8 στους 10 οδηγούς δεν το γνωρίζουν -Αυτό είναι το μεγαλύτερο τούνελ της Αθήνας

Με μήκος 70 χλμ., η Αττική Οδός διαθέτει 24 σήραγγες, μία από τις οποίες αποτελεί το μεγαλύτερο αστικό τούνελ στην Ελλάδα.
Οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας μας βρίθουν από οδικές σήραγγες οι οποίες έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και στη μείωση του χρόνου ταξιδιού.
Οι σήραγγες, ωστόσο, δεν αποτελούν… προνόμιο αποκλειστικά των αυτοκινητοδρόμων, μιας και υποδομές του είδους απαντώνται και εντός των πόλεων και δη στην Αθήνα, η οποία με τη δημιουργία της Αττικής Οδού έχει εντάξει στους κόλπους της δεκάδες τούνελ.
BUY NOW
Η Αττική Οδός η αριθμεί συνολικά 24 σήραγγες, το συνολικό μήκος των οποίων ανέρχεται σε 12.555 μέτρα. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι το συνολικό μήκος του αστικού αυτοκινητόδρομου είναι 70 χιλιόμετρα, οι σήραγγες καταλαμβάνουν πάνω από το 1/5 του μήκους της Αττικής Οδού.

Η μεγαλύτερη είναι η Σήραγγα Βριλησσίων στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο, έχοντας μήκος 940 μέτρα, το οποίο την αναδεικνύει και στη μακρύτερη αστική σήραγγα σε πανελλήνιο επίπεδο. Η σήραγγα βρίσκεται μετά τον κόμβο Πεντέλης (Έξοδος 12), ενώ εντός του τούνελ βρίσκεται και η έξοδος για την Περιφερειακή Υμηττού.
Δεύτερη μεγαλύτερη σήραγγα είναι η Βριλησσίων, στο ρεύμα προς Ελευσίνα, με μήκος 730 μέτρα, ενώ η μικρότερη είναι η Σήραγγα Δημόκριτου, στο ρεύμα προς Κατεχάκη, με μήκος μόλις 48 μέτρα.

Η Σήραγγα Βριλησσίων στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο, βέβαια, θα εκθρονιστεί μόλις ολοκληρωθεί το υπογειοποιημένο τμήμα της Ποσειδώνος, μήκους περίπου 1,3 χλμ. το οποίο θα ξεκινά από την παραλία Αλίμου και θα φθάνει έως το ύψος της μαρίνας του Ελληνικού.
Ακόμα μεγαλύτερη θα είναι η Σήραγγα Ηλιούπολης, μήκους περίπου 3 χλμ., που θα ενώσει την Περιφερειακή Yμηττού με τη Βουλιαγμένης. Το εν λόγω πρότζεκτ, βέβαια, μολονότι κρίνεται ιδιαίτερα χρήσιμο, έχει παγώσει ελέω έλλειψης χρηματόδοτησης.
Το μεγαλύτερο οδικό τούνελ στη χώρα μας, αλλά και στα Βαλκάνια, είναι το T2 (υπάρχουν και οι Τ1 & Τ3) των Τεμπών, έχοντας μήκος 6 χλμ.
Γνωστή και ως σήραγγα Μαρίνου Αντύπα-Ρήγα Φεραίου προς τιμήν του κοινωνικού αγωνιστή Μαρίνου Αντύπα, έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μ. σε κάθε κλάδο και μία Λωρίδα Έκτακτης ανάγκης. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 2008 και ολοκληρώθηκε στις 7 Απριλίου του 2017. Ακολουθεί η σήραγγα Δρίσκου, με μήκος 4,5 χλμ. - Διαβάστε περισσότερα εδώ.