H BMW αποκάλυψε τη νέα M3 CS, η οποία με 550 ίππους ισχύος και μια σειρά από πολύ δυναμικές βελτιώσεις, αποτελεί ένα πραγματικά εκρηκτικό σεντάν επιδόσεων.
Ξεκινώντας με το μοτέρ, η ισχύς αντλείται από μία ειδικά αναβαθμισμένη έκδοση του 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα τεχνολογίας M TwinPower Turbo που αναπτύχθηκε για τις BMW M3 και M4. Αυτή η μονάδα με χωρητικότητα 3,0 λίτρων αποτελεί επίσης τη βάση για τον κινητήρα με τον οποίο η BMW M4 GT3 κέρδισε τον τίτλο του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού (DTM) το 2022.
Οι σημαντικές δυνατότητες αναβάθμισης της κινητήριας μονάδας άνοιξαν το δρόμο για αύξηση της μέγιστης απόδοσης κατά 40 ίππους σε σύγκριση με την BMW M3 Competition Sedan, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 550 ίππους. Ο κινητήρας της νέας BMW M3 CS αποδίδει μέγιστη ροπή 650 Nm από τις μόλις 2.750 σ.α.λ. και τη διατηρεί μέχρι και τις 5.950 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 6.250 σ.α.λ. με μέγιστο όριο περιστροφής τις 7.200 σ.α.λ.
BUY NOW
Η ροπή του κινητήρα της νέας BMW M3 CS μεταφέρεται μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις είτε με τον ειδικό για τα μοντέλα BMW M επιλογέα στην κεντρική κονσόλα ή από τα carbon paddles στο τιμόνι.
Το σύστημα τετρακίνησης M xDrive χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς, ώστε να εξασφαλίζεται πλήρως μεταβαλλόμενη και εξαιρετικά ομαλή κατανομή της ισχύος του κινητήρα μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Στον πίσω άξονα υπάρχει το διαφορικό Active M Differential.
Το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να αλλάξει από την προεπιλεγμένη ρύθμιση 4WD στη λειτουργία 4WD Sport, που στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς. Επίσης, μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως το σύστημα DSC και να σταλεί όλη η ισχύ του κινητήρα στους πίσω τροχούς, για ατελείωτες πλαγιολισθήσεις.
Ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και το M xDrive ενώνουν τις δυνάμεις τους εξασφαλίζοντας εντυπωσιακούς χρόνους επιτάχυνσης. Η νέα BMW M3 CS χρειάζεται 3,4 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα και 11,1 δευτερόλεπτα για να φτάσει στα 200 χλμ./ώρα από στάση. Η BMW M3 CS διατίθεται στάνταρ με το M Driver’s Package και έχει τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 km/h.
Η τεχνολογία πλαισίου της νέας BMW M3 CS έχει προσαρμοστεί με ακρίβεια στα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, τη συνολική φιλοσοφία του οχήματος και στην κατανομή του βάρους του. Οι ειδικές για το μοντέλο ρυθμίσεις του συστήματος DSC και του M Dynamic Mode είναι επίσης προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες απαιτήσεις οδήγησης σε πίστα.
Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της προσαρμοζόμενης ανάρτησης M της νέας BMW M3 CS διαθέτουν επίσης ειδική ρύθμιση για το μοντέλο, όπως ακριβώς συμβαίνει τόσο με το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic που διαθέτει μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού, όσο και με το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης.
Ο στάνταρ εξοπλισμός της ειδικής έκδοσης του μοντέλου περιλαμβάνει φρένα M Compound με δαγκάνες βαμμένες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής κεραμικών φρένων M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες διατίθενται σε ματ χρυσαφί ή κόκκινο χρώμα. Στο βασικό εξοπλισμό της νέας BMW M3 CS περιλαμβάνονται επίσης σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M (19 ίντσες εμπρός, 20 ίντσες πίσω) σε αποκλειστική σχεδίαση ακτινών σχήματος V με φινίρισμα Gold Bronze.
Η BMW M έχει επίσης λάβει μια σειρά από μέτρα που στόχο έχουν στη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας σε πολλά τμήματα του αυτοκινήτου ανθρακονήματα ή πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Τα διάφορα μέτρα που εφαρμόζονται σε σχεδιαστικό επίπεδο πετυχαίνουν συνολική εξοικονόμηση βάρους περίπου 20 κιλών σε σύγκριση με την BMW M3 Competition Sedan με M xDrive.
Η νέα BMW M3 CS προϊδεάζει άμεσα για τον πιο αιχμηρό χαρακτήρα της με μία σειρά από ξεχωριστά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Οι εκτεθειμένες επιφάνειες από ανθρακονήματα για την οροφή, οι δύο εσοχές που έχουν σμιλευτεί στο καπό, το εμπρός splitter, οι εμπρός εισαγωγές αέρα, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών M, η πίσω αεροτομή και ο πίσω προφυλακτήρας συνδυάζονται με τις μαύρες πλαϊνές ποδιές και τα βράγχια M, δημιουργώντας ένα πολύ δυναμικό σπορ αποτέλεσμα.
Στο εσωτερικό της νέας BMW M3 CS συναντούμε ένα σπορ cockpit σχεδιασμένο με γνώμονα την οδηγική απόλαυση και τις μέγιστες επιδόσεις, συνδυάζεται με προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία και αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία. Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός φιλοξενούνται σε μπάκετ καθίσματα M Carbon, σε ειδική σχεδίαση για το μοντέλο. Υπάρχει επίσης εκτενής χρήση δέρματος, ζώνες ασφαλείας Μ, κόκκινο λογότυπο «CS» στην κεντρική κονσόλα, μαρσπιέ θυρών με την επιγραφή "M3 CS", επένδυση οροφής σε χρώμα ανθρακί, τιμόνι M Alcantara με paddles αλλαγής ταχυτήτων από CFRP και κόκκινη ένδειξη της ευθείας πορείας, καθώς και πολλά άλλα.
Η νέα BMW M3 CS θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων στο εργοστάσιο της μάρκας στο Μόναχο από τον Μάρτιο του 2023. Το σταδιακό της λανσάρισμα αναμένεται να ξεκινήσεις τον ίδιο μήνα.