Έρχονται τα διόδια με χιλιομετρική χρέωση -Σε ποιο δρόμο θα πληρώνουμε με βάση τα χιλιόμετρα που θα διανύουμε;
Προχωράει ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα καταστήσει την ευκολότερη την πρόσβαση από την Αθήνα στον Πύργο και θα εξασφαλίσει στους οδηγούς πιο δίκαιες χρεώσεις.
Συνεχής πρόοδος καταγράφεται στην κατασκευή του νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού από την Αθήνα στον Πύργο σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, ενισχύοντας παράλληλα σε μεγάλο βαθμό την οδική ασφάλεια.
Η πρόοδος υλοποίησης του νέου οδικού άξονα, που αποτελεί τμήμα της Ολυμπίας Οδού, αγγίζει πλέον το 30%, με τις ασφαλτροστρώσεις να έχουν ξεκινήσει και σύντομα να αναμένεται να «πέσει» ασφάλτος και στο κομμάτι της Κάτω Αχαΐας, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, κατά την διάρκεια των εργασιών της πρώτης ημέρας του Olympia Forum IV το οποίο διοργανώνεται από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και την εφημερίδα «ΠΑΤΡΙΣ».
BUY NOW
Αυτή τη στιγμή υπάρχει πλήρης χάραξη του αυτοκινητοδρόμου, δηλαδή κάποιος μπορεί να μπει από το Μιντιλόγλι και να βγει στον Πύργο από το εργοτάξιο», πρόσθεσε.
Υπενθύμισε δε ότι στο Πάτρα-Πύργος θα εφαρμοστεί το σύστημα της χιλιομετρική χρέωσης, με τους χρήστες να πληρώνουν για τα χιλιόμετρα που διανύνουν. «Θα υπάρχουν αυτόματα μηχανήματα πληρωμής στους σταθμούς διοδίων, σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, θα υπάρχουν φορτιστές και θα συνεχίσουμε αυτό το πρόγραμμα της παραγωγής νερού από τον αέρα τουλάχιστον στους χώρους στάθμευσης του αυτοκινητοδρόμου».
Το σύστημα ήδη εφαρμόζεται στην Ολύμπια Οδό. Ονομάζεται "Hybrid" (Υβριδικό Σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης), βασίζεται στην αρχή της της αναλογικής χρέωσης με βάση τη διανυθείσα απόταση και παρέχεται αυτόματα με την απόκτηση πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS.
Πώς λειτουργεί
Βασίζεται στη χρήση πομποδέκτη και την αναγνώριση της πινακίδας του οχήματας που εισέρχεται και εξέρχεται από τον αυτοκινητόδρομο.
Ο οδηγός περνάει τα διόδια με το ΟΛΥΜΠΙΑ PASS όπως και πριν, αλλά στην έξοδό του από αυτοκινητόδρομο, το σύστημα Hybrid -μέσω ειδικών Ηλεκτρονικών Πυλών- αναγνωρίζει τον πομποδέκτη, υπολογίζει αυτόματα και επιστρέφει στον λογαριασμό του χρήστη τα χρήματα που αντιστοιχούν στην απόσταση που δεν διανύθηκε.
Αντίστοιχα, το ίδιο συμβαίνει όταν ο οδηγός εισέλθει στον αυτοκινητόδομο από είσοδο με Ηλεκτρονική Πύλη και στη συνέχεια περάσει από το μετωπικό/πλευρικό σταθμό διοδίων.
Πάτρα-Πύργος
Η κατασκευή του Πάτρα-Πύργος ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2022, και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025. Το έργο, μήκους 75 χλμ. έχει χωριστεί σε 3 εργοτάξια, καθένα εκ των οποίων έχει αναλάβει από ένας όμιλος. Ειδικότερα:
Ο όμιλος ΑΒΑΞ έχει αναλάβει το πρώτο, μήκους 21 χλμ., τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα, που χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το πρώτο είναι 13 χλμ. και λογίζεται ως το πιο απαιτητικό δεδομένου ότι αφορά σε διαπλάτυνση της εθνικής οδού με παράλληλη κυκλοφορία. Το τμήμα από Καραίικα έως Γαστούνη κατασκευάζεται από την ΑΚΤΩΡ, ενώ το τμήμα από Γαστούνη έως Πύργο από την ΤΕΡΝΑ.
Σημειώνεται ότι το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης θα εφαρμοστεί και στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, που θα είναι το μοναδικό κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου με διόδια.