Citroen e-C3

Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες με τα νέα τρένα

Πήραν έγκριση τα γρήγορα ελληνικά τρένα

Έπειτα από πολλές καθυστερήσεις λόγω τεχνικών κωλυμάτων, τα νέα γρήγορα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να ξεκινήσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ολοκλήρωσε την πιστοποίηση των νέων γρήγορων αμαξοστοιχιών Alstom ETR 470, έπειτα και από σχετική αίτηση που κατέθεσε η TRENITALIA, μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Όπως είχαμε γράψει και σε παλαιότερο δημοσίευμά μας, οι έως τώρα καθυστερήσεις στην έναρξη των δρομολογίων οφείλονταν στην έλλειψη συσκευής αμμοδιασποράς στο σύστημα πέδησης των συρμών, η οποία ήταν και μια βασική προϋπόθεση για την πιστοποίηση και αδειοδότηση της κυκλοφορίας των νέων τρένων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αμαξοστοιχίες ETR470 αναμενόταν να δρομολογηθούν σταδιακά μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, αρχής γενομένης από τον Μάρτιο του 2021, αλλά στη συνέχεια η έναρξη των δρομολογίων μετατέθηκε για τον Ιούνιο. Έκτοτε -και ελλείψει της απαιτούμενης πιστοποίησης- οι τρεις από τις αυτοκινητάμαξες που είχαν ήδη αφιχθεί στην Ελλάδα, έμεναν ακινητοποιημένες στο αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης.

Τώρα, η ομάδα αξιολογητών της ΡΑΣ εξέτασε λεπτομερώς την αίτηση που αφορά τη συμμόρφωση των αμαξοστοιχιών ETR 470.001, ETR 470.006 και ETR 470.008 με τον τύπο του αρχικού οχήματος που πιστοποιήθηκε.

Η αρχική πιστοποίηση που δόθηκε από τη ΡΑΣ για την αμαξοστοιχία ETR 470, άνοιξε το δρόμο βάσει των νομοθετικών προβλέψεων που ισχύουν αυτή τη στιγμή, ούτως ώστε να ολοκληρωθεί με ταχύτατους ρυθμούς η διαδικασία των εγκρίσεων για τις τρεις αμαξοστοιχίες.

Σύμφωνα και με την σχετική ανακοίνωση της ΡΑΣ η ολομέλεια της αρχής θα προχωρήσει άμεσα στην επικύρωση των εγκρίσεων και θα εξουσιοδοτήσει παράλληλα την πρόεδρο της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου να υπογράψει και να υποβάλλει όλα τα αναγκαία έγγραφα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα OSS του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) ως «Υπεύθυνη Λήψης Απόφασης».

Η πρόεδρος της ΡΑΣ, δήλωσε επίσης ότι η διαδικασία των εγκρίσεων και των τεσσάρων ETR 470, που θα εξυπηρετήσουν τη βασική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας, πραγματοποιήθηκε σε εύλογο χρονικό διάστημα και εξέφρασε την ελπίδα «οι επενδύσεις των σιδηροδρομικών εταιρειών σε σύγχρονο τροχαίο υλικό να συνεχιστούν απρόσκοπτα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ETR 470 μπορούν να ταξιδεύουν με ταχύτητες έως και 160 χλμ./ώρα και θα καλύπτουν την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε περίπου τρεις ώρες.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ