Ελλάδα-Αλβανία σε χρόνο ρεκόρ: Παίρνει μπρος ο «Μπλε Διάδρομος» που μειώνει τις αποστάσεις
Σύντομα αναμένεται να «πέσουν» οι υπογραφές για το οδικό έργο «Ιωάννινα-Κακαβιά» που θα φέρει πιο κοντά τη χώρα μας στην Αλβανία.
Ένα βήμα πριν την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο βρίσκεται το οδικό έργο «Ιωάννινα-Κακαβιά» που αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού.
Μέσω σχετικής ανακοίνωσης, ο πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, κ. Κώστας Τασούλας, ανέφερε ότι η σύμβαση επέκτασης της Ιόνιας Οδού – Τμήμα Ιωαννίνων – Κακαβιάς ύψους 310 εκ. ευρώ θα παρουσιαστεί προς ενημέρωση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, την Πέμπτη 20/6/2024 στις 14:00 από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
BUY NOW
Μετά την ενημέρωση της Βουλής, σειρά παίρνει η πρόσκληση προς τον προσωρινό ανάδοχο για την υπογραφή της σύμβασης.
Το έργο
Ο νέος οδικός άξονας μήκους 69,5 χλμ., είναι ο δυτικός κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (Orient East Med).
Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα :
· Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47 χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.
· Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.
Η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης, κάτι που σημαίνει ότι εφόσον ο διαγωνισμός ολοκληρωθεί εντός του καλοκαιριού, το έργο δεν αποκλείεται να είναι έτοιμο στο τέλος 2028.
Το «Ιωάννινα-Κακαβιά» βελτιώνει τη συνδεσιμότητα της ΠΕ Ιωαννίνων με την υπόλοιπη Ελλάδα συμβάλλοντας στην ανάπτυξή της, ενώ αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου της χώρας από την Αλβανία και κατ’ επέκταση τα Δυτικά Βαλκάνια.
Ο νέος οδικός άξονας θα συνδέει, επίσης, τον Διεθνή Αερολιμένα Ιωαννίνων και μέσω της Εγνατίας Οδού τον Λιμένα Ηγουμενίτσας, όπως επίσης τη ΒΙΠΕ Ιωαννίνων με τους κύριους οδικούς άξονες.
Αποτελεί, τέλος, τμήμα του «Μπλε Διαδρόμου», ενός οδικού δικτύου 1.500 χλμ. που θα απλώνεται από την Ιταλία (Τεργέστη) έως την Καλαμάτα, κατά μήκος των ακτών.