Επίσημο: Το Nissan GT-R επιστρέφει και θα είναι υβριδικό

nissan gt-r nismo

H νέα γενιά του Nissan GT-R θα γίνει πραγματικότητα: θα έχει και πάλι εκρηκτικές επιδόσεις, θα κυνηγήσει νέα ρεκόρ στο Nurburgring - και θα παραμείνει βενζινοκίνητο. Έστω και με υβριδική υποβοήθηση.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Nissan Αμερικής, Ponz Pandikuthira, δήλωσε στο περιθώριο εκδήλωσης στη Νέα Υόρκη ότι το νέο GT-R θα είναι μοναδικό, πιστό στην κληρονομιά του και ικανό να γράψει χρόνο-ρεκόρ στο Nurburgring - ακριβώς όπως έκανε η γενιά R35 το 2008, αφήνοντας τότε τη Porsche 911 στη σκόνη του και προκαλώντας “πανικό” στη Στουτγάρδη.

To νέο Nissan GT-R θα βασιστεί στο πρωτότυπο Hyper Force
To νέο Nissan GT-R θα βασιστεί στο πρωτότυπο Hyper Force
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ζητούμενο, όμως, είναι η νέα τεχνολογία του ιαπωνικού supercar: το GT-R δεν μπορεί πλέον να βασίζεται αποκλειστικά σε θερμικό κινητήρα -καθώς τα σημερινά πρότυπα ρύπων και ήχου το καθιστούν αδύνατο-, ενώ ένα αμιγώς ηλεκτρικό GT-R επίσης δεν μπορεί να αντέξει πολλούς γύρους στην πίστα χωρίς απώλεια απόδοσης. Κι αυτό δεν είναι αποδεκτό για το “Godzilla”.

Έτσι, η λύση φαίνεται να είναι μια ειδικά εξελιγμένη υβριδική πλατφόρμα, που όμως δεν είναι ακόμη έτοιμη. Παράλληλα, η Nissan εργάζεται πάνω στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (All Solid-State Battery ή ASSB), τις οποίες θέλει να λανσάρει το 2028.

Αν αυτή η τεχνολογία αποδειχτεί ικανή να παράγει αρκετά ελαφριές και αποδοτικές μπαταρίες, τότε το νέο GT-R θα μπορέσει να συνδυάσει ηλεκτροκίνηση και επιδόσεις χωρίς συμβιβασμούς στο βάρος - κάτι που σήμερα είναι αδύνατο με τα υπάρχοντα PHEV (plug-in hybrid) συστήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Pandikuthira δεν δίνει, έτσι, συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τη νέα γενιά του GT-R, αλλά δηλώνει πως "θα καθυστερήσουμε όσο χρειαστεί για να το κάνουμε σωστά". Ο στόχος είναι το αυτοκίνητο να είναι έτοιμο μέσα σε 3-4 χρόνια, κάτι που μας τοποθετεί πιο κοντά στο 2029-2030.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Ivan Espinosa, αυτοχαρακτηρίζεται "γνήσιος petrolhead" και έχει ως προτεραιότητα τη διατήρηση των σπορ μοντέλων. Ήδη το νέο Nissan Z σημειώνει εξαιρετικές πωλήσεις -221% αύξηση το πρώτο τρίμηνο στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας ακόμη και την Toyota GR Supra- και θα δεχτεί σύντομα την ανανέωση που προβλέπεται για το μέσον της ζωής του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με δεδομένη την εμπορική επιτυχία του Z και το μακροχρόνιο status του GT-R ως σπορ “ναυαρχίδα” της Nissan, η εταιρεία της Yokohama θέλει να στηρίξει και τα δύο μοντέλα, ακόμη και με περιορισμένο όγκο παραγωγής. Μάλιστα, η Nissan εξετάζει την προσθήκη και τρίτου σπορ μοντέλου, για να πλαισιώσει τα Z και GT-R.

Το εμβληματικό R35 GT-R έχει ήδη αποσυρθεί οριστικά -στην Ευρώπη από το 2021 και στις ΗΠΑ από το 2024- πλέον και από την Ιαπωνία. Όμως ο μύθος δεν τελειώνει εδώ. Όπως λέει ο Pandikuthira, “το GT-R θα επιστρέψει – χωρίς καμία αμφιβολία”. Και όταν το κάνει, θα πρέπει να ξεπεράσει την Porsche GT3 RS, τη GT2 RS, και κάθε τι άλλο που απειλεί τη βασιλεία του στο Nurburgring.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ