Βελτιώσεις στα σημεία ανακοίνωσε η Mazda και για τις δύο εκδόσεις του MX-5 με στόχο να αναβαθμίσει περαιτέρω τη δυναμική συμπεριφορά του.
Σύμφωνα και με την ιαπωνική ιστοσελίδα της Mazda, το MX-5, τόσο στην έκδοση Roadster με τη μαλακή οροφή όσο και στην Roadster RF με τη σκληρή αναδιπλούμενη, δέχεται αλλαγές στην ανάρτηση του με την ενσωμάτωση του ηλεκτρονικού συστήματος Kinematic Posture Control (KPC).
Χωρίς να προσθέτει βάρος στο ελαφρύ roadster, το KPC ηλεκτρονικό σύστημα αξιοποιεί το σύστημα πέδησης του MX-5 κατά τη δυναμική οδήγηση και φρενάρει κάθε φορά τον εσωτερικό προς στην εκάστοτε στροφή τροχό βελτιώνοντας έτσι την συμπεριφορά του κατά την είσοδο. Το σύστημα προσαρμόζει τη λειτουργία για κάθε στροφή ξεχωριστά λαμβάνοντας υπόψη του τη διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς.
BUY NOW
Παράλληλα το Kinematic Posture Control, ξανά με την αξιοποίηση των φρένων βελτιώνει τη «στάση» του αμαξώματος στο δυνατό φρενάρισμα κατανέμοντας την πίεση στο κύκλωμα μεταξύ των δύο αξόνων με τέτοιο τρόπο ώστε το MX-5 να περιορίζει τη μεταφορά βάρους, όταν το ιαπωνικό roadster οδηγείται δυναμικά.
Έτσι, σύμφωνα και με την ιαπωνική εταιρεία η τέταρτη γενιά του εμβληματικού για την κατηγορία μοντέλου της εμφανίζει τώρα ακόμη υψηλότερα επίπεδα σταθερότητας στις υψηλές ταχύτητες και προσφέρει ακόμη μεγαλύτερες «συγκινήσεις» σε αυτούς που βρίσκονται στο κάθισμα του οδηγού.
Σχεδιαστικά, η Mazda προσθέτει επιπλέον νέες χρωματικές επιλογές εσωτερικά και εξωτερικά για τη νέα έκδοση του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου της, που έχει βραβευθεί με το Car Design of the Year. Αυτά περιλαμβάνουν ένα νέο εξωτερικό φινίρισμα Platinum Quartz Metallic, ένα έντονο χρωματισμένο εσωτερικό Terracotta με εξαιρετικά απαλό δέρμα Nappa και μια εκλεπτυσμένη επιλογή μαλακής οροφής σε σκούρο μπλε χρώμα.
Παράλληλα, η μαλακή οροφή του MX-5 roadster, η οποία ανοίγει και κλείνει με μια κίνηση του καρπού, είναι πλέον διαθέσιμη σε σκούρο μπλε. Αυτό προσφέρει νέες δυνατότητες για μια καθαρά μοντέρνα επιλογή, για παράδειγμα μαζί με χρώματα αμαξώματος όπως το Machine Grey Premium Metallic.
Ενώ η μαλακή οροφή του roadster ανοίγει και κλείνει με μία απλή κίνηση του καρπού, η ηλεκτροκίνητη σκληρή οροφή RF προσθέτει στο μοντέλο την ιδανική πινελιά design και άνεσης. Η πλήρως αυτόματη, τριών τμημάτων, σκληρή οροφή προσφέρει στον πελάτη τα πλεονεκτήματα των δύο κόσμων των σπορ αυτοκινήτων: Την οδήγηση στον ανοιχτό ορίζοντα και την πρόσθετη ασφάλεια ενός κουπέ με σκληρή οροφή.
Η οροφή τύπου RF είναι η ταχύτερα ανοιγόμενη σκληρή οροφή στην αγορά χάρη στον εξαιρετικά ευφυή και μικρό μηχανισμό ο οποίος ανοίγει και κλείνει την οροφή σε μόλις 13 δευτερόλεπτα – ακόμα και εν κινήσει μέχρι τα 10χλμ./ώρα. Χάρη στην ηχομόνωση της στιβαρής οροφής, το Mazda MX-5 RF εξασφαλίζει απαράμιλλο επίπεδο άνεσης.
Αλλαγές στον τομέα των των κινητήρων δεν υπάρχουν και το ιαπωνικό roadster εξακολουθεί να είναι διαθέσιμο με τα δύο ατμοσφαιρικά σύνολα του 1,5 και δύο λίτρων.
Ο 2λιτρος Skyactiv-G κινητήρας αποδίδει 184 ίππους και 205 Nm στις 7.000 και 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα και για την έκδοση με τη μαλακή οροφή τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,5 δευτερόλεπτα (6,8 για την RF) με την τελική να φτάνει στα 219 χλμ./ώρα.
Η κατανάλωση και στις δύο εκδόσεις είναι 6,9 λτ./100χλμ. και οι εκπομπές CO2 βρίσκονται στα 157-156 γρ./χλμ. Για ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση, ο Skyactiv-G 2.0 εφοδιάζεται με το σύστημα i-Eloop, ένα σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα και το σύστημα start-stop που ονομάζεται Mazda i-stop.
Με απόδοση στους 132 ίππους και τα 152 Nm ροπής ο Skyactiv-G των 1,5 λίτρου καταναλώνει 6,1 λτ./100 χλμ., κατά το πρότυπο WLTP και εκπέμπει 138 γρ./χλμ. εδώ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,3 δεύτερα και η τελική φτάνει στα 204 χλμ./ώρα. Ο μικρότερης χωρητικότητας κινητήρας εφοδιάζεται επίσης και με το σύστημα i-Eloop, για ανάκτηση ενεργείας κατά το φρενάρισμα και το start-stop της Mazda. Και τα δύο μοτέρ συνεργάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Το αναβαθμισμένο Mazda MX-5 θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη τον ερχόμενο Ιανουάριο.
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ