Citroen e-C3

Από «κόσκινο» χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ - Τι ψάχνουν οι Αρχές

Εισαγόμενα μεταχειρισμένα

Από έλεγχο θα περάσουν όλα τα οχήματα με αξίες άνω των 15.000 ευρώ ώστε να διαπιστωθεί ότι έχει καταβληθεί ο ΦΠΑ.

Τέλος στις κομπίνες με τον ΦΠΑ που έχει καταγραφεί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα επιχειρούν να βάλουν οι Τελωνειακές Αρχές βάζοντας ένα τέλος στην ανομία και την «αιμορραγία» που προκαλούν στα κρατικά έσοδα.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr πρόσφατα εστάλη σε όλες τις Τελωνειακές Αρχές να προβούν σε εξονυχιστικό έλεγχο όλων των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν εισαχθεί την τελευταία 5ετία ώστε να διαπιστωθεί αν έχει καταβληθεί ο ΦΠΑ στο άλλο κράτος μέλος που προέρχεται το όχημα.

Μάλιστα μεταξύ των μέτρων που εξετάζονται έχει προταθεί μέχρι και η υποχρεωτική είσπραξη του ΦΠΑ όλων των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα μέχρι να διαπιστωθεί σε ποια από αυτά έχει πραγματικά καταβληθεί ο ΦΠΑ σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ και κατόπιν να επιστρέφονται τα χρήματα που είχε καταθέσει ο εισαγωγέας του οχήματος. Βέβαια κάτι τέτοιο δεν είναι σύμφωνο με το Δίκαιο της ΕΕ οπότε μάλλον δεν θα εφαρμοστεί...

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να υπενθυμίσουμε ότι στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί χιλιάδες περιστατικά την τελευταία 15ετία τα οποία αφορούν σε μη απόδοση ΦΠΑ καθώς κάποιοι επιτήδειοι εισαγωγείς φρόντιζαν να αγοράζουν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από ένα κράτος-μέλος στη συνέχεια να το μεταπωλούσαν σε κάποια άλλη εταιρεία «φάντασμα» σε άλλο κράτος-μέλος πριν την τελική εισαγωγή του οχήματος στην Ελλάδα όπου και δεν αποδίδονταν ο ΦΠΑ.

Οι διαδικασίες των ελέγχων έχουν ήδη ξεκινήσει και μάλιστα πλέον με τη χρήση της τεχνολογίας η διαπίστωση παραβάσεων είναι πολύ πιο εύκολη καθώς από τον Απρίλιο του 2024 οι δικαιούχοι διασυνοριακών πληρωμών αλλά και οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών διαβιβάζουν στις διοικήσεις των κρατών μελών της ΕΕ πληροφορίες σχετικά με όσους λαμβάνουν περισσότερες από 25 διασυνοριακές πληρωμές ανά τρίμηνο.

Οι πληροφορίες αυτές συλλέγονται σε μια νέα ευρωπαϊκή βάση δεδομένων που έχει αναπτυχθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που δεν είναι άλλο από το κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα πληροφοριών για τις πληρωμές (CESOP), όπου αποθηκεύονται, συγκεντρώνονται και διασταυρώνονται με άλλα δεδομένα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συνέχεια, όλες οι πληροφορίες στο CESOP τίθενται στη διάθεση των κρατών μελών μέσω του Eurofisc, του δικτύου ειδικών της ΕΕ για την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του ΦΠΑ, το οποίο εγκαινιάστηκε το 2010. Αυτό διευκολύνει πολύ τα κράτη μέλη όσον αφορά την ανάλυση δεδομένων και τον εντοπισμό επιγραμμικών πωλητών που δεν συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις στον τομέα του ΦΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων που δεν είναι εγκατεστημένες στην ΕΕ.

Οι υπάλληλοι σύνδεσμοι του Eurofisc έχουν επίσης την εξουσία να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα σε εθνικό επίπεδο, όπως η διεκπεραίωση αιτήσεων παροχής πληροφοριών, οι έλεγχοι ή η διαγραφή αριθμών ΦΠΑ από τα μητρώα. Παρόμοιες διατάξεις ισχύουν ήδη σε ορισμένα κράτη μέλη και σε άλλες χώρες και είχαν απτά αποτελέσματα όσον αφορά την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την ίδια στιγμή στο στόχαστρο της ΕΕ έχουν τεθεί πλέον και οι έμποροι μεταχειρισμένωναυτοκινήτωνπου δεν έχουν κάποιο παραδοσιακό φυσικό κατάσταση αλλά πωλούν αυτοκίνητα μέσω του Διαδικτύου χωρίς να αποδίδουν φόρους και ΦΠΑ στα εκάστοτε κράτη μέλη δημιουργώντας μια τεράστια φοροδιαφυγή αλλά και αθέμιτο ανταγωνισμό στις νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου.

Για παράδειγμα, ορισμένοι επιγραμμικοί πωλητές χωρίς φυσική παρουσία σε κράτος μέλος της ΕΕ πωλούν αυτοκίνητα σε καταναλωτές της ΕΕ χωρίς να εγγράφονται σε μητρώο ΦΠΑ πουθενά στην ΕΕ ή δηλώνοντας χαμηλότερη από την πραγματική αξία των επιγραμμικών πωλήσεών τους. Ως εκ τούτου, τα κράτη μέλη χρειάζονται ενισχυμένα εργαλεία για τον εντοπισμό και τον τερματισμό αυτής της παράνομης συμπεριφοράς.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ