Οι Τούρκοι φέρνουν την επανάσταση στους δρόμους -Γιατί αλλάζουν την άσφαλτο στη Κωνσταντινούπολη
Στη λύση της «αθόρυβης ασφάλτου» στρέφεται ο Δήμος της Κωνσταντινούπολης προκειμένου να αντιμετωπιστεί ένα πρόβλημα που πλήττει τις μεγαλουπόλεις.
Ιδιαίτερα σοβαρές είναι οι επιπτώσεις του θορύβου στην υγεία των πολιτών, με τη μακροχρόνια έκθεση να οδηγεί σε απώλεια ακοής, διαταραχές ύπνου, καρδιαγγειακές παθήσεις, μειωμένη γνωστική απόδοση και διατάραξη της ψυχικής υγείας.
Καταλυτικό ρόλο στην αύξηση του περιβαλλοντικού θορύβου διαδραματίζουν και τα οχήματα που κατακλύζουν τις πόλεις. Ο θόρυβος που σχετίζεται με τα αυτοκίνητα δεν οφείλεται αποκλειστικά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μιας και εκ των βασικών πηγών είναι το θρόισμα των ελαστικών.
BUY NOW
Στο πλαίσιο αυτό, δεν είναι λίγες οι χώρες που έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στις… αθόρυβες ασφάλτους, οι οποίες υπόσχονται τη δραστική μείωση της ηχορύπανσης που οφείλονται στα ΙΧ.
Στην «αθόρυβη άσφαλτο» δίνει ψήφο εμπιστοσύνης και η Τουρκία, μέσω ενός πρότζεκτ που, σύμφωνα με την Hurriyet, θα μετριάσει τα επίπεδα θορύβου σε δρόμους κατοικημένων περιοχών κατά 10 dB.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία ελήφθη από την İSFALT, τον οργανισμό του Δήμου της Κωνσταντινούπολης που είναι υπεύθυνος -μεταξύ άλλων- για έργα ασφαλτοστρόσεων.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η İSFALT έχει αναπτύξει ένα ειδικό ασφαλτόμιγμα -με βάση τη ρητίνη- όπου τα κενά αέρος έχουν προσδιοριστεί με τέτοιο τρόπο ώστε ο παραγόμενος θόρυβος από τη διέλευση των οχημάτων να μειώνεται αισθητά.
Σε δοκιμές που έγιναν, διαπιστώθηκε ότι στους δρόμους όπου χρησιμοποιήθηκε αθόρυβη άσφαλτος ο θόρυβος μειώθηκε κατά 10 dB συγκριτικά με τους υπόλοιπους δρόμους.
Παράλληλα, σύμφωνα με τη Hurriyet, το νέο ασφαλτόμιγμα θα χρησιμοποιηθεί σε δρόμους κυρίως γύρω από σχολεία, νοσοκομεία και οίκους ευγηρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία του Τουρκικού Ινστιτούτου Στατιστικής (TÜİK), ο στόλος κυκλοφορούντων οχημάτων στην Κωνσταντινούπολη ανέρχεται σε 4,490 εκατ., που ισοδυναμεί με τον συνολικό πληθυσμό 23 επαρχιών.
Αυτός ο τεράστιος όγκος οχημάτων όχι μόνο εντείνει τις ανησυχίες για την ατμοσφαιρική ρύπανση και την κυκλοφοριακή συμφόρηση, αλλά επιδεινώνει επίσης την ηχορύπανση.