Επίσημο: Πτώχευσε η κατασκευάστρια μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα Northvolt

northvolt

Μετά την αποτυχία εξασφάλισης χρηματοδότησης, η σουηδική εταιρεία υπέβαλε αίτηση πτώχευσης και πλέον βρίσκεται σε καθεστώς αναδιάρθρωσης χρέους.

Προστασία από τους πιστωτές της στο πλαίσιο του Κεφαλαίου 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα ζήτησε τελικά η Northvolt, η οποία μέχρι την τελευταία στιγμή αναζητούσε σανίδα σωτηρίας, αλλά οι συζητήσεις για εξασφάλιση χρηματοδότησης δεν καρποφόρησαν.

Πρόκειται για την εταιρεία στην οποία πόνταρε τα ρέστα της η Ευρώπη προκειμένου να αντιμετωπίσει την Κίνα που κυριαρχεί στον κλάδο κατασκευής μπαταριών και να μειώσει την εξάρτησή της από αυτή.

Πλέον εισέρχεται σε καθεστώς αναδιάρθρωσης, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους, ενώ θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αίτηση πτώχευσης της Northvolt αναφέρει ότι η έχει ταμειακά διαθέσιμα περίπου 30 εκατ. δολαρίων που θα της επιτρέψουν να συνεχίσει τη λειτουργία της για περίπου μία εβδομάδα και χρέη 5,84 δισ. δολαρίων. 

Northvolt

Επιπλέον, η σουηδική κατασκευάστρια φορτηγών Scania, η οποία είναι μέτοχος της Northvolt και ο μεγαλύτερος πελάτης της, δήλωσε ότι θα δανείσει 100 εκατομμυρία δολάρια στην εταιρεία, ώστε να στηριχθεί η παραγωγή κυψελών μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στο εργοστάσιο της στο Skellefteå, στη βόρεια Σουηδία.

Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της αναδιάθρωσης θα γίνει αξιολόγηση των προτάσεων για άντληση κεφαλαίων τόσο από στρατηγικούς όσο και από χρηματοοικονομικούς επενδυτές, όπως και από μετόχους και πελάτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λίγες ώρες μετά την πτώχευση της Northvolt, ο Peter Carlsson, εκ των ιδρυτών της εταιρείας παραιτήθηκε από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, ενώ θα παραμείνει μέλος του διοικητικού συμβουλίου και ανώτερος σύμβουλος.

Μέσα σε λίγους μήνες, η Northvolt μετατράπηκε από μια πολλά υποσχόμενη startup σε μια εταιρεία που παλεύει να επιβιώσει, μειώνοντας τα έξοδά της, ενώ καλείται να αντιμετωπίσει προβλήματα παραγωγής, την απώλεια της BMW ως βασικού πελάτη και την έλλειψη χρηματοδότησης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ