καταναλώνει μόλις 10 kWh/100 χλμ. Ενσωματώνει μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 40 kWh και η τελική του περιορίζεται στα 110 χλμ./ώρα.

Όπως προσθέτει η Citroen, το oli υιοθετεί στοιχεία και από τον κόσμο των pick-up, μιας και πίσω από τα πίσω καθίσματα υπάρχει μια μικρή καρότσα. Για την αξιοποίηση της καρότσας και την ενίσχυση της πρακτικότητας, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται, την ίδια ώρα που το πίσω παρμπρίζ ανοίγει προς τα πάνω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
citroen oli

Για την επίτευξη μικρού ανθρακικού αποτυπώματος, το oli ενσωματώνει καινοτόμες τεχνολογίες και φιλικά προς το περιβάλλον εξαρτήματα όπως είναι τα ελαστικά του, το πέλμα των οποίων είναι κατασκευασμένο -μεταξύ άλλων - από φλοιούς ρυζιού και ηλιέλαιο.

Παράλληλα, για την κατασκευή των καθισμάτων έχουν χρησιμοποιηθεί 80% λιγότερα εξαρτήματα απ' ό,τι σε ένα συμβατικό κάθισμα, την ίδια ώρα που έχουν αξιοποιηθεί 3D τεχνικές για τη μείωση του βάρους τους.

citroen oli
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τα καθίσματα όπως και τα πατάκια έχει χρησιμοποιηθεί πολυουρεθάνη, (η οποία είναι διαμορφωμένη σαν σόλα αθλητικών παπουτσιών) για να μειώσει την ποικιλομορφία των υλικών, κάτι που καθιστά ευκολότερη την ανακύκλωσή τους.

Οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από χάλυβα για ενίσχυση της αντοχής τους και την εξοικονόμηση κόστους, αλλά και από αλουμίνιο για λόγους εξοικονόμησης βάρους.

Για την κατασκευή του δαπέδου, του καπό και του πίσω τμήματος του oli έχει χρησιμοποιηθεί ανακυκλωμένο χαρτόνι, καλυμμένο με ρητίνη, που επιτρέπει την εξοικονόμηση βάρους κατά 50%, απ' ό,τι αν γινόταν χρήση χάλυβα.

Παράλληλα, η δίαιτα έχει γίνει περαιτέρω αποτελεσματική, μέσω της τοποθέτησης αντικριστά ανοιγόμενων θυρών δίχως ηχεία, καλωδιώσεις και ηχομονωτικά υλικά, τα οποία θα πρόσθεταν επιπλέον κιλά.

citroen oli
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά, το μεγάλο άνοιγμα των θυρών εξασφαλίζει εύκολη πρόβαση στην καμπίνα, ενώ πάνω στο ταμπλό δεν υπάρχει κάποιο σύστημα πολυμέσων, τον ρόλο του οποίου μπορεί να επιτελέσει ένα smartphone (όπως και στο Ami).

Παράλληλα, υπάρχουν αποσπώμενα ηχεία Bluetooth και ενσωματωμένες θήκες για ακουστικά και tablet πίσω από τα μπροστινά καθίσματα.

Σημειώνεται, τέλος, ότι το oli δεν αναμένεται να περάσει τη γραμμή παραγωγής, καθώς αποτελεί ένα μοντέλο-εγχειρίδιο για το πώς μπορούν να κατασκευαστούν μοντέλα που θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ