Εμφύλιος στην Ευρώπη -Ποιοι θέλουν να κρατήσουν ζωντανούς τους κινητήρες βενζίνης και diesel
Το γάντι στην Κομισιόν πετάει ο μεγαλύτερος πολιτικός σχηματισμός εντός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ζητώντας την αναθεώρηση των κλιματικών στόχων.
Τη χαλάρωση των στόχων CO2 αλλά και τη διεύρυνση της λίστας των καινούργιων αυτοκινήτων που θα επιτρέπεται να πωλούνται από το 2035 ζητάει από την ΕΕ το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, ο μεγαλύτερος πολιτικός σχηματισμός εντός του Ευρωπαϊκού Κοινουβουλίου.
Σύμφωνα με το Reuters, το ΕΛΚ έχει ετοιμάσει προσχέδιο θέσης με απαιτήσεις οι οποίες αναμένεται να ασκήσουν περαιτέρω πίεση στις Βρυξέλλες ώστε να αναθεωρήσει το σχέδιό της επιτρέποντας και την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που τροφοδοτούνται με βιοκαύσιμα και άλλους εναλλακτικούς τύπους.
BUY NOW
Επιπλέον, απευθύνεται κάλεσμα στην Κομισιόν ώστε να επιτρέπεται η πώληση και plug-in hybrid (επαναφορτιζόμενων υβριδικών) αυτοκινήτων αλλά και να προστατευτούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τα αυστηρότερα όρια εκπομπών CO2 που θα εφαρμοστούν από το επόμενο έτος. Στόχος του ΕΛΚ είναι η πολιτική του 2035 να αναθεωρηθεί από το επόμενο μόλις έτος.
Το Reuters επισημαίνει ότι ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει περιέλθει σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση. Χιλιάδες θέσεις εργασίες βρίσκονται στον «αέρα» λόγω της χαμηλής ζήτησης για καινούργια αυτοκίνητα και της επέλασης των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα ασκεί σημαντική πολιτική επιρροή, με την πλειοψηφία των 27 μελών της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής να προέρχεται από τις τάξεις του, συμπεριλαμβανομένης της Προέδρου, Ursula von der Leyen.
Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και επικεφαλής της Renault, Luca de Meo δήλωσε την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου ότι η τρέχουσα πολιτική της ΕΕ ενδέχεται να φέρει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμέτωπη με πρόστιμα ύψους 15 δισ. ευρώ -ποσά που θα μπορούσαν να χορηγηθούν σε επενδύσεις.
Για τον de Meo οι μέσες εκπομπές CO2 που έχει ορίσει η ΕΕ και πρέπει να εφαρμοστούν από το 2025 αποτελούν ένα φλέγον ζήτημα. Από το 2020, ο μέσος όρος ήταν 116 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο και από το επόμενο έτος, ο μέσος όρος θα μειωθεί στα 94 γρ/χλμ, ενώ το 2030 θα πέσει στα 50 γρ/χλμ μέχρι το 2035, όπου ο μέσος όρος θα πρέπει να είναι μηδενικός.
Tο ΕΛΚ πρότεινε την καθυστέρηση των ορίων CO2 του 2025 έως το 2027 ή την χαλάρωση του τρόπου που υπολογίζεται η συμμόρφωση των κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Μέχρι στιγμής, οι Βρυξέλλες έχουν ανισταθεί σε αυτές τις εκκλήσεις, επισημαίνοντας ότι οι κλιματικοί στόχοι παρέχουν ένα προβλέψιμο επενδυτικό περιβάλλον και πολλές εταιρείες έχουν ενημερώσει την ΕΕ ότι βρίσκονται σε καλό δρόμο για να πετύχουν τους στόχους.
Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, τα προβλήματα έχουν ενταθεί, με εταιρείες να ανακοινώνουν κλείσιμο εργοστασίων, αφήνοντας χωρίς επαγγελματική στέγη χιλιάδες εργαζομένους.