Διαθέσιμο στη χώρα μας είναι πλέον το αμιγώς ηλεκτρικό van Mercedes eCitan με την ελληνική αντιπροσωπεία να ανακοινώνει τις τιμές του.
Η Mercedes-Benz Vans επεκτείνει την αμιγώς ηλεκτρική προϊοντική γκάμα της και στη μικρή κατηγορία. Με την έναρξη των παραγγελιών του eCitan και στην ελληνική αγορά, οι επαγγελματίες μπορούν να βρουν στην Mercedes-Benz το ηλεκτρικό όχημα που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους.
Η επαγγελματική έκδοση του eCitan λανσάρεται σε δύο διαφορετικά μήκη: έκδοση Standard μήκους 4.498 χλστ. και έκδοση Long με το μεγαλύτερο μεταξόνιο και μήκος που φτάνει στα 4.922 χλστ.
BUY NOW
Η επιβατική έκδοση eCitan Tourer, είναι αρχικά διαθέσιμη ως «Standard», ενώ η έκδοση Long ακολουθεί σύντομα. Ανάλογα με το μοντέλο, η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 280 και 284 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, κατά το πρότυπο WLTP, με τον ηλεκτρικό κινητήρα να αποδίδει 122 ίππους και 245 Nm ροπής. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 132 χλμ./ώρα.
Σε σταθμούς ταχείας φόρτισης, η μπαταρία των 45 kWh φορτίζεται από το 10 έως και το 80% (κατάσταση φόρτισης) σε μόλις 38 λεπτά με τον εγκατεστημένο φορτιστή DC των 75 kW. Σημαντικό πλεονέκτημα: η χωρητικότητα φόρτωσης και το ωφέλιμο φορτίο είναι εφάμιλλα των μοντέλων Citan με συμβατικούς κινητήρες. Για το Standard Van, οι τιμές αυτές είναι 2,9 κ.μ. και έως 544 κιλά, ενώ για το μοντέλο Long 3,24 κ.μ. και έως 722 κιλά.
Ταυτόχρονα, έχουν ήδη ξεκινήσει οι παραγγελίες του συμβατικού Citan με μακρύ μεταξόνιο, το οποίο έρχεται να συμπληρώσει τη σειρά μοντέλων Mercedes-Benz Vans για αστικές μεταφορές. Την αρχή κάνει η επαγγελματική έκδοση, ενώ η επιβατική θα ακολουθήσει σύντομα. Με χωρητικότητα φόρτωσης 3,62 κ.μ., προσφέρει στις επιχειρήσεις διανομών και τους επαγγελματίες ακόμη περισσότερο χώρο για εμπορεύματα και εξοπλισμό (+ 0,72 κ.μ. σε σύγκριση με την έκδοση Standard). Το ωφέλιμο μήκος φόρτωσης είναι 2,17 μέτρα μέχρι το διαχωριστικό τοίχωμα και το ωφέλιμο φορτίο είναι μέχρι 855 κιλά.
Σύμφωνα με τη Mercedes το νέο eCitan προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του συμβατικού Citan, χωρίς κανένα συμβιβασμό. Οι κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις με μεγάλο εσωτερικό χώρο, καθώς και η μεγάλη χωρητικότητα φορτίου, ανοίγουν ένα ευρύ φάσμα πιθανών χρήσεων στις αστικές διανομές, στις ταχυμεταφορές και τις υπηρεσίες.
Η συρόμενη πόρτα δεξιά με φαρδύ άνοιγμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης 57 εκατοστών επιτρέπουν άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό και εύκολη φόρτωση του οχήματος. Επειδή οι συρόμενες πόρτες είναι ιδιαίτερα πρακτικές σε στενούς χώρους στάθμευσης, το eCitan μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά και με δεύτερη συρόμενη πόρτα αριστερά.
Ο χώρος φόρτωσης είναι επίσης εύκολα προσβάσιμος και από το πίσω μέρος. Τα δύο φύλλα της πίσω πόρτας μπορούν να ακινητοποιηθούν στις 90 μοίρες ή να ανοίξουν πλήρως έως και 180 μοίρες. Προαιρετικά διατίθεται πίσω πόρτα, ανοιγόμενη προς τα πάνω. Εκτός από το σταθερό διαχωριστικό (με και χωρίς παράθυρο) μεταξύ της καμπίνας οδηγού και του χώρου φόρτωσης, υπάρχει διαθέσιμο και ένα κινητό διαχωριστικό.
Ένα πλέγμα στην πλευρά του συνοδηγού, το οποίο μπορεί να περιστρέφεται κατά 90 μοίρες προς τη θέση του οδηγού και να ακινητοποιείται. Το κάθισμα του συνοδηγού είναι αναδιπλούμενο, δημιουργώντας μια επίπεδη επιφάνεια για τη μεταφορά ιδιαίτερα μεγάλων αντικειμένων. Έτσι, το μήκος του χώρου φόρτωσης μπορεί να φτάσει τα 3,05 μέτρα για την έκδοση Standard και τα 3,41 μέτρα για τη έκδοση Long. Διατίθεται επίσης σύνδεσμος ρυμουλκούμενου.
To eCitan Tourer είναι ειδικά σχεδιασμένο για τη μεταφορά επιβατών χωρίς εκπομπές ρύπων. Το Tourer περιλαμβάνει το πίσω καπό με παράθυρο και τη δεύτερη συρόμενη πλαϊνή πόρτα στο βασικό εξοπλισμό. Εναλλακτικά, μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με πίσω ανοιγόμενες πόρτες. Το ενιαίο κάθισμα στο πίσω μέρος είναι αναδιπλούμενο σε αναλογία 1/3 προς 2/3.
Οι πολυάριθμες επιλογές αποθήκευσης κάνουν το eCitan Tourer πιο εύχρηστο στην καθημερινότητα. Προαιρετικά, τοποθετούνται πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων του eCitan Tourer – πολύ χρήσιμα ως επιφάνεια γραφής ή για ένα σνακ για τους επιβάτες στη δεύτερη σειρά. Σε αυτά τα τραπεζάκια υπάρχουν και ενσωματωμένες ποτηροθήκες. Στον προαιρετικό εξοπλισμό για το Tourer περιλαμβάνονται εύκαμπτες θήκες μικροαντικειμένων τοποθετημένες χαμηλά στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Εκτός από ABS ESP, το eCitan περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό του και το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης Mercedes-Benz, το οποίο προσφέρει επιπλέον λειτουργίες πέραν του eCall που απαιτείται από το νόμο. Για παράδειγμα, η επικοινωνία δεν γίνεται στην αντίστοιχη εθνική γλώσσα, αλλά στη γλώσσα που έχει οριστεί στο σύστημα infotainment, γεγονός που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περίπτωση ατυχήματος στο εξωτερικό, για παράδειγμα. Το κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης της Mercedes-Benz ειδοποιεί στη συνέχεια το πλησιέστερο κέντρο διάσωσης.
Στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό του επαγγελματικού eCitan ανήκουν η υποβοήθηση κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα, το σύστημα ελέγχου κατά των πλευρικών ανέμων και το σύστημα προειδοποίησης συγκέντρωσης οδηγού.
Στον βασικό εξοπλισμό του eCitan Tourer (προαιρετικά για το επαγγελματικό μοντέλο) ανήκουν επίσης η ενεργή υποβοήθηση πέδησης, το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας αλλά και ο περιοριστής ταχύτητας με αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.
Οι τιμές του αμιγώς ηλεκτρικού eCitan Van ξεκινούν στην Ελλάδα από τα από 45.024 ευρώ και για την έκδοση Long με μακρύτερο μεταξόνιο από τα 47.418 ευρώ.