Το καύσιμο του μέλλοντος - Η τεχνολογία που θα δώσει λύση στο ενεργειακό αδιέξοδο

Highway driving 1

Η Toyota σέρνει το άρμα της υδρογονοκίνησης, πολλοί άλλοι κατασκευαστές -BMW, Hyundai- επενδύουν σε αυτό, και τώρα ήρθε η σειρά να ακολουθήσουν και οι μεγάλοι προμηθευτές των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Μπορεί η Toyota να παρουσίασε πέρσι 16 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα διαθέσει στην παγκόσμια αγορά μέσα στη δεκαετία που διανύουμε, όμως παράλληλα η ιαπωνική εταιρεία διαθέτει σε επιλεγμένες αγορές το Mirai που κινείται από κυψέλες υδρογόνου, και εξελίσσει στην αγωνιστική Corolla την τεχνολογία απευθείας καύσης υδρογόνου από κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Hyundai επίσης διαθέτει το υδρογονοκίνητο Nexo, και πλειάδα άλλων μεγάλων κατασκευαστών επενδύουν στην εξέλιξη πρωτοτύπων με υδρογόνο, όπως η Land Rover με το πειραματικό Defender.

Κατά συνέπεια, άρχισε να έχει πλέον νόημα για τους προμηθευτές των αυτοκινητοβιομηχανιών να εξελίσσουν και να διαθέτουν επιμέρους εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στα συστήματα υδρογονοκίνησης των αυτοκινήτων, και το έχουμε ήδη δει από τη γερμανική Mahle που εξελίσσει τεχνολογία αντίστοιχη της Toyota.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δύο ακόμη προμηθευτές που ξεκίνησαν ήδη είναι οι BorgWarner και Riken. Η πρώτη κατασκεύαζε μέχρι τώρα συστήματα μετάδοσης και υπερσυμπιεστές, και τώρα φέρεται να εξελίσσει συστήματα ψεκασμού του υδρογόνου και κεντρικές ηλεκτρονικές μονάδες. Η ιαπωνική Riken, στην ίδια ώρα, ήδη δημιούργησε ένα κέντρο δοκιμών υδρογόνου στις εγκαταστάσεις της.

Η BorgWarner μοιράζεται την άποψη της Toyota ότι το πρόβλημα δεν είναι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, αλλά το διοξείδιο του άνθρακα. Η επένδυση στην καύση υδρογόνου απευθείας μέσα στον κινητήρα αυτόν, αν φτάσει σε σημείο να αποδώσει, θα διατηρήσει τον θερμικό κινητήρα στη ζωή και θα αποτελέσει μια μορφή ενέργειας εναλλακτική της ηλεκτροκίνησης.

Αυτό θα ειναι ευεργετικό, σύμφωνα με τον Gill Pratt, CEO του Ινστιτούτου Ερευνών της Toyota στις ΗΠΑ: «Οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου δεν έρχονται χωρίς συνέπειες», τόνισε, καθώς η κατασκευή των μπαταριών αυτών εκρίνει στην ατμόσφαιρα τεράστιες ποσότητες CO2 και απαιτεί τη χρήση ορυκτών υλικών, ενώ η μπαταρία παραμένει υπέρβαρη για ένα αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντιθέτως, η απευθείας καύση υδρογόνου στους θαλάμους ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης -ενός κλασσικού μοτέρ βενζίνης ή diesel, όπως το γνωρίζουμε- προσφέρει το όφελος όχι μόνο των μηδενικών εκπομπών CO2 (αν και εκπέμπει οξίδειο του αζώτου, που είναι ένα πρόβλημα), αλλά και της ταχύτητας με την οποία μπορεί η τεχνολογία της καύσης υδρογόνου να εξαπλωθεί και να εφαρμοστεί ευρέως.

Βασίζεται, δηλαδή, στις ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες των ΚΕΚ, που σημαίνει ότι οι προμηθευτές επιμέρους εξαρτημάτων των κινητήρων αυτών -όπως η BordWarner και η Riken- μπορούν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να εξελίσουν και να διαθέσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες των συστήματα αυτά.

Για παράδειγμα, το γεγονός ότι ένας ΚΕΚ που καίει υδρογόνο χρειάζεται περισσότερο αέρα από έναν κινητήρα turbo βενζίνης, καθιστά κρίσιμη την εξειδίκευση που έχουν οι κατασκευαστές υπερσυμπιεστών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το πρωτότυπο υδρογόνου Hyundai N Vision 74
Το πρωτότυπο υδρογόνου Hyundai N Vision 74

Όλο και περισσότερες εταιρείες της παγκόσμιας αυτοκίνησης επενδύουν, λοιπόν, στο υδρογόνο, εκτιμώντας ότι το μέλλον θα φέρει τη συνύπαρξη της ηλεκτροκίνησης με την υδρογονοκίνηση και συνεπώς την επιλογή του κάθε αγοραστή αυτοκινήτου να διαλέξει ανάμεσα στις δύο. Το κακό είναι πως, τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια, και τα αυτοκίνητα υδρογόνου θα είναι αρκετά δαπανηρά.

Ναι μεν είναι πιο οικονομική από την επένδυση στην ηλεκτροκίνηση, και βεβαίως βασίζεται στην ήδη υπάρχουσα τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, όμως το κόστος εξέλιξης της καύσης υδρογόνου είναι κατά περίπου 30% μεγαλύτερο από την εξέλιξη των κλασσικών θερμικών κινητήρων βενζίνης ή πετρελαίου.

Θυμίζουμε, ότι στην καύση υδρογόνου -πέραν της Toyota και της Land Rover, που προαναφέραμε- επενδύει η Hyundai, που παρουσίασε το υδρογονοκίνητο πρωτότυπο supercar N Vision 74 ισχύος 679 ίππων, η BMW με το πρωτότυπο iX5 που σκοπέυει να βγάλει στην παραγωγή το 2025, η Alpine με το εντυπωσιακό Α4810 και άλλες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW iX5 Hydrogen
BMW iX5 Hydrogen

Όμως, η εποχή που η υδρογονοκίνηση θα φτάσει στα προσιτά αυτοκίνητα της παγκόσμιας αγοράς και στους ιδιώτες ίσως αργήσει λίγο. Σύμφωνα με τη BorgWarner, το υδρογόνο είναι πιο ταιριαστό για βαριά οχήματα -όπως μεγάλα φορτηγά- και δευτερευόντως για μεγάλα SUV και Pick-up ημιφορτηγά.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ