Το ιδιαίτερα δημοφιλές μοντέλο της Dacia έχει περάσει στην τρίτη του γενιά, με τις αναβαθμίσεις να του χαρίζουν σύγχρονο χαρακτήρα και τον κινητήρα διπλού καυσίμου να εξασφαλίζει πραγματικά μεγάλη αυτονομία.
Δυναμικό μπάσιμο στην αγορά έχει πραγματοποιήσει το Dacia Duster, έχοντας ως στόχο να συνεχίσει να γράφει με χρυσά γράμματα το όνομά του στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.
Η ολοκαίνουργια γενιά του μοντέλου είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις και πιο προηγμένη τεχνολογικά, την ίδια ώρα που διατηρεί ακέραια τη «σκληροτράχηλη φιλοσοφία» του απερχόμενου Duster.
BUY NOW
Ενδεικτικά του σύγχρονου χαρακτήρα του μοντέλου είναι τα νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (σε αστικές και προαστιακές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης άλλων αυτοκινήτων, πεζών, ποδηλάτων και μοτοσυκλετών), και η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ενώ στο εσωτερικό συναντάμε οθόνη αφής 10,1" που είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10 μοιρών προς εκείνον.
Παράλληλα, το νέο Duster είναι διαθέσιμο σε διάφορες εκδόσεις συστημάτων κίνησης, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης διπλού καυσίμου που εξασφαλίζει ασυναγώνιστη οικονομία κίνησης και πραγματικά μεγάλη αυτονομία.
Πρόκειται για την έκδοση ECO-G 100 που ενσωματώνει τον γνωστό turbo 1000άρη κινητήρα του ομίλου της Renault με σύστημα διπλού καυσίμου, βενζίνης και υγραερίου (LPG).
Αξιοποιώντας ως καύσιμο το LPG το νέο Duster υπόσχεται χαμηλότερες κατά 10% εκπομπές CO2 έναντι της βενζίνης και εξίσου σημαντικά για το προϋπολογισμό του οδηγού χαμηλότερο κόστος κατά τον ανεφοδιασμό λόγω της μεγάλης διαφοράς στην τιμή του LPG με τη βενζίνη.
Το Duster ECO-G 100 φέρει δύο κανονικού μεγέθους ντεπόζιτα με τη χωρητικότητα εκείνου για τη βενζίνη να φτάνει τα 50 λίτρα, ενώ η δεξαμενή LPG είναι χωρητικότητας 51 λίτρων.
Ειδικότερα, για την κίνηση του Duster διπλού καυσίμου φροντίζει ο υπετροφοδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας των 999 κ.εκ. και τις τέσσερεις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Για την περίσταση, η απόδοση του συνόλου φτάνει τους 100 ίππους (με τη χρήση LPG) και τα 160 Nm ροπής και το κιβώτιο είναι χειροκίνητο έξι σχέσεων. Η τελική του SUV αυτό το μοτέρ φτάνει τα 168 χλμ./ώρα.
Με την εξάντληση και των δύο ρεζερβουάρ η αυτονομία του Duster μπορεί να φτάσει έως και τα 1.388 χιλιόμετρα κατά το πρότυπο WLTP, ενώ η σωστά μελετημένη τοποθέτηση για τo ρεζερβουάρ του υγραερίου δεν επηρεάζει τον χώρο αποσκευών ο οποίος παραμένει αναλλοίωτος και με τα καθίσματα στη θέση τους βρίσκεται στα 472 λίτρα.
Ο οδηγός μπορεί να αλλάξει το καύσιμο που χρησιμοποιεί ο κινητήρας σύμφωνα με τις ανάγκες του από το σχετικό κουμπί που βρίσκεται στο ταμπλό του νέου Duster, με την διαδικασία να είναι ταχύτατη και να μην γίνεται αντιληπτή ούτε κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Πέρα από την έκδοση LPG, το Duster διατίθεται ως mild hybrid με 3κύλινδρο 1.2 TCe που αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm, ενώ υπάρχει και πλήρως υβριδική έκδοση με σύστημα κίνησης που αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.600άρη βενζίνης και δύο ηλεκτρομοτέρ, με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 140 ίππους.
Το Dacia Duster, ένα πραγματικό success story με εκατομμύρια πωλήσεις, είναι εδώ στην 3η του γενιά, έχοντας σύγχρονο χαρακτήρα, και συστήματα κίνησης που ικανοποιούν κάθε ανάγκη.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ