Daihatsu Vision Copen: Ολική επαναφορά για το ιαπωνικό roadster

Daihatsu Vision Copen

Μπορεί στα μέρη μας το συμπαθέστατο μικρό fun car της Daihatsu να έχει εξαφανιστεί εδώ και χρόνια, αλλά στην Ιαπωνία εξακολουθεί να πωλείται κανονικά - και τώρα περνά στην προηγμένη νέα του γενιά.

Η μετάβασή του γίνεται μέσω του πρωτοτύπου Vision Copen, το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του αργότερα αυτό το μήνα στο Japan Mobility Show. Θα αποτελέσει τη βάση της τρίτης του γενιάς, η οποία θα έχει μεν το γνωστό σχεδιασμό αλλά στην ουσία θα πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεύτερη γενιά του Copen πωλείται στην Ιαπωνία από το 2014, σε πολλές και διαφορετικές εκδόσεις. Μία από αυτές είναι κλειστή με κανονική οροφή, άλλη είναι σπορτίφ με την ονομασία GR Sport -θυμίζουμε ότι ένα μεγάλο μερίδιο της Daihatsu ανήκει στην Toyota- ενώ η έκδοση Cero έχει ρετρό στοιχεία.

Η καινούρια γενιά του 2024 θα είναι μεγαλύτερη σε μέγεθος, γεγονός που σημαίνει ότι πλέον το Copen δεν θα είναι ένα kei car (mini ιαπωνικό πόλης). Η τρέχουσα γενιά του έχει μήκος 3,395 μέτρα αλλά το Vision έχει μεγαλώσει στα 3,83 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο του τελευταίου πλέον φτάνει στα 2,41 μ. Επίσης το Vision είναι πιο πλατύ και πιο χαμηλό.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το Copen αρχίζει να προσεγγίζει τις διαστάσεις του Mazda MX-5, και πλέον γίνεται πισωκίνητο. Έτσι, με την αύξηση του μήκους και τη μετάδοση στους πίσω τροχούς παύει να είναι kei car. Κι επιπλέον είναι και πολύ πιο ισχυρό: το Vision αφήνει στο παρελθόν το μικρό τρικύλινδρο turbo μοτέρ των 600 κ.εκ. και 63 ίππων, για χάρη ενός μεγαλύτερου και ισχυρότερου 1.3 λίτρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γενιά του 2014 διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο είτε με CVT, αλλά το Vision διαθέτει ένα νέο αυτόματο κιβώτιο αποκλειστικά. Μια από τις καινοτομίες του, επίσης, είναι η δυνατότητα καύσης βιώσιμων (CN, Carbon Neutral) καυσίμων.

Αντίθετα, ο σχεδιασμός του δεν έχει τίποτα καινοτομικό, καθώς εξελίσσει το σχέδιο της πρώτης γενιάς του Copen σε ένα μεγαλύτερων διαστάσεων αμάξωμα. Έχει την ίδια ηλεκτροκίνητη σκληρή οροφή Active Top, και πλέον διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων δίπλα στη σχετικά μικρή οθόνη ια τα πολυμέσα στο ταμπλό.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ