Διόδια: Σε τρεις φάσεις οι αυξήσεις - Ποιο θα είναι το αντίτιμο το 2024;

Dorean diodia 1

O Kυβερνητικός Eκπρόσωπος αποκάλυψε ότι οι αυξήσεις θα γίνουν τμηματικά ώστε να μην επιβαρυνθούν οι οδηγοί.

Σταδιακή και σε βάθος τριετίας θα είναι η αύξηση των διοδίων σε όλη τη χώρα από τις αρχές του 2024 σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο Kυβερνητικός Eκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος παραδέχτηκε ότι θα υπάρξουν αυξήσεις στα διόδια και συμπλήρωσε ότι το αρμόδιο υπουργείο θα ανακοινώσει αυξήσεις που θα διαμορφωθούν στο 10% αντί του 12% που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός και για να μην επιβαρυνθούν οι οδηγοί η αύξηση θα γίνει τμηματικά. Δηλαδή το 2024 τα διόδια θα αυξηθούν κατά 6%, το 2025 κατά 2% και το 2026 κατά 2%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Επειδή υπάρχει και ο πληθωρισμός του 2023 για το 2024 που μετρήθηκε τον Σεπτέμβριο ως 1,6%, συνολικά θα έχουμε αύξηση 7,6% στα διόδια το 2024, μετά 2% αύξηση το 2025 και 2% αύξηση το 2026» τόνισε ο κ. Μαρινάκης.

Σχετικά με το λόγο που θα αυξηθούν τα διόδια ο κυβερνητικός Εκπρόσωπος επισήμανε μεταξύ άλλων ότι: «Η ιστορία ξεκινά από το 2002 όταν εκλήθη η τότε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να εφαρμόσει μια αναληφθείσα από το παρελθόν υποχρέωση του κράτους με τους παραχωρησιούχους για αύξηση των διοδίων βάσει του πληθωρισμού 2022 για το 2023. Τότε η αύξηση που έπρεπε να γίνει στα διόδια ήταν 12%.

Έπρεπε δηλαδή, σύμφωνα με τη συμβατική υποχρέωση, να αυξηθούν κατά 12% τα διόδια από 1.1.2023. Έπειτα από διαπραγματεύσεις  για προφανείς λόγους, μη επιβάρυνσης πολιτών  και της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Yπουργείου και της ηγεσίας που προέκυψε  μετά τις εκλογές του Ιουνίου…. αυτό πάγωσε και δεν συνέβη.  Και μάλιστα ήταν επιτυχία της πολιτικής ηγεσίας ότι όχι μόνο δεν επιβαρύνθηκαν οι πολίτες, οι οδηγοί με διόδια 12% παραπάνω αλλά δεν επιβαρύνθηκε και ο κρατικός προϋπολογισμός. Και πάλι να μην επιβαρυνθούν οι Έλληνες φορολογούμενοι με 50 εκατ. ευρώ και 60 εκατ. ευρώ – αποζημιώσεις  στις εταιρείες για τη μη αύξηση των διοδίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επανήλθε προφανώς το θέμα γιατί  ήταν μετάθεση της υποχρέωσης αυτής. Θα πληρωθούν περίπου 8 με 10 εκατ. που είναι οι αποζημιώσεις για τις ημέρες που δεν λειτουργούν τα διόδια για τις εκλογές  και οι αποζημιώσεις για το Daniel για να έχουμε την πλήρη εικόνα. Άρα στη πραγματικότητα μια ήδη αναληφθείσα σημαντική υποχρέωση διαχειρίστηκε με τέτοιον τρόπο από την πολιτική ηγεσία ούτως ώστε να επιβαρύνει έναν χρόνο αργότερα τους οδηγούς, να μην επιβαρύνει με  κάποια αποζημίωση τον Έλληνα φορολογούμενο συνολικά και να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά. Γιατί είναι άλλο όπως φαίνεται το 7,6%, συν 2%, συν 2%, από ένα απότομο 12%».

Πόσο αυξάνεται το κόστος χρήσης των αυτοκινητόδρομων

Οι νέες τιμές των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους από τις αρχές του 2024 αυξάνουν το κόστος χρήσης των οδηγών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα για να μεταβεί κάποιος από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη η επιβάρυνση υπολογίζεται σε 2,4 ευρώ καθώς το κόστος από 31,35 ευρώ θα ανέρχεται σε 33,75 ευρώ.

Η μετάβαση από την Αθήνα στα Ιωάννινα θα κοστίζει πλέον 41,15 ευρώ αντί 38, 25 ευρώ με τη χρήση και της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου οπότε η επιβάρυνση ανέρχεται σε 2,9 ευρώ.

Το κόστος των διοδίων για ένα ταξίδι από την Αθήνα στην Πάτρα σήμερα κοστίζει 11,8 ευρώ ενώ από τη νέα χρονιά θα κοστίζει 12,7 ευρώ, δηλαδή η επιβάρυνση ανέρχεται σε 0,90 ευρώ.

Αν πάλι κάποιος θέλει από την Αθήνα να μεταβεί στην Καλαμάτα το κόστος των διοδίων από το 2024 θα ανέρχεται σε 15 ευρώ από 13,95 ευρώ δηλαδή η επιβάρυνση υπολογίζεται σε 1,05 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ