Διόδια και στο κέντρο της Νέας Υόρκης - Έως και 23 ευρώ για μια... βόλτα στο Manhattan
Η αμερικανική μητρόπολη, από το τέλος του 2023 ή τις αρχές του 2024, θα χρεώνει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό σε όσους οδηγούς επιθυμούν να εισέλθουν με το αυτοκίνητό τους στο κεντρικότερο σημείο της.
Το πλάνο για την τοποθέτηση διοδίων στην εισόδους του Manhattan συστάθηκε για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της μεγαλούπολης, και παράλληλα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η ίδια πρόταση είχε, πρόσφατα, συζητηθεί και για το κέντρο της Αθήνας.
Εγκρίθηκε από την τοπική κυβέρνηση της Νέας Υόρκης το 2019, αλλά δεν αναμένεται να εφαρμοστεί πριν το τέλος του 2023 - καθώς απομένει η έγκριση των τελευταίων του προδιαγραφών, για τις οποίες τα τελευταία τρία χρόνια υπήρξε πολιτική διαμάχη.
BUY NOW
Η σημαντικότερη από τις παραμέτρους αυτές είναι οι τιμές χρέωσης των οδηγών. Σύμφωνα με την τελευταία περιβαλλοντική έκθεση της μητροπολιτικής αρχής μεταφορών της Νέας Υόρκης, οι τιμές για τα επιβατικά αυτοκίνητα κυμαίνονται από 9 ευρώ, μέχρι 23 ευρώ για τις ώρες αιχμής. Τα φορτηγά θα πληρώνουν μέχρι και 82 ευρώ.
Σύμφωνα με τους New York Times, τα διόδια στο κέντρο της πόλης θα αποφέρουν στα ταμεία της τοπικής κυβέρνησης περί το ένα δισεκατομμύριο δολάρια το χρόνο, τα οποία προορίζονται να καλύψουν τις ανάγκες της μητροπολιτικής αρχής μεταφορών -που είναι ελειμματική από τον καιρό της καραντίνας για την πανδημία- για διάφορα προγράμματα υποδομής και αναβάθμισης του οδικού δικτύου.
Από την πληρωμή διοδίων θα εξαιρούνται οι οδηγοί με κινητικές δυσκολίες ή αναπηρίες και τα οχήματα άμεσης επέμβασης των αρχών της πόλης. Αν το πλάνο προχωρήσει, η Νέα Υόρκη θα γίνει η πρώτη αμερικανική πόλη που εφαρμόζει διόδια για την είσοδο στο κέντρο της. Το μέτρο ήδη εφαρμόζεται σε άλλες μητροπόλεις του πλανήτη, όπως στο Λονδίνο και στη Σιγκαπούρη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι αρχές της αμερικανικής μητρόπολης προσπάθησαν να τοπιθετήσουν διόδια για την είσοδο στο κέντρο της. Η πρώτη φορά που επιχειρήθηκε ήταν το μακρινό 1933, αλλά η ιδέα αντιμετώπισε σφοδρές αντιδράσεις από τους κατοίκους της πόλης και εγκαταλείφθηκε. Έπειτα, το δοκίμασε ο πρώην δήμαρχος της πόλης Michael Bloomberg το 2008, αλλά ξανά χωρίς επιτυχία.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ