Επιτακτική κρίνεται η ανάγκη ενίσχυσης των αυτοκινητοβιομηχανιών με μηχανικούς λογισμικού οι οποίοι θα «τρέξουν» τον τεχνολογικό μετασχηματισμό των οχημάτων τους.
Μέρα με τη μέρα τα αυτοκίνητα όλο και πιο προηγμένα σε τεχνολογικό επίπεδο, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες αδυνατούν να προσελκύσουν το εργατικό δυναμικό που θα τους επιτρέψει να συμβαδίσουν με τις εν λόγω εξελίξεις.
Ειδικότερα, τα τελευταία έτη τα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε… υπολογιστές με ρόδες, αλλά οι εταιρείες έχουν καταφέρει να εντάξουν στους κόλπους τους επαρκή αριθμό μηχανικών λογισμικού (software engineers), κάτι το οποίο σύμφωνα με τους ειδικούς ενδέχεται να τους δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα.
BUY NOW
«Η αποτυχία δημιουργίας ενός ψηφιακά καταρτισμένου εργατικού δυναμικού μέσα στα επόμενα 5 με 10 χρόνια, θα μπορούσε να προκαλέσει οικονομική ζημιά στις αυτοκινητοβιομηχανίες», ανέφερε μιλώντας στο Automotive News η κ. Στέλλα Ιωαννίδου, Διευθύντρια έρευνας στη Josh Bersin Company, κορυφαία συμβουλευτική εταιρεία που εξειδικεύεται στο ανθρώπινο κεφάλαιο και στις στρατηγικές διαχείρισης ταλέντου.
«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι απαραίτητο να “αγκαλιάσουν” τις τεχνολογίες αιχμής και να προσφέρουν τίποτα λιγότερο από υπολογιστές με ρόδες», πρόσθεσε η κ. Ιωαννίδου ενώ στάθηκε στον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην προσέλκυση ταλέντεων από άλλους κλάδους, συμπεριλαμβανομένης της αεροναυπηγικής.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τον Adam Zellner, από τη συμβουλευτική εταιρεία Heidrick & Struggles, παρατηρείται μεγαλύτερη έξοδος μηχανικών λογισμικού από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, συγκριτικά με την είσοδο στον χώρο, ενώ διαπιστώνει ότι «η γοητεία να εργάζεται κανείς με ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει εξασθενήσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια»
Τα στοιχεία της συμβουλευτικής Josh Bersin Company δείχνουν ότι το εν λόγω πρόβλημα ταλανίζει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο, με το μεγαλύτερο έλλειμμα εργαζομένων να παρατηρείται στις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ όπου υπάρχουν 187.000 ανοικτές θέσεις εργασίες. Στη Γερμανία αυτές ανέρχονται σε 63.000 και στο Ηνωμένο Βασίλειο 15.000.
Από την ίδια μελέτη στοιχειοθετείται ότι πιο περιζήτητοι ρόλοι αφορούν τους μηχανικούς ρομποτικής και μηχανικής μάθησης (machine learning), τους αναλυτές δεδομένων (data scientists) και τους ειδικούς στην κυβερνοασφάλεια (cybersecurity experts).
Ο Adam Zellner υποστηρίζει ότι αυτή τη στιγμή οι αυτοκινητοβιομηχανίες υπονομεύονται από τις παραχωχημένες πρακτικές προσλήεψων, ενώ για να μην κλονιστεί η υγεία τους οφείλουν να προχωρήσουν σε στρατηγικές προσλήψεις εργαζομένων από εταιρείες που εξειδικεύονται στην τεχνολογία και το λογισμικό.
Τέλος, δίνεται το παράδειγμα της Ford, η οποία όρισε τον Doug Field, με προϋπηρεσία στην Apple, Διευθυντή Ηλεκτρικών Οχημάτων, Ψηφιακών Λύσεων και Σχεδίασης, με αποτέλεσμα η μάρκα να σημειώσει σημαντική επιτυχία με τη δεύτερη γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της.