Η Lotus Evija Fittipaldi γιορτάζει τα 50 χρόνια της μυθικής Lotus 72

Lotus Evija Fittipaldi Limited Edition

Πέρασε μισός αιώνας από την κατάκτηση των τίτλων της Formula 1 από τον Emerson Fittipaldi και τη Lotus, και η βρετανική εταιρεία το γιορτάζει με μια ειδική έκδοση της Evija στα ίδια χρώματα.

Το ηλεκτρικό hypercar, η «ναυαρχίδα» της Lotus, κατασκευάστηκε από τον τομέα Lotus Advanced Performance εξειδικευμένων εκδόσεων της εταιρείας. Είναι βαμμένο στο εμβληματικό μαύρο-χρυσό του τότε χορηγού της ομάδας του επιδραστικού Colin Chapman, και θα κατασκευαστεί σε μόλις 8 αντίτυπα. Όλα έχουν ήδη προπωληθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Lotus παρουσίασε την ιδιαίτερη αυτή Evija στις εγκαταστάσεις της, στο Hethel της Βρετανίας, με καλεσμένους φυσικά τον Emerson «Emmo» Fittipaldi αλλά και τον Jenson Button. Οι δύο πρώην πρωταθλητές της F1, του 1972/'74 και του 2009 αντίστοιχα, οδήγησαν στην πίστα δοκιμών της Lotus τόσο την Evija όσο και ένα άρτια συντηρημένο αντίτυπο της μυθικής Lotus 72.

Ο Fittipaldi είχε κερδίσει πέντε νίκες εκείνη τη σεζόν, από τα συνολικά 11 GP, στο δρόμο για τον πρώτο του τίτλο. Τον δεύτερο θα τον κέρδιζε δύο χρόνια αργότερα, οδηγώντας για τη McLaren το 1974. Μετά την F1, ο θρυλικός Βραζιλιάνος κέρδισε δύο φορές τα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης, και επίσης κατέκτησε ένα πρωτάθλημα στον αμερικανικό θεσμό μονοθεσίων CART.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω στην Evija Fittipaldi Limited Edition, οι χρυσές λωρίδες του μαύρου αμαξώματός της είναι βαμμένες με το χέρι, ενώ η ίδια διχρωμία εμφανίζεται και στους τροχούς και στις δαγκάνες των φρένων.

Τρεις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες είναι το ανθακονημάτινο σήμα της εταιρείας στο ρύγχος με το έμβλημα της εταιρείας σε χρυσό χρώμα, το όνομα του «Emmo» με τον αριθμό του (8) στις πίσω κολόνες, αλλά και τα δάφνινα στεφάνια καθεμίας νίκης της Lotus στα GP του 1972, που κοσμούν την ενεργή πίσω πτέρυγα της Evija αυτής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ίδια διχρωμία υφίσταται και στο εσωτερικό: το μαύρο χρώμα -σε συνδυασμό με τις ανθρακονημάτινες επιφάνειες- περιφερειακά στο διάκοσμο «σπάει» από τα χρυσού χρώματος πεντάλ, τους δακτυλίους των αεραγωγών, τις ραφές στα καθίσματα και στο τιμόνι, καθώς και στο κουμπί εκκίνησης του κινητήρα.

Εδώ οι ειδικές λεπτομέρειες είναι η ραμμένη υπογραφή του Emerson Fittipaldi στην πλευρά του συνοδηγού στο ταμπλό, το σχέδιο της σιλουέτας της Lotus 72 στην οροφή, αλλά και ο περιστροφικός διακόπτης της κονσόλας που είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο που είχε το ίδιο το μονοθέσιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αμάξωμα παραμένει αναλλοίωτο, σχεδιαστικά, και δεν κρύβει άλλες αλλαγές: τα τέσσερα ηλεκτρικά του μοτέρ αποδίδουν εξωφρενική ισχύ (1.973 hp) και ροπή (1.700 Nm) για την επιταχύνουν από τα 0 στα 300 km/h σε μόλις 9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 350 km/h.

Ο Emerson Fittipaldi δήλωσε εκστασιασμένος οδηγώντας το ηλεκτρικό hypercar, στην εκδήλωση του Hethel - με προσκεκλημένους, φυσικά, του οκτώ αγοραστές των ισάριθμων αντιτύπων της Lotus Evija Fittipaldi Limited Edition. Τα οκτώ αντίτυπα δεν προκύπτουν από τον αριθμό που αγωνιζόταν ο Βραζιλιάνος το 1972, αλλά από τις οκτώ πρωτότυπες Lotus 72 που σώζονται, μισόν αιώνα μετά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ