Η ΕΕ αναμένεται να εξετάσει τη θέση της σχετικά με τους δασμούς και για το αν θα επιδιώξει οριστικούς επιπλέον δασμούς για μια περίοδο πέντε ετών.
Τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης διχάζονται σχετικά με τους προσωρινούς δασμούς της ΕΕ στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς πολλές κυβερνήσεις επιδιώκουν να αποφύγουν έναν εμπορικό πόλεμο με την Κίνα και να προστατεύσουν τα κέρδη των μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων τους.
Σε μια μη δεσμευτική ψηφοφορία την Τρίτη 16 Ιουλίου, 12 κράτη μέλη της ΕΕ ψήφισαν υπέρ των δασμών –οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ σε προσωρινή μορφή νωρίτερα αυτόν τον μήνα– αλλά 4 καταψήφισαν τις εισφορές και 11 κυβερνήσεις της ΕΕ απείχαν, σύμφωνα με δημοσιεύματα από τον ξένο Τύπο.
BUY NOW
Αν και η ψηφοφορία δεν ήταν δεσμευτική, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να εξετάσει τη θέση της κυβέρνησης της ΕΕ σχετικά με τους δασμούς και για το αν θα επιδιώξει οριστικούς επιπλέον δασμούς για μια περίοδο πέντε ετών.
Οι τρέχοντες δασμοί, που ισχύουν από τις 5 Ιουλίου, είναι προσωρινοί και για μέγιστη περίοδο τεσσάρων μηνών.
Να υπενθυμίσουμε πως η ΕΕ ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2023 έρευνες κατά των επιδοτήσεων στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ από την Κίνα για να καθορίσει εάν οι αλυσίδες αξίας στην Κίνα επωφελούνται από παράνομες επιδοτήσεις.
Οι δασμοί οδήγησαν σε αντίδραση στην Κίνα, η οποία προχωρά σε έρευνες αντιντάμπινγκ για εισαγωγές από την ΕΕ, στοχεύοντας τις εισαγωγές μπράντι και χοιρινού κρέατος από το μπλοκ, που πιθανότατα στοχεύουν στην Ισπανία, τη Γαλλία, την Ολλανδία και τη Δανία.
Με αυτές τις διεξοδικές έρευνες, η Κίνα φαίνεται να προσπαθεί να αναγκάσει την Ισπανία και τη Γαλλία στο ζήτημα των δασμών των ηλεκτρικών οχημάτων και να πείσουν τα άλλα μέλη της ΕΕ να εγκαταλείψουν τους δασμούς, λένε οι αναλυτές.
Η VDA, η ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας, δήλωσε ότι ο «δηλωμένος στόχος της εξασφάλισης συνθηκών θεμιτού ανταγωνισμού και της προστασίας της εγχώριας βιομηχανίας από αθέμιτες πρακτικές δεν θα επιτευχθεί» με τους δασμούς κατά των επιδοτήσεων.
«Οι ευρωπαϊκοί δασμοί κατά των επιδοτήσεων δεν θα επηρεάσουν μόνο τους Κινέζους κατασκευαστές αλλά και τις ευρωπαϊκές εταιρείες και τις κοινοπραξίες τους ειδικότερα», πρόσθεσε η VDA.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημέρωσε τις κορυφαίες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen και BMW ότι οι εισαγωγές των κινεζικών ηλεκτρικών τους οχημάτων στην ΕΕ θα θα υπόκεινται σε χαμηλότερο δασμό 20,8%, σε σχέση με το πολύ υψηλό 37,6% επί του παρόντος, καθώς δεν συμπεριλήφθηκαν στη δειγματοληπτική ανάλυση της ΕΕ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ