Ελλείψεις χιλιάδων εργαζομένων -Ποιο νέο επάγγελμα γίνεται απαραίτητο

μηχανικός αυτοκινήτων

Κραυγή αγωνίας υψώνεται στη Μεγάλη Βρετανία για τον μη επαρκή αριθμό ειδικών στην επισκευή και συντήρηση ηλεκτρικών ΙΧ.

Μόνο εύκολη φαίνεται πως δεν θα είναι σε πολλές χώρες η μετάβαση από τους θερμικούς κινητήρες στην ηλεκτροκίνηση, με τους ειδικούς να προβλέπουν σημαντική έλλειψη μηχανικών που εξειδικεύονται στη συντήρηση και επισκευή των μηδενικών ρύπων αυτοκινήτων.

Ανησυχητικά μηνύματα ήδη έρχονται από τη Μεγάλη Βρετανία, όπου σύμφωνα μια έκθεση του Ινστιτούτου Αυτοκινητοβιομηχανίας (Motor Industry -IMI), μέχρι το 2030 προβλέπεται να υπάρξει έλλειψη 3.000 μηχανικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ ο αριθμός το 2035 εκτιμάται ότι θα φτάσει στους 16.000.

Το IMI, μάλιστα, υποστηρίζει ότι στο Λονδίνο και τη νοτιοανατολική Αγγλία, όπου η ιδιοκτησία ηλεκτρικών ΙΧ είναι υψηλότερη, ήδη δεν υπάρχει επαρκής αριθμός μηχανικών που μπορούν να φροντίσουν ένα σχετικής τεχνολογίας μοντέλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
μηχανικοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της βρετανικής Ένωσης Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων που δημοσιευθήκε τον Απρίλιο, στις δύο προαναφερθείσες περιοχές κυκλοφορούν σχεδόν 530.000 plug-in υβριδικά και 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα -αριθμός που αντιπροσωπεύει το 5,9% του στόλου κυκλοφορούντων ΙΧ.

Το ποσοστό, ωστόσο, των μηχανικών που έχουν εκπαιδευτεί πάνω στα ηλεκτρικά ΙΧ στο Λονδίνο περιορίζεται σε 6,1%, όταν στη νοτιοανατολική Αγγλία δεν υπερβαίνει το 6,4%, σύμφωνα με το ΙΜΙ. Αντιθέτως, στην ανατολική Αγγλία, όπου τα σχετικής τεχνολογίας μοντέλα είναι σημαντικά λιγότερα, το ποσοστό ειδικευμένων μηχανικών EV ανέρχεται σε 9,5%.

Αυτή τη στιγμή στη Μεγάλη Βρετανία υπάρχουν 60.000 πιστοποιημένοι μηχανικοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίοι, ωστόσο, σήμερα καλούνται να συντηρήσουν και να επισκευάσουν έναν στόλο 1.100.000 plug-in υβριδικών και πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων.

μηχανικοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το 2024 παρατηρείται μια ικανοποιητική αύξηση του αριθμού των μηχανικών που παίρνουν την απαραίτητη πιστοποίηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Kevin Finn, επικεφαλής στο Ινστιτούτο Αυτοκινητοβιομηχανίας.

Προσθέτει δε ότι «με τη διαφαινόμενη επαναφορά της προθεσμίας απαγόρευσης πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2030 από τη νέα κυβέρνηση, τότε θα υπάρξει μεγάλο χάσμα δεξιοτήτων».

Ενώ καλεί τις επιχειρήσεις του κλάδου να δώσουν προτεραιότητα στην εκπαίδευση περισσότερων τεχνικών, έτσι ώστε οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων να μπορούν να βρούν απρόσκοπτα έναν ειδικό για την επισκευή και συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ