Η τεράστια άνοδος των πωλήσεων στα αυτοκίνητα από δεύτερο χέρι έχει αυξήσει σε επίπεδα ρεκόρ τους τζίρους, αλλά και τα κέρδη των εμπόρων που πλέον διαφημίζονται και τηλεοπτικά.
Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα καταγράφουν κυριολεκτικά για άνοδο ρεκόρ καθώς μεταβιβάζονται περίπου 650.000 οχήματα όλων των κατηγοριών ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται και 100.000 εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων κάθε κατηγορίας.
Ωστόσο αυτή τη στιγμή στην χώρα μας πραγματοποιείται μια άτυπη «μονομαχία» μεταξύ κορυφαίων παικτών στην αγορά των μεταχειρισμένων εκ των οποίων στην μία ομάδα βρίσκονται οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και από την άλλη μεριά τοποθετούνται οι έμποροι εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
BUY NOW
Μάλιστα τους τελευταίους μήνες η μάχη μεταξύ τους έχει ενταθεί σε τέτοιο σημείο που οι καταναλωτές βλέπουν μέχρι και τηλεοπτικές διαφημίσεις γεγονός που είχε να συμβεί πολλά χρόνια καθώς μέχρι πρότινος κανένας έμπορος μεταχειρισμένων ΙΧ δεν διαφημίζονταν στην τηλεόραση λόγω κόστους.
Αυτό από μόνο του αποτελεί μια σημαντική απόδειξη πως οι πωλήσεις των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφουν μια εξαιρετική πορεία τα τελευταία χρόνια αυξάνοντας σε πολύ υψηλά επίπεδα τους τζίρους αλλά και τα κέρδη των εμπόρων μεταχειρισμένων οχημάτων.
Από τον «πόλεμο» μεταξύ των εμπόρων εισαγόμενων και εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σίγουρα μπορούν να βγουν κερδισμένοι οι καταναλωτές καθώς ο ανταγωνισμός μειώνει τις τιμές διάθεσης των αυτοκινήτων και βέβαια αυξάνει τις παροχές.
Ωστόσο πριν προβούν σε οποιαδήποτε αγορά οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγξουν εξονυχιστικά το αυτοκίνητο που θέλουν να αποκτήσουν και βέβαια να διαβάσουν κάθε λέξη των ειδικών όρων στις εγγυήσεις που παρέχουν οι έμποροι μεταχειρισμένων.
Μάλιστα κάποιες μεγάλες εμπορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν διστάζουν να παρέχουν πολυετείς εγγύηση στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πωλούν ωστόσο αν κοιτάξει κανείς πιο προσεκτικά θα διαπιστώσει ότι αυτά τα χρόνια εγγύηση δίδονται κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όχι όπως νομίζουν οι καταναλωτές…
Όπως και να έχει πάντως μόνο και μόνο στο άκουσμα ότι δίδονται πολυετείς εγγυήσεις σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σίγουρα αποτελεί ένα θετικό στοιχείο έστω και στους όρους αναγράφεται ότι οι επισκευές των βλαβών ή ζημιών θα πραγματοποιούνται στα συνεργεία των εμπόρων και όχι σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία της μάρκας όπου ανήκει το όχημα που αποκτά κάποιος καταναλωτής. Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός ότι η επισκευή κάποιας βλάβης ή ζημιάς σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο σε μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο θα κοστίσει στον έμπορο πολύ λιγότερα χρήματα καθώς σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να χρησιμοποιηθούν μέχρι και μεταχειρισμένα ή ιμιτασιόν ανταλλακτικά! Αλλά όπως και να έχει το ζήτημα το αυτοκίνητο σίγουρα θα επισκευαστεί.
Εγχώριο ή εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο;
Πολλοί καταναλωτές βρίσκονται σε δίλημμα και δεν ξέρουν αν θα πρέπει να επιλέξουν εισαγόμενο ή εγχώριο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Το Carandmotor.gr θα προσπαθήσει να βοηθήσει τους καταναλωτές καταγράφοντας τα υπέρ και τα κατά στις δύο επιλογές.
Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα συνήθως προέρχονται από εταιρείες ενοικιάσεων ή χρονομίσθωσης οπότε κανείς δεν γνωρίζει την ορθότητα των χιλιομέτρων που αναγράφουν στα κοντέρ τους για πολλούς λόγους. Επίσης εξαιρετικά δύσκολα διασταυρώνεται η ορθότητα του βιβλίου συντήρησης του οχήματος. Ο μόνος τρόπος για να βεβαιώσει κανείς τα χιλιόμετρα και την συντήρηση είναι η μετάβαση του οχήματος σε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο όπου βάσει του αριθμού πλαισίου οι τεχνικοί μπορούν να βρουν όλες τις εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία άλλων κρατών μελών και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα κατά την πραγματοποίηση των εργασιών. Σε περίπτωση που το εισαγόμενο όχημα δεν έχει συντηρηθεί σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο άλλους κράτους μέλους τότε καλό θα ήταν να το αποφύγετε καθώς το ιστορικό συντήρησης είναι αμφίβολου εγκυρότητας!
Τώρα όσον αφορά στο Ιστορικό των ελέγχων ΚΤΕΟ κάποια κράτη μέλη δεν επιτρέπουν την πρόσβαση στην ιστορικότητα των ελέγχων οπότε και ο υποψήφιος αγοραστής το μόνο που γνωρίζει και έχει στα χέρια του είναι μόνο το τελευταίο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου. Για τα προηγούμενα δυστυχώς δεν θα μπορεί να μάθει τίποτα. Αν όμως το εισαγόμενο μεταχειρισμένο προέρχεται από κράτος μέλος που επιτρέπει την πρόσβαση του ιδιοκτήτη στο σύστημα τότε ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να δει όλο το ιστορικό των ελέγχων ΚΤΕΟ αλλά και τα ανταγραφόμενα χιλιόμετρα κατά τους ελέγχους. Κάποιοι επιτήδειοι για να «εξαφανίσουν» το αρχείο ελέγχων ΚΤΕΟ από ένα όχημα απλά το μεταφέρουν από το ένα κράτος - μέλος στο άλλο αλλάζοντας πινακίδες κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να εξφανιστούν τα ίχνη και οι αποδείξεις ελέγχου κάποιου οχήματος.
Επίσης ένα άλλο σημείο στο οποίο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί οι καταναλωτές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι η χώρα αλλά και η πόλη που κινούνταν το υποψήφιο προς αγορά όχημα καθώς αν εκείνο κυκλοφορούσε σε κάποια πόλη της Ευρώπης που καταγράφονται χαμηλές θερμοκρασίες τότε είναι σίγουρο ότι έχει «φάει» πολύ αλάτι! Και να είστε σίγουροι ότι τα ίχνη από το αλάτι κάποιοι το εξαφανίζουν με διάφορα κόλπα αλλά σε μερικά χρόνια ο αγοραστής του θα πρέπει να επισκεφθεί κάποιο φανοποιό για να του κλείσει τις τρύπες ή να επιδιορθώσει τις σκουριές…
Παράλληλα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι σχεδόν απίθανο να εξακριβώσει κανείς αν το όχημα είναι τρακαρισμένο, πλημμυρισμένο, αν έχει χτυπηθεί από χαλάζι ή γενικότερα ο προηγούμενο κάτοχός του έχει αποζημιωθεί από κάποια ασφαλιστική.
Τέλος ο εξοπλισμός των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι συνήθως πιο πλούσιος από τον εξοπλισμό αντίστοιχων εγχώριων μεταχειρισμένων μοντέλων αλλά και πάλι χρειάζεται προσοχή γιατί ο πλουσιότερος εξοπλισμός είναι πιο πολύπλοκος και κάποιοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων παρεμβαίνουν στους «εγκεφάλους» σβήνοντας τις όποιες βλάβες ανάβουν στο ταμπλό και μετά από λίγο καιρό επανεμφανίζονται καθώς δεν έχει επισκευή αλλά απλά «εξαφάνισαν» τις βλάβες. Μόλις πουλήσουν το αυτοκίνητο απλά ο ιδιοκτήτης τους μεταβαίνει και πάλι στο συνεργείο που ορίζει η εγγύηση για την επισκευή χάνοντας κυρίως χρόνο και κάποιες φορές μένοντας και χωρίς αυτοκίνητο…
Βέβαια υπάρχουν και εξουσιοδοτημένες εμπορίες αυτοκινήτων οι οποίες παρέχουν στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που διαθέτουν κυριολεκτικά πλήρες ιστορικό συντήρησης και χιλιομέτρων των αυτοκινήτων αλλά τα πουλάνε συνήθως πολύ ακριβότερα στην εγχώρια αγορά από τα αντίστοιχα εισαγόμενα ΙΧ αμφιβόλου ποιότητας.
Στα εγχώρια μεταχειρισμένα αντίθετα ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να «ανακαλύψει» αν το όχημα έχει τρακάρει, έχει πλημμυρίσει ή ο προηγούμενο ιδιοκτήτης του έχει αποζημιωθεί από κάποια ασφαλιστική ενώ επίσης είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς αν το όχημα κυκλοφορούσε στα βουνά της Ελλάδας όπου ωστόσο η χρήση αλατιού είναι πολύ περιορισμένη.
Από την άλλη μεριά και στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα το θέμα της συντήρησης έχει διάφορα μελανά σημεία καθώς πολλά οχήματα τα οποία προέρχονται από εταιρείες Leasing και Ενοικιάσεις δεν συντηρούνται σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία ή αν συντηρούνται σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία τότε το service δεν έχει απολύτως καμία σχέση με εκείνο που πραγματοποιείται σε αντίστοιχα αυτοκίνητα ιδιωτών καταναλωτών...
Όσον αφορά στους ελέγχους ΚΤΕΟ στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ο υποψήφιος αγοραστής θα δει όλο το ιστορικό των ελέγχων κάποιου οχήματος αλλά και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα κατά την πραγματοποίησή τους. Το μόνο μελανό σημείο στα χιλιόμετρα στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αφορά στην πρώτη τετραετία του οχήματος από την πρώτη ημέρα κυκλοφορία του καθώς ο πρώτος έλεγχος σε ΚΤΕΟ γίνεται μετά την 4ετία οπότε πολλά μπορεί να συμβούν πριν τον πρώτο έλεγχο...
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ