Citroen e-C3

Επίσημο! Χωρίς «σύνορα» οι τροχαίες παραβάσεις στην ΕΕ

policeeu

Το Συμβούλιο της ΕΕ έδωσε προθεσμία στα κράτη μέλη να μεταφέρουν στο εθνικό τους δίκαιο τη νέα κοινοτική οδηγία.

Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να εξασφαλίσει ασφαλέστερη οδική κυκλοφορία ανά την Ευρώπη, εξέδωσε νέο νομοθέτημα το οποίο τροποποιεί την οδηγία του 2015 σχετικά με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις σχετικές με την οδική ασφάλεια. Το νέο νομοθέτημα αποτελεί μέρος της δέσμης νομοθετικών μέτρων για την οδική ασφάλεια.

Η αναθεωρημένη οδηγία έχει ως στόχο να αυξήσει τη συμμόρφωση των οδηγών μη μόνιμων κατοίκων με πρόσθετους οδικούς κανόνες σχετικούς με την οδική ασφάλεια, να εξορθολογίσει τις διαδικασίες αμοιβαίας συνδρομής μεταξύ κρατών μελών κατά τη διασυνοριακή διερεύνηση τροχαίων παραβάσεων σχετικών με την οδική ασφάλεια, και να ενισχύσει την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων των παραβατών μη μόνιμων κατοίκων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι συννομοθέτες εισήγαγαν αρκετές αλλαγές στην αρχική πρόταση της Επιτροπής, με στόχο κυρίως να αποσαφηνίσουν το πεδίο εφαρμογής και τους ορισμούς της οδηγίας. Οι αλλαγές αυτές αφορούν, μεταξύ άλλων, τα εξής:

-Την εισαγωγή της έννοιας του «ενδιαφερόμενου προσώπου», ως του προσώπου που προσδιορίζεται ως υπεύθυνο για τροχαία παράβαση σχετική με την οδική ασφάλεια,

-Την αποσαφήνιση των καθηκόντων και των αρμοδιοτήτων των εθνικών σημείων επαφής και των αρμόδιων αρχών,

-Την προσθήκη περισσότερων αδικημάτων στην αναθεωρημένη οδηγία, όπως περιπτώσεις μη τήρησης των κανόνων περί περιορισμών πρόσβασης οχημάτων, σε ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση ή περί παραχώρησης προτεραιότητας σε οχήματα υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, περιπτώσεις εγκατάλειψης παθόντος, επιπλέον της αποδοχής όσων προτείνει η Επιτροπή, όπως διέλευση από σταθερή γραμμή, επικίνδυνη προσπέραση, επικίνδυνη στάθμευση, παράτυπη οδήγηση ή χρήση υπερφορτωμένων οχημάτων,

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Την περαιτέρω αποσαφήνιση των διαφόρων διαδικασιών που σχετίζονται με την πρόσβαση σε δεδομένα σχετικά με τις άδειες κυκλοφορίας οχημάτων και των διαφόρων επιλογών που έχουν στη διάθεσή τους οι αρμόδιες αρχές για να ζητούν αμοιβαία συνδρομή, προκειμένου να διασφαλίζεται η ταυτοποίηση του ενδιαφερόμενου προσώπου, η ορθή επίδοση της τροχαίας παράβασης μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα και η επιβολή της κύρωσης,

-Την θέσπιση όλων των αναγκαίων διασφαλίσεων για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων του οδηγού ή οποιουδήποτε άλλου ενδιαφερόμενου προσώπου, μεταξύ άλλων με τη θέσπιση σαφούς πλαισίου για την απαγόρευση κάθε κατάχρησης από ιδιωτικούς φορείς που εμπλέκονται στην διεκπεραίωση τροχαίων παραβάσεων οδικής ασφάλειας, και καλύτερων μηχανισμών για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Προθεσμία εφαρμογής στα κράτη μέλη

Μετά την έγκριση, η νομοθετική πράξη θα υπογραφεί από τον πρόεδρο του Συμβουλίου και την πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ τις επόμενες εβδομάδες. Η αναθεωρημένη οδηγία θα αρχίσει να ισχύει είκοσι ημέρες μετά τη δημοσίευσή της. Τα κράτη μέλη θα έχουν προθεσμία 30 μηνών για να μεταφέρουν τις διατάξεις της αναθεωρημένης οδηγίας στο εθνικό τους δίκαιο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ