Δουλεύουν 7 ημέρες την εβδομάδα και 13 ώρες την ημέρα -Αυτή είναι η χειρότερη εταιρεία στον κόσμο

πώληση αυτοκινήτων

Απάνθρωπες εργασιακές συνθήκες καταγγέλλουν ορισμένοι υπάλληλοι σε αντιπροσωπείες της Tesla στην Κίνα, οι οποίοι καλούνται να αυξήσουν τις μειωμένες εγχώριες πωλήσεις δουλεύοντας 7 ημέρες την εβδομάδα, 13 ώρες την ημέρα.

Από τότε που ο Elon Musk ανέλαβε καθήκοντα συμβούλου για την κυβέρνηση του Donald Trump, οι πωλήσεις της Tesla έχουν παρουσιάσει κατακόρυφη πτώση. Πιο συγκεκριμένα, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, τα κέρδη της μάρκας μειώθηκαν στα 13,97 δισ. δολάρια, από τα 17,38 δισ. για το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ οι παραδόσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά περίπου 13% παγκοσμίως.

Η πτώση ήταν ιδιαίτερα αισθητή σε ορισμένες αγορές, όπως της Γερμανίας, όπου οι πωλήσεις των αμερικανικών μοντέλων μειώθηκαν πάνω από 60%, ενώ στην Κίνα, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως (με πάνω από το 40% των συνολικών πωλήσεων), η πτώση έφτασε το 21%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Tesla-employees-china-1

Τώρα οι υπάλληλοι που εργάζονται στις αντιπροσωπείες της Tesla στην Κίνα καλούνται να καλύψουν το χαμένο έδαφος, ενώ καταγγέλλουν απάνθρωπες εργασιακές συνθήκες που τους επιβάλλονται ώστε να το πετύχουν.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του κινεζικού μέσου ενημέρωσης carnewschina.com, οι πωλητές αναγκάζονται να δουλέψουν επτά ημέρες την εβδομάδα, από τις 9 το πρωί έως τις 10 το βράδυ, έχοντας ως στόχο να πουλήσουν τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο την ημέρα -στόχος που από πολλούς χαρακτηρίζεται παράλογος.

tesla-employees
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο εκτός από τους στόχους που θέτουν ως πωλητές, οι υπάλληλοι είναι υποχρεωμένοι να πραγματοποιούν καθημερινά δέκα επαφές με δυνητικούς πελάτες, αλλά και να εκτελούν τρία test drive ημερησίως. Στην πράξη, οι περισσότεροι καταφέρνουν να πουλήσουν δύο ή τρία αυτοκίνητα την εβδομάδα, ενώ πραγματοποιούν τα test drives συνήθως τα σαββατοκύριακα.

Οι πωλητές λαμβάνουν μισθό που σύμφωνα με την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία αντιστοιχεί σε περίπου 1.600 ευρώ μηνιαίως, ενώ και τα μπόνους επί των πωλήσεων έχουν μειωθεί κατά 30%.

Tesla-employees-china-4

Σύμφωνα με δηλώσεις ενός πωλητή που παραιτήθηκε από κατάστημα της Tesla στην Κίνα, στο carnewschina.com, «οι μέρες που οι παραγγελίες ‘έρχονταν αυτόματα’ έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί».

Αντίστοιχες μαρτυρίες φανερώνουν πως οι νέοι υπάλληλοι πωλήσεων αντιμετωπίζουν μια σκληρή διαδικασία εκπαίδευσης. Και αυτό γιατί οφείλουν να μάθουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μοντέλων μέσα σε τρεις μέρες, ενώ υποβάλλονται σε καθημερινές «εξετάσεις» ώστε να διαπιστωθεί αν τα γνωρίζουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την τέταρτη ημέρα, αναμένεται να κλείνουν συμφωνίες, αλλιώς έρχονται αντιμέτωποι με την απόλυση. «Μόνο εκείνοι που είναι ικανοί να κλείσουν γρήγορα πωλήσεις μπορούν να παραμείνουν στην εταιρεία», εξήγησε ένας εσωτερικός πληροφοριοδότης.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ