
H νέα γενιά του Nissan GT-R θα γίνει πραγματικότητα: θα έχει και πάλι εκρηκτικές επιδόσεις, θα κυνηγήσει νέα ρεκόρ στο Nurburgring - και θα παραμείνει βενζινοκίνητο. Έστω και με υβριδική υποβοήθηση.
Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Nissan Αμερικής, Ponz Pandikuthira, δήλωσε στο περιθώριο εκδήλωσης στη Νέα Υόρκη ότι το νέο GT-R θα είναι μοναδικό, πιστό στην κληρονομιά του και ικανό να γράψει χρόνο-ρεκόρ στο Nurburgring - ακριβώς όπως έκανε η γενιά R35 το 2008, αφήνοντας τότε τη Porsche 911 στη σκόνη του και προκαλώντας “πανικό” στη Στουτγάρδη.

Το ζητούμενο, όμως, είναι η νέα τεχνολογία του ιαπωνικού supercar: το GT-R δεν μπορεί πλέον να βασίζεται αποκλειστικά σε θερμικό κινητήρα -καθώς τα σημερινά πρότυπα ρύπων και ήχου το καθιστούν αδύνατο-, ενώ ένα αμιγώς ηλεκτρικό GT-R επίσης δεν μπορεί να αντέξει πολλούς γύρους στην πίστα χωρίς απώλεια απόδοσης. Κι αυτό δεν είναι αποδεκτό για το “Godzilla”.
BUY NOW
Έτσι, η λύση φαίνεται να είναι μια ειδικά εξελιγμένη υβριδική πλατφόρμα, που όμως δεν είναι ακόμη έτοιμη. Παράλληλα, η Nissan εργάζεται πάνω στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (All Solid-State Battery ή ASSB), τις οποίες θέλει να λανσάρει το 2028.

Αν αυτή η τεχνολογία αποδειχτεί ικανή να παράγει αρκετά ελαφριές και αποδοτικές μπαταρίες, τότε το νέο GT-R θα μπορέσει να συνδυάσει ηλεκτροκίνηση και επιδόσεις χωρίς συμβιβασμούς στο βάρος - κάτι που σήμερα είναι αδύνατο με τα υπάρχοντα PHEV (plug-in hybrid) συστήματα.
Ο Pandikuthira δεν δίνει, έτσι, συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τη νέα γενιά του GT-R, αλλά δηλώνει πως "θα καθυστερήσουμε όσο χρειαστεί για να το κάνουμε σωστά". Ο στόχος είναι το αυτοκίνητο να είναι έτοιμο μέσα σε 3-4 χρόνια, κάτι που μας τοποθετεί πιο κοντά στο 2029-2030.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Ivan Espinosa, αυτοχαρακτηρίζεται "γνήσιος petrolhead" και έχει ως προτεραιότητα τη διατήρηση των σπορ μοντέλων. Ήδη το νέο Nissan Z σημειώνει εξαιρετικές πωλήσεις -221% αύξηση το πρώτο τρίμηνο στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας ακόμη και την Toyota GR Supra- και θα δεχτεί σύντομα την ανανέωση που προβλέπεται για το μέσον της ζωής του.

Με δεδομένη την εμπορική επιτυχία του Z και το μακροχρόνιο status του GT-R ως σπορ “ναυαρχίδα” της Nissan, η εταιρεία της Yokohama θέλει να στηρίξει και τα δύο μοντέλα, ακόμη και με περιορισμένο όγκο παραγωγής. Μάλιστα, η Nissan εξετάζει την προσθήκη και τρίτου σπορ μοντέλου, για να πλαισιώσει τα Z και GT-R.

Το εμβληματικό R35 GT-R έχει ήδη αποσυρθεί οριστικά -στην Ευρώπη από το 2021 και στις ΗΠΑ από το 2024- πλέον και από την Ιαπωνία. Όμως ο μύθος δεν τελειώνει εδώ. Όπως λέει ο Pandikuthira, “το GT-R θα επιστρέψει – χωρίς καμία αμφιβολία”. Και όταν το κάνει, θα πρέπει να ξεπεράσει την Porsche GT3 RS, τη GT2 RS, και κάθε τι άλλο που απειλεί τη βασιλεία του στο Nurburgring.