Παρότι μπλεγμένη σε μια θύελλα προβλημάτων και δυσκολιών, η AvtoVAZ δεν εγκαταλείπει τα πλάνα της για τη δημιουργία του πρώτου της ηλεκτρικού αυτοκινήτου - του Lada e-Largus.
Η Lada βρέθηκε σε δεινή θέση μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, κυρίως διότι διεκόπησαν οι δεσμοί της με τον όμιλο Renault - που θα υποστήριζε τα φιλόδοξα πλάνα εκσυγχρονιμού της. Παρόλα αυτά η AvtoVAZ, με την υποστήριξη της ρωσικής κυβέρνησης και παρά τις διεθνείς κυρώσεις εναντίον της χώρας, θέλει να παραμείνει ανταγωνιστική - ανεβαίνοντας στο «τρένο» προς την ηλεκτροκίνηση.
Έτσι, παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό πρωτότυπο: την EV εκδοχή του station wagon Largus, το οποίο βασίζεται στην προηγούμενη γενιά του Dacia Logan (από την εποχή των δεσμών με τον όμιλο Renault, στον οποίο ανήκει και η Dacia).
BUY NOW
Η Lada παρουσίασε δύο εκδοχές του ηλεκτρικού concept, μία επαγγελματική minivan και μία επιβατική με πίσω παράθυρα, στο ίδιο station wagon αμάξωμα και χωρίς ιδιαίτερες αισθητικές διαφοροποιήσεις με τις θερμικές εκδόσεις πέραν της καλυμμένης γρίλιας και του τροποποιημένου προφυλακτήρα. Μάλιστα, διακόσμησε το πρωτότυπο με μπλε αυτοκόλλητα, για να δώσει έμφαση στην ηλεκτρική του ενέργεια.
Προς το παρόν η ρωσική εταιρεία δεν έχει δημοσιεύσει περαιτέρω πληροφορίες για τον ηλεκτροκινητήρα και τη μπαταρία του e-Largus, αλλά ανακοίνωσε ότι το πρώτο πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο θα είναι έτοιμο μέσα στο 2023.
Όταν θα έρθει η στιγμή να βγει στην παραγωγή, το e-Largus θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Izhevsk. Αυτό παραχωρήθηκε από τη Renault στη ρωσική κυβέρνηση (με τον όρο ενδεχόμενης ανάκτησής του από τους Γάλλους σε περίοδο 6 ετών), μετά την αποχώρηση του γαλλικού ομίλου από τη χώρα λόγω της στρατιωτικής εισβολής στην Ουκρανία το Φεβρουάριο.