Η Honda θα παρουσιάσει δύο νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο φετινό Mobility Show της Ιαπωνίας, με τα οποία αποσκοπεί να ανταγωνιστεί την Tesla τα προσεχή χρόνια.
Οι ιαπωνικές εταιρείες επέλεξαν να επικεντρώσουν την προσοχή τους στα υβριδικά τα τελευταία χρόνια κι έτσι έχασαν έδαφος στην ηλεκτροκίνηση όχι μόνο από την Tesla αλλά και από τις ευρωπαϊκές και κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Όμως, τώρα περνούν στην αντεπίθεση με μια σειρά από νέα EV για να κερδίσουν πίσω το χαμένο χρόνο.
Η Toyota το Μάιο εγκαινίασε ένα νέο εργοστάσιο για την παραγωγή μπαταριών που θα προσφέρουν αυτονομία μέχρι και 1.000 χιλιομέτρων στα μελλοντικά της EV. Σκοπός της εταιρείας είναι να ολοκληρώσει μια ολοκαίνουρια γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2026, και έως το 2030 να πετύχει το στόχο πωλήσεων 3,5 εκατομμυρίων EV το χρόνο.
BUY NOW
Η Nissan μόλις πριν από πέντε μέρες -στις 25 Σεπτεμβρίου 2023- γνωστοποίησε, μέσω του διευθύνοντος συμβούλου της Mokoto Uchida, την απόφασή της να πουλάει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2030. Όσο για τη Subaru, τον περασμένο Αύγουστο τροποποίησε το σχετικό της στόχο και αποφάσισε από το 2030 το 50% των πωλήσεών της να είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Και περνάμε στη Honda. Νωρίς το 2024 η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε το πρωτότυπο ηλεκτρικό SUV Prologue, ενώ στις ΗΠΑ η θυγατρική της Acura προχώρησε σε συμφωνία με τη General Motors για την παραγωγή του ηλεκτρικού Acura ZDX - πάνω στην πλατφόρμα Ultium της GM.
Τα πλάνα της είναι μεγαλεπήβολα για τα προσεχή τρία χρόνια: μετά τη φετινή αποκάλυψη του νέου συμπαγούς SUV e:Ny1, νωρίς το 2024 θα παρουσιάσει τα ηλεκτρικά e:NS2 και e:NP2 στην Κίνα και προς το τέλος του 2024 -επίσης στην κινεζική αγορά- τα νέα της μοντέλα που θα βασίζονται στο πρωτότυπο e:N SUV (κεντρική φωτό) που έδειξε στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης τον περασμένο Απρίλιο.
Όμως, η πιο μεγάλη είδηση είναι η παγκόσμια πρεμιέρα δύο νέων ηλεκτρικών πρωτοτύπων που επιφυλάσσει η Honda για το Japan Mobility Show 2023, που ανοίγει τις πύλες του στις 25 Οκτωβρίου. Το ένα θα είναι οδηγοκεντρικό σπορ αυτοκίνητο και το άλλο ένα hatchback, το Sustaina-C Concept, το οποίο είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα υλικά και κυρίως από επαναχρησιμοποιημένη ακρυλική ρητίνη.
Σύμφωνα με τη Honda, το Sustaina-C Concept θα «καταδείξει την έννοια της υπέρβασης της περιορισμένης διαθεσιμότητας πόρων, μέσω της 'κυκλοφορίας των πόρων' και της δυνατότητας να επιτύχουμε τόσο περιβαλλοντική βιωσιμότητα όσο και τη χαρά και την ελευθερία της κινητικότητας στο απώτερο μέλλον».
Οι επενδύσεις της Honda επικεντρώνονται ιδιαίτερα στην αμερικανική αγορά, καθώς έχει ήδη προγραμματίσει το μετασχηματισμό των τριών εργοστασίων της στο Ohio των ΗΠΑ για να παράγουν EV από το 2025.
Παγκοσμίως, η Honda φιλοδοξεί να παράγει 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα το χρόνο -ξεκινώντας από το 2030- και να παράγει μόνο EV και EV με κυψέλες καυσίμου από το 2040, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της ιαπωνικής εταιρείας.