Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενισχύει με επιδοτήσεις άνω του 1 δισ. ευρώ την ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να ανταγωνιστεί την εφοδιαστική αλυσίδα της Κίνας που πρωτοστατεί στην «πράσινη» τεχνολογία.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε επιχορηγήσεις ύψους άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων (945.000.000 ευρώ) για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας να ανταγωνιστεί την κυριαρχία της Κίνας στις «πράσινες» τεχνολογίες.
Στόχος της Ε.Ε. είναι να ενθαρρύνει την παραγωγή μπαταριών εντός των συνόρων της, μειώνοντας έτσι την εξάρτηση από κινεζικά εξαρτήματα. Εκτός από τη στήριξη των τοπικών κατασκευαστών, η Ε.Ε. αποφάσισε ότι οι νέες πατέντες από χρηματοδοτούμενα έργα πρέπει να κατοχυρώνονται εντός των κρατών-μελών της, ώστε να διατηρείται «εντός των τειχών» η πνευματική ιδιοκτησία.
BUY NOW
Το πρόγραμμα του 1 δισ. δολαρίων θα δώσει προτεραιότητα σε εγχειρήματα που βασίζονται λιγότερο σε υλικά που προέρχονται από την Κίνα. Αυτή η κίνηση φανερώνει την επιθυμία της Ε.Ε. να προστατεύσει τις βιομηχανίες της από την υπερβολική εξάρτηση από έναν και μόνο προμηθευτή.
Μαζί με τις μπαταρίες των ηλεκτρικών, η Ε.Ε. διοχετεύει κονδύλια και σε άλλες «πράσινες» τεχνολογίες. Άλλωστε ανακοινώθηκε μία δημοπρασία ύψους 1,3 δισ. δολάρια (1,2 δισ. ευρώ) για την παραγωγή υδρογόνου, η οποία απαιτεί από τους συμμετέχοντες να περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο την προμήθεια ηλεκτρολυτών από την Κίνα -που είναι απαραίτητοι για την παραγωγή υδρογόνου.
Η Κίνα κυριαρχεί εδώ και καιρό στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού που σχετίζονται με την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, προκαλώντας ανησυχία στους Ευρωπαίους αρμόδιους για τη χάραξη της οικονομικής πολιτικής και της βιώσιμης ανάπτυξης. Συνδέοντας τις επιχορηγήσεις με την τοπική προμήθεια και την καινοτομία, η Ε.Ε. ελπίζει να δημιουργήσει έναν ανταγωνιστικό τομέα «πράσινης» τεχνολογίας.
Η Ευρώπη έχει θέσει ως στόχο να μηδενίσει τις εκπομπές καυσαερίων ως το 2050, ωστόσο η Ε.Ε. επιθυμεί αυτό το φιλόδοξο σχέδιο της «πράσινης» μετάβασης να μην υλοποιηθεί εις βάρος των τοπικών αγορών.