Επένδυση «μαμούθ» στην Τουρκία -Με ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες φλερτάρουν οι γείτονες
Αποφασισμένη να διαδραματίσει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στα αυτοκινητικά δρώμενα δείχνει η Τουρκία, η οποία βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Θησαυρός» έχει αποδειχθεί για την Τουρκία ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναδεικνύοντάς τη χώρα στον 13ο μεγαλύτερο παραγωγό οχημάτων παγκοσμίως.
Συνολικά στην Τουρκία υπάρχουν 18 εργοστάσια οχημάτων (αυτοκινήτων, επαγγελματικών βαν, φορτηγών και λεωφορείων), συμπεριλαμβανομένης της γραμμής συναρμολόγησης της αυτοκινητοβιομηχανίας Togg η οποία κατασκευάζει στο Γκεμλίκ της Προύσας το πρώτο 100% “Made in Turkey” ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
BUY NOW
Η αυτοκινητοβιομηχανία ήδη αποτελεί έναν από τους βασικούς αιμοδότες της τουρκικής οικονομίας, με την αξία από τις εξαγωγές των οχημάτων της το περασμένο έτος να ανέρχεται σε 30,966 δισ. δολάρια και να αποτελεί τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στην ιστορία της.
Οι γείτονες, ωστόσο, δείχνουν ότι είναι αποφασισμένοι να μην… πατήσουν φρένο και ήδη καταβάλλουν σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να προσελκύσουν νέες επενδύσεις στον τομέα της κατασκευής αυτοκινήτων στη χώρα.
Στις μεγάλες βλέψεις της τουρκικής κυβέρνησης αναφέρθηκε o Υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας, Μεχμέτ Φατίχ Κασίρ, μιλώντας σε δημοσιογράφους την Παρασκεύη 14 Ιουλίου.
Όπως ανέφερε, η Τουρκία βρίσκεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με σχεδόν όλες τις μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων σε διεθνές επίπεδο, γνωστοποιώντας, επίσης, ότι βρίσκεται και σε συζητήσεις με κινεζικά brands και περιμένει ότι μέχρι το τέλος του έτους τουλάχιστον ένα από αυτά θα ανακοινώσει το επενδυτικό πλάνο του στην Τουρκία.
Ο Μεχμέτ Φατίχ Κασίρ πρόσθεσε ότι οι εν λόγω κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να κατασκευάσουν επί τουρκικού εδάφους ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, ενώ τους… πρότεινε να επιλέξουν την περιοχή της Μανίσα, στη δυτική Τουρκία.
Το ανοικτό κάλεσμα της χώρας στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο έκπληξη δεν προκαλεί, ειδικά από τη στιγμή που οι τελευταίες αναζητούν εναγωνίως πρόσφορο ευρωπαϊκό έδαφος προκειμένου να δημιουργήσουν εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων, τα οποία θα τους επιτρέψουν αφενός να αυξήσουν τον όγκο παραγωγής και αφετέρου να εδραιώσουν την παρουσία τους στη Γηραιά Ήπειρο.
Ο Τούρκος υπουργός απέφυγε να κατονομάσει τις μάρκες με τις οποίες έχει εγκαινιάσει δίαυλο επικοινωνίας, αλλά όπως γνωρίζουμε τον χάρτη της Ευρώπης για την ανέγερση γραμμής συναρμολόγησης οχημάτων «χτενίζει» η BYD, αν και σύμφωνα με δημοσιεύματα οι χώρες που προσώρας προβάλλουν ως «φαβορί» είναι η Ισπανία, η Γερμανία και η Γαλλία.
Επίσης, δεν είναι απίθανο να επιχειρήσουν να κεφαλαιοποιήσουν την εμπορική τους παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά με την ανέγερση μονάδας συναρμολόγησης και κάποιες άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Xpeng, η Geely,η Dongfeng και η Nio.
Φυσικά, ο Μεχμέτ Φατίχ Κασίρ δεν παρέλειψε να κάνει αναφορά και στην Togg, επισημαίνοντας ότι μέχρι το 2032 η μάρκα θα έχει πουλήσει 1 εκατ. αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 175.000 θα εξαχθούν σε αγορές της Ευρώπης.
Τέλος, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι τα μοντέλα της Togg θα πρωταγωνιστήσουν σε επίπεδο αυτονομίας, ενώ σε περίπου 10 χρόνια θα μπορούν να κινούνται αυτόνομα.