Εγκαταλείπεται το πλάνο για την δημιουργία της νέας γενιάς Lada Niva αλλά και της επίσημης επιστροφής της ρωσικής εταιρείας στις ευρωπαϊκές αγορές, ελέω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Ένας πόλεμος έχει πάντα παράπλευρες απώλειες και αυτό ακριβώς συμβαίνει και με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Οι οικονομικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη ρωσική οικονομία και η αποχώρηση μεγάλων δυτικών εταιρειών από την εγχώρια αγορά, μέσω και αποεπενδύσεων, πλήττει και τη βαριά βιομηχανία της χώρας με τις συνέπειες της ρωσικής εισβολής να γίνονται αισθητές τώρα αλλά και σε βάθος χρόνου.
Σε αυτές τις παράπλευρες οικονομικές και επενδυτικές απώλειες φαίνεται να συγκαταλέγεται επίσημα και η επόμενη γενιά του Lada Niva καθώς ο όμιλος της Renault έλαβε την οριστική απόφαση να προχωρήσει στην πώληση της Renault Ρωσίας κατά 100% σε κρατική επιχείρηση της χώρας και του 67,69% που κατείχε στην AvtoVAZ στο ινστιτούτο αυτοκινητοβιομηχανίας NAMI -με την επιλογή να γυρίσει ξανά στη Ρωσία στο μέλλον.
BUY NOW
Η αποεπένδυση του γαλλικού ομίλου στη ρωσική αγορά σημαίνει λογικά και το τέλος της νέας γενιάς του σκληροτράχηλου Lada Niva πριν ακόμη αυτή κάνει το επίσημο ντεμπούτο της.
Σύμφωνα και με το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης Renaulution που είχαν παρουσιάσει οι Γάλλοι πριν από ένα περίπου χρόνο, η επόμενη γενιά Niva θα αξιοποιούσε την CMF-B πλατφόρμα του ομίλου και θα αποτελούσε την αιχμή του δόρατος για την επανείσοδο της Lada στις ευρωπαϊκές αγορές.
Το επόμενο Niva θα διατηρούσε πολλές από τις «προδιαγραφές» που έκαναν το αυθεντικό Niva τόσο συμπαθές στο ευρύ κοινό, όπως είναι οι υψηλού επιπέδου δυνατότητες του εκτός δρόμου και οι compact διαστάσεις του. Το ρωσικό SUV αναμενόταν να μοιράζεται αρκετά από τα μηχανικά του μέρη και ηλεκτρονικά συστήματα με το Dacia Bigster, με τις δύο εταιρείες να βρίσκονται υπό μία «σκέπη» υπό τον έλεγχο του διευθύνοντα συμβούλου τους Denis Le Vot -Διαβάστε εδώ περισσότερα.
Έπειτα και από τις τελευταίες εξελίξεις στο γαλλικό όμιλο και τον πόλεμο στην Ουκρανία να μην δείχνει σημάδια τέλους, η δημιουργία του νέου Lada Niva φαίνεται πως μπαίνει οριστικά στον πάγο όπως και η δυναμική του επιστροφή της Lada επί ευρωπαϊκού εδάφους.