Αυτός είναι ο νέος εναέριος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται στην Ελλάδα -Πότε θα είναι έτοιμος
Τέλος στην κυκλοφοριακή ασφυξία που προκαλείται εντός της πόλης θα βάλει το έργο του Flyover που βρίσκεται υπό υλοποίηση.
Ένα εμβληματικό έργο, το οποίο πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί προς όφελος της πόλης και των κατοίκων της, χαρακτήρισαν τον Flyover οι συμμετέχοντες στη δεύτερη ενημερωτική συνάντηση των φορέων, που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τρίτης 29 Αυγούστου στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Πρόκειται για τον εναέριο αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό και παράλληλα με το Μετρό της πόλης που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του εντός του 2023 αναμένεται να μειώσει σε θεαματικό βαθμό την κυκλοφοριακή ασφυξία στην πόλη.
BUY NOW
Ήδη έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες για το έργο, με τις κύριες να αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του προσεχούς φθινοπώρου.
Το συνολικό μήκος του έργου ανέρχεται σε 13 χλμ. και θα περιλαμβάνει Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρου στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού στο τμήμα της από τον A/Κ K5 (στο ύψος περίπου των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424) έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 στο ύψος των Κωνσταντινουπολίτικων
Η Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος θα έχει μήκος 9,5 χλμ., από τα οποία τα τέσσερα συνεχή γέφυρα – εξού και η ονομασία Flyover, καθώς στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στον υφιστάμενο δρόμο θα φαίνεται σαν να «ίπταται» ένας ακόμα άξονας. Η λεωφόρος, επίσης, θα έχει 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.
Ο Flyover ο οποίος κατασκευάζεται μέσω ΣΔΙΤ και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2026 έχει προϋπολογισμό 373 εκατ. ευρώ και έχει ανάδοχο το σχήμα «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.»
Χάρη στον Flyover οι οδηγοί θα παρακάμπτουν γρηγορότερα τον αστικό ιστό, απολαμβάνοντας γρηγορότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση τόσο προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» όσο και στη Χαλκιδική.
Σημειώνεται ότι σχετικά με τον Flyover συμφωνήθηκαν οι θεματικές ενότητες, στις οποίες θα γίνουν παρεμβάσεις, όπως προέκυψε ύστερα από τις έξι συσκέψεις.
Συγκεκριμένα, οι ενότητες αφορούν πρωτοβουλίες σχετικά με την αναβάθμιση του έργου του ΟΑΣΘ, τη διευκόλυνση του έργου της Τροχαίας, τη διευκόλυνση της πρόσβασης των ασθενοφόρων στο 424 ΓΣΝΘ και στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» μέσω του στρατοπέδου «Καρατάσιου», την εφαρμογή πρωτοκόλλων εκτάκτων συμβάντων, αλλά και τις παρεμβάσεις για τον εντατικό έλεγχο της στάσης και στάθμευσης των αυτοκινήτων στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης.
Τρίτον, στα τέλη Σεπτεμβρίου θα κατατεθούν συγκεκριμένες προτάσεις που θα επιτρέψουν στα μέσα Οκτωβρίου την έναρξη του κατασκευαστικού σταδίου του έργου. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μεταξύ άλλων ζήτησε «έξυπνες λύσεις» όσον αφορά στη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στην πόλη της Θεσσαλονίκης και στενή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων.