Αυτός είναι ο νέος Διαγώνιος άξονας της Ελλάδας -Ποιες περιοχές θα ενώσει

Αυτοκινητόδρομος

Έργο μεγάλης εθνικής σημασίας είναι ο Διαγώνιος Άξονας, ένα σημαντικό τμήμα του οποίου άρχισε να κατασκευάζεται.

Ένας ιδιαίτερα σημαντικός αυτοκινητόδρομος άρχισε να κατασκευάζεται στη χώρα, προκειμένου να καταστήσει ακόμα ευκολότερες τις μετακινήσεις των πολιτών και να βγάλει από την απομόνωση πολλές περιοχές της χώρας.

Πρόκειται για τον οδικό άξονα Μπράλος-Άμφισσα, τον οποίο επισκέφθηκε την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, συνοδευόμενος από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

μπράλος άμφισσα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Μπράλος-Άμφισσα αφορά σε νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 25 χλμ. που θα κατασκευαστεί από την ΑΒΑΞ και χωρίζεται στα εξής υποτμήματα:

-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

Σημειώνεται ότι η παράκαμψη Γραβιάς (7+300 – Χ.Θ. 9+300), συνολικού μήκους περίπου 2,5 χλμ. έχει κατασκευαστέι και δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης με την ΑΒΑΞ.

Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000, μήκους 5 χλμ. έχει ενταχθεί σε άλλη εργολαβία και αναμένεται να ξεκινήσει.

Προβλέπονται να κατασκευαστούν δύο σήραγγες, η πρώτη μήκους 2.225 μ. και η δεύτερη 2.485 μ., 6 ισόπεδους κόμβους, 7 γέφυρες αλλά και ένα δίκτυο παράλληλων και κάθετων δρόμων για τη σύνδεση του υφιστάμενου δικτύου.

μπράλος άμφισσα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο είναι προϋπολογισμού 285,6 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται (τα 262,2 εκατ. ευρώ) από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Οι πρόδρομες εργασίες ολοκληρώθηκαν και έχει ξεκινήσει η διάτρηση του τούνελ που παρακάμπτει πλέον όλο τον ορεινό όγκο.

παράκαμψη Γραβιάς

Διαγώνιος Άξονας

Όπως έχουμε γράψει το Μπράλος-Άμφισσα αποτελεί τμήμα του Διαγώνιου Άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο», ενός ιδιαίτερα σημαντικού νέου δρόμου που θα επιτρέψει τη μείωση της απόστασης μεταξύ Λαμίας και Πάτρας από 185 χλμ. σήμερα στα 160 χλμ., και θα μειώσει τον χρόνο οδήγησης για ένα ΙΧ στο μισό, δηλαδή από 3 ώρες σήμερα σε 1,5.

Παράλληλα, ο Διαγώνιος Άξονας θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τον Ε65, την Ιόνια Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος), βγάζοντας από την απομόνωση πολλές περιοχές της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα υπόλοιπα τμήματα του Διαγώνιου Άξονα που πρέπει να υλοποιηθούν είναι το «Ιτέα-Άγιος Νικόλαος» με μήκος περίπου 47 χλμ. και το «Ιτέα-Γαλαξίδι» μήκους 13 χλμ. τα οποία έχουν ολοκληρωμένες, εγκεκριμένες και παραληφθείσες από το Υπουργείο μελέτες και Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων  ,και το «Άγιος Νικόλαος – Αντίρριο» με μήκος περί τα 50 χλμ. που είναι και αυτό που βρίσκεται στο πιο πρώιμο στάδιο, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί κάποια μελέτη.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ