Διαθέσιμο στην Ευρώπη το πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο – Δείτε την εξωπραγματική τιμή του (video)

Lightyear 0 1

To πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο του κόσμου θα κατασκευαστεί τους επόμενους μήνες από την Lightyear, ονομάζεται 0 και διαθέτει αυτονομία 625 χλμ.

Η Lightyear είναι μια Ολλανδική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2016 με αποστολή να προσφέρει καθαρή κινητικότητα σε όλους. Στόχος της είναι να διανύσει μέχρι το 2035 9,5 τρισεκατομμύρια χιλιόμετρα -ένα έτος φωτός- με ηλιακή ενέργεια. Και η κατασκευή του Lightyear 0, του πρώτου ηλιακού αυτοκινήτου μεγάλης αυτονομίας στον κόσμο, είναι το πρώτο βήμα της αποστολή της.

Lightyear 0 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Lightyear εξελίσει το 0 εδώ και έξι χρόνια (Lightyear One) με σκοπό να αλλάξει τα δεδομένα στην αυτοκίνηση και να προσφέρει στους ιδιώτες, τις εταιρείες και τις κυβερνήσεις τα κατάλληλα εργαλεία για την επίτευξη των πράσινων στόχων που έχουν τεθεί για το 2040 και το 2050.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της startup αναφέρει ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι πιο δύσκολα και πιο σύνθετα στη χρήση από τα αντίστοιχα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς έχουν μικρή έως μέτρια αυτονομία και απαιτούν συχνή φόρτιση με ηλεκτρική ενέργεια που δεν προέρχεται ακόμη σε μεγάλο ποσοστό από ανανεώσιμες πηγές.

Lightyear 0 3

“Στην Lightyear έχουμε εμμονή με την κλιματική αλλαγή. Είναι ένα πρόβλημα που γίνεται όλο και μεγαλύτερο από τότε που ήμασταν μικρά παιδιά. Ως μηχανικοί, εξετάζουμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το περιβάλλον. Όλοι γνωρίζουμε ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι μέρος του προβλήματος και ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Όμως τα τελευταία προσθέτουν μεγάλη πολυπλοκότητα στην καθημερινότητά μας, αλλά και στις υποδομές.”, δήλωσε ο Lex Hoefsloot, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Lightyear.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Lightyear απασχολεί πλέον 500 υπαλλήλους και συνεργάζεται με περισσότερους από 100 προμηθευτές, οι οποίοι βοήθησαν τα μέγιστα για την κυκλοφορία του Lightyear 0 στην αγορά. Η εταιρεία κατοχύρωσε επίσης 57 πατέντες και επανασχεδίασε περισσότερα από 1.000 μέρη για να κάνει το 0 ακριβώς όπως το ήθελε. Επιπλέον, η Lightyear έχει λάβει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του προγράμματος Horizon 2020.

Lightyear 0 3

Το πρωτότυπο του Lightyear 0 είναι εξοπλισμένο με μπαταρία 60 kWh και έχει οδηγηθεί σε κανονικό κύκλο δοκιμών για 708 χλμ. Επί του παρόντος, το Lightyear 0 έχει πάρει έγκριση για να κυκλοφορεί στο δρόμο, και σύντομα θα το δούμε στην Ολλανδία και την Ισπανία. Σύμφωνα με την εταιρεία, το 0 είναι το πιο αποδοτικό ενεργειακά μοντέλο που διατίθεται αυτή τη στιγμή στην αγορά. Αυτό οφείλεται κυρίως στα 5 τετραγωνικά μέτρα ηλιακών κυψελών στην οροφή και το καπό. Μια τυπική μέρα χωρίς σύννεφα, οι ιδιοκτήτες του θα μπορούν να δεχθούν σχεδόν 70 χλμ. επιπλέον εμβέλειας που παρέχεται από τον Ήλιο μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάλογα με τη χώρα στην οποία ζείτε, η Lightyear λέει ότι θα μπορούσατε να οδηγείτε έως και επτά μήνες και 7.400 χλμ. χωρίς να χρειάζεται να συνδέσετε το αυτοκίνητο στην πρίζα. Ομολογουμένως, αυτό είναι προσόν για αυτούς που ζουν σε χώρες με έντονη ηλιοφάνεια, όπως η δική μας.

Lightyear 0 4

Επίσης, όταν το Lightyear 0 είναι συνδεδεμένο σε ταχυφορτιστή, μπορεί να προσθέσει 520 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις μία ώρα, ενώ σε ένα wallbox δέχεται 32 χιλιόμετρα αυτονομίας για κάθε ώρα που παραμένει συνδεδεμένο.

Το Lightyear 0 έχει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε τροχό, και μπορεί να ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο για 560 χλμ. και με 110 χλμ/ώρα, χωρίς να λαμβάνετε υπόψη η ηλιακή ενέργεια που θα δεχθεί.

Lightyear 0 10
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεγάλο ρόλο στις επιδόσεις οικονομίας του Lightyear 0 παίζει και η αεροδυναμική του μοντέλου, με την Ολλανδική εταιρεία να ισχυρίζεται ότι είναι το πιο αεροδυναμικό μοντέλο του κόσμου με συντελεστή Cd κάτω από 0,19.

Το αμάξωμα των 5,08 μέτρων, πλάτους 1,97 μέτρων και ύψους 1,45 μέτρων, είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα ανθρακονήματα και ζυγίζει μόλις 1.575 κιλά. Η απόσταση από το έδαφος είναι πολύ μικρή, 7,2 εκ., και οι χώροι μπορούν να βολέψουν έως πέντε ενήλικους με τις αποσκευές τους (640 λίτρα πορτμπαγκάζ).

Lightyear 0 7

Στον τομέα των επιδόσεων, η Lightyear ανακοινώνει για το 0 επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10 δλ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Τα test drives των υποψήφιων πελατών θα πραγματοποιηθούν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, και η παραγωγή θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, με τις πρώτες παραδόσεις να γίνονται τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, η Lightyear έχει ανεβάσει ήδη στον διαδικτυακό αέρα τον διαμορφωτή του 0, με την τιμή εκκίνησης να έχει οριστεί στα 250.000 ευρώ. Δεν είναι λίγα για τον μέσο πολίτη της Ευρώπης που θέλει να απομακρυνθεί την καύση ορυκτών καυσίμων, αλλά πρέπει να θυμόμαστε ότι η καινοτομία και η φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία δεν είναι φθηνές. Μάλιστα, με τα έσοδα από το 0, η εταιρεία σχεδιάζει να φέρει στην αγορά ένα ακόμα ηλιακό αυτοκίνητο με το όνομα Two. Θα κοστίζει περίπου 30.000 ευρώ και η Lightyear έχει δεχθεί ήδη 5.000 προπαραγγελίες από την LeasePlan.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ