Η σύγχρονη ιστορία της Dacia αποτελεί ένα success story στην αυτοκινητοβιομηχανία και καθρεφτίζεται στην εμπορική πορεία του ιδιαίτερα δημοφιλούς Duster.
Το Duster άρχισε να πρωταγωνιστεί στην ιστορία της Dacia από το 2010 που παρουσιάστηκε η πρώτη του γενιά. Αμέσως κατάφερε να γίνει το σήμα κατατεθέν της φίρμας και να ηγηθεί της γκάμας, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο και προσιτό πακέτο με αισθητική SUV και αρκετά καλές ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου.
Φέτος, η Dacia πέτυχε ένα μεγάλο εμπορικό ορόσημο με 2.000.000 Duster να βγαίνουν από την γραμμή παραγωγής των εργοστασίων της (Ρουμανία, Βραζιλία, Κολομβία και Ρωσία) και να πωλούνται σε σχεδόν 60 χώρες. Για αυτό, εάν κινείστε στους κρύους δρόμους της Σιβηρίας ή στην έρημο του Μαρόκο και δείτε ένα τέτοιο, μην παραξενευτείτε.
BUY NOW
Την περίοδο που παρουσιάστηκε το πρώτης γενιάς Dacia Duster, η κατηγορία των SUV είχε ανθίσει για τα καλά και τα περισσότερα μοντέλα ήταν είτε πολύ εξελιγμένα και ακριβά, είτε πολύ απλά και φθηνά. Το κενό αυτό ήρθε να καλύψει η Dacia, που ήθελε να κατασκευάσει ένα προσιτό, αισθητικά αποδεκτό και ανθεκτικό SUV για να καλύψει τις ανάγκες του αυξανόμενου αγοραστικού κοινού. Την ιστορία που εκτυλίχτηκε από τότε την ξέρουμε, με το Duster να μεταλλάσεται σε σύμβολο της σύγχονης Dacia.
Μεταξύ όλων των αγορών, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει το υψηλότερο ποσοστό γυναικών που αγοράζουν Dacia Duster σε σχέση με τους άνδρες. Η Τουρκία έχει τη νεότερη ομάδα αγοραστών του Duster (42 ετών κατά μέσο όρο), με το 62% να είναι οικογένειες με παιδιά.
Στη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και την Ιταλία, οι ιδιοκτήτες Duster αγαπούν την ύπαιθρο: το 23% ασχολείται το περπάτημα και την πεζοπορία, το 12% κάνει ποδηλασία και το 9% πραγματοποιεί ταξίδια. Σε αυτές τις πέντε χώρες, το 44% των ιδιοκτήτών ζει σε αγροτικές περιοχές, το 30% σε μικρές πόλεις, το 10% σε μεσαίες/μεγάλες πόλεις και το 11% σε περιαστικές περιοχές. Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους προχώρησαν στην αγορά του Dacia Duster είναι η τιμή του (56%), ο σχεδιασμός του (20%) ή λόγω αφοσίωσης στην μάρκα (16%).
Για να συμβούν όμως όλα αυτά, η Dacia εξελίσσει διαρκώς τα εργοστάσιά της. Και αυτό γιατί στη Ρουμανία, το Duster έχει γίνει σύμβολο εθνικής υπερηφάνειας. Υπάρχουν αστυνομικά Duster, στρατιωτικά Duster, ασθενοφόρα Duster, τα πάντα. Το SUV της Dacia υπηρετεί σε όλες τις κρατικές υπηρεσίες και τις μεγάλες εταιρείες.
Το Dacia Duster έχει και αγωνιστικές περγαμηνές, με συμμετοχή σε διάφορους αγώνες και πρωταθλήματα, όπως το Andros και την ανάβαση του Pikes Peak.
Επιπλέον, το Duster έχει κερδίσει περισσότερα από 40 βραβεία από στιγμή που πρωτοκυκλοφόρησε: Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ρουμανία, Καλύτερο SUV του Ηνωμένου Βασιλείου, Καλύτερο Οικογενειακό Αυτοκίνητο στη Γερμανία και το Βέλγιο και αρκετά ακόμα που αποδεικνύουν πόσο επιτυχημένο είναι το εμβληματικό μοντέλο της Dacia.
Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε και τα ειδικά διασκευασμένα Dacia Duster, που είτε κυκλοφορούν με ερπύστριες και εκτελούν χρέη ασθενοφόρου, είτε μεταφέρουν τον Πάπα, είτε περιπολούν τα σύνορα της χώρας (τουλάχιστον 880 τελευταίας γενιάς πήρε το Υπουργείο Άμυνας της Ρουμανίας). Ακόμα, το Duster κυκλοφόρησε και σε pick-up με 400 μονάδες ήδη κατασκευασμένες και τροποποιημένες για διάφορες χρήσεις. Όλες οι τροποποιήσεις πραγματοποιούνται στο εργοστάσιο του Μιοβένι.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ