Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την ολοκλήρωση της διπλής οδικής σύνδεσης Λευκάδας, ενός ιδιαίτερα σημαντικού έργου που θα συντομεύσει τις μετακινήσεις από και προς το νησί.
Πολύ κοντά στην ολοκλήρωσή του βρίσκεται το μεγάλο έργο της διπλής σύνδεσης της Λευκάδας με τον καινούργιο άξονα Άκτιο-Αμβρακία, που καθιστά σημαντικά ευκολότερες τις μετακινήσεις στο νησί του Ιονίου.
Το έργο αφορά στη σύνδεση της Λευκάδας μέσω δύο νέων οδικών τμημάτων και συγκεκριμένα το τμήμα «Βόνιτσα-Λευκάδα», μήκους περί τα 16 χλμ. και το τμήμα «Άκτιο-Άγιος Νικόλαος» με 5 χλμ.
BUY NOW
Το τελευταίο τμήμα ολοκληρώθηκε στα μέσα Απριλίου 2023, ενώ ακόμα μεγαλύτερη τουριστική και οικονομική ώθηση στην περιοχή αναμένεται να δοθεί με την ολοκλήρωση και του έτερου τμήματος, Βόνιτσα-Λευκάδα, κάτι το οποίο εκτιμάται στο τέλος του τρέχοντος έτους.
Στο εν λόγω κομμάτι, προ ολίγων εβδομάδων παραδόθηκε σε κυκλοφορία ο δρόμος από το Κάστρο της Αγίας Μαύρας μέχρι τον Άγιο Αντώνιο.
Το έργο της διπλής σύνδεσης αναλυτικότερα:
Εκτελείται στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και αφορά στην οδική σύνδεση της Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο – Δυτικός Άξονας. Η υπόψη οδική σύνδεση προβλέπεται να πραγματοποιείται μέσω 2 νέων οδικών τμημάτων:
α) του τμήματος Βόνιτσας – Λευκάδας, μήκους περίπου 16 χιλιομέτρων και
β) του τμήματος Ακτίου – Αγίου Νικολάου, μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων.
Τα νέα οδικά τμήματα αντικαθιστούν ή βελτιώνουν ήδη υπάρχοντα τμήματα. Στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνεται, επίσης, η κατασκευή κάθε είδους έργων, που αφορούν στον νέο αγωγό ύδρευσης Λευκάδας, συνολικού μήκους περίπου 7,85 χλμ, ο οποίος προβλέπεται να διέρχεται εντός της ζώνης κατάληψης τού ως άνω νέου οδικού έργου. Τα μήκη εμπλοκής του αγωγού ύδρευσης με τα νέα οδικά έργα είναι τα ακόλουθα
i) τμήμα Άκτιο – Άγ. Νικόλαος, περίπου 2,6 χλμ (από χ.θ. 2+200 περίπου έως χ.θ. 4+800 περίπου)
ii) τμήμα Βόνιτσα – Λευκάδα, περίπου 5,1 χλμ (από χ.θ. 9+800 περίπου έως χ.θ. 14+900 περίπου).
Όσον αφορά τον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία με τον οποίο θα συνδεθεί η Λευκάδα, αυτός εγκαινιάστηκε στα τέλη Ιανουαρίου 2024 έχοντας μήκος 49 5 χλμ., χωρίς διόδια, με μήκος 49,5 χλμ. και 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορία και κεντρική διαχωριστική νησίδα.
Ξεκινάει από τον Α/Κ Αμβρακίας της Ιόνιας Οδού και καταλήγει στην υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας-Ακτίου.