Citroen e-C3

Επενδύσεις δισεκατομμυρίων στην Τουρκία -Ποιοι κολοσσοί κάνουν απόβαση στη γειτονική χώρα

BYD Factory 1

Όλο και περισσότερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην Τουρκία για την κατασκευή παραγωγικών μονάδων.

Βασικός αιμοδότης της τουρκικής οικονομίας είναι το αυτοκίνητο, με τη γειτονική χώρα να φιλοξενεί στα εδάφη της πλήθος εργοστασίων οχημάτων, ενώ πλέον διατηρεί και το δικό της 100% αμιγώς ηλεκτρικό brand, την Togg, με μονάδα παραγωγής στην επαρχία της Προύσας.

Η λίστα, μάλιστα, με τα εργοστάσια μεγαλώνει διαρκώς, ενώ νέες προσθήκες αναμένεται να αποτελέσουν δύο παραγωγικές μονάδες από αυτοκινητοβιομηχανίες που έλκουν την καταγωγή τους από την Κίνα.

togg εργοστάσιο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη είναι η BYD η οποία το περασμένο καλοκαίρι έδωσε τα χέρια με την τουρκική κυβέρνηση για επένδυση ύψους 1 δισ. δολαρίων που αφορά εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων στην επαρχία Μανίσα, στη δυτική Τουρκία.

Από το περασμένο Φθινόπωρο εκτελούνται εργασίες καθαρισμού και προετοιμασίας του εδάφους ώστε να διαμορφωθεί ο χώρος για την κατασκευή της παραγωγικής μονάδας. Παράλληλα, εκτελούνται έργα οδοποιίας για τη διευκόλυνση της πρόσβασης στον χώρο.

Σύμφωνα με τον Υπουργό Βιομηχανίας και Τεχνολογίας, Μεχμέτ Φατίχ Κασίρ, η έναρξη παραγωγής αυτοκινήτων αναμένεται εντός του 2026, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στη συνεργασία μεταξύ της BYD και της Τουρκίας. Το εργοστάσιο θα δημιουργήσει 5.000 θέσεις εργασίας και θα έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα 150.000 αυτοκινήτων.

BYD Τουρκία

Το 2024 ήταν ένα πολύ σημαντικό έτος για την BYD, με τις παγκόσμιες πωλήσεις της να αυξάνονται σημαντικά συγκριτικά με το 2023, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα 4 εκατ. οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έτερη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που «γλυκοκοιτάζει» τη γειτονική χώρα είναι Chery. «Βρισκόμαστε κοντά στην ολοκλήρωση του deal», είχε δηλώσει προ ολίγων μηνών ο Φατίχ Κασίρ, μιλώντας σε εγχώριο ειδησεογραφικό μέσο, ενώ τις τελευταίες ημέρες στην Τουρκία επισημαίνουν ότι οι συζητήσεις βρίσκονται σε πολύ καλό δρόμο.

Η διαφαινόμενη επένδυση της Chery ακολουθεί τις πολύ καλές εμπορικές επιδόσεις της στη χώρα, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για μονάδα συναρμολόγησης ΙΧ στη Σαμψούντα, μία από τις μεγαλύτερες πόλεις στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και σημαντικό λιμάνι.

Σττην εισβολή των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών με εργοστάσια στην Τουρκία είναι πιθανό να συμμετάσχει και μία ακόμα μεγάλη εταιρεία, ο όμιλος SAIC, ο οποίος βρίσκεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τον εισαγωγέα αυτοκινήτων Dogan Trend, για τη σύνθεση σύμπραξης.

SAIC παραγωγή αυτοκινήτων

Όπως αναφέρουν τουρκικά ΜΜΕ, η χώρα προσφέρει ελκυστικά κίνητρα για ξένους επενδυτές, όπως παραχώρηση γης, εκτεταμένες φοροαπαλλαγές, και πρόσθετη υποστήριξη για την ίδρυση εργοστασίων παραγωγής plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων. Το πρόγραμμα στήριξης απαιτεί ελάχιστη παραγωγική ικανότητα 150.000 μονάδων ανά έτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι το 2024 οι εξαγωγές τουρκικών αυτοκινήτων σημείωσαν ετήσια αύξηση 6,2%, φτάνοντας σε αξία τις 1,3 τρισεκατομμύρια τουρκικές λίρες, δηλαδή τα 35,7 δισεκατομμύρια ευρώ με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Οι παραπάνω επιδόσεις καθιστούν τα Made In Turkey αυτοκίνητα κορυφαίο εξαγωγικό τουρκικό προϊόν για 18η φορά τα τελευταία 19 χρόνια, αποτελώντας ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό του ΑΕΠ της γειτονικής χώρας -Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ