Οι κυρώσεις στη Ρωσία ελέω της εισβολής στην Ουκρανία έχουν αρχίσει να γίνονται αισθητές στη χώρα με τη Lada να γυρνά... 40 χρόνια πίσω και να παράγει μοντέλα χωρίς βασικά ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας.
Ένας από τους τομείς της ρώσικης οικονομίας που έχει δεχτεί πλήγμα από τις οικονομικές και εμπορικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία είναι φυσικά και εκείνος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το τίμημα σε αυτή την περίπτωση το «πληρώνει» η Lada, η οποία συνεχίζει να παράγει μοντέλα της για την εγχώρια αγορά μέχρι να της τελειώσουν τα αποθέματα σε ηλεκτρονικά συστήματα. Έπειτα αυτά θα παράγονται με σημαντικές ελλείψεις όμως σε ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού
BUY NOW
Τα εν λόγω συστήματα, που θεωρούνται όχι μόνο απαραίτητα αλλά και υποχρεωτικά για την πώληση ενός σύγχρονου αυτοκινήτου στις χώρες της Ε.Ε., δεν τοποθετούνται πλέον στα αυτοκίνητα της ρώσικης εταιρείας, με αποτέλεσμα αυτά να «γυρνούν» τεχνολογικά 30 με 40 χρόνια πίσω αναφορικά με την ενεργητική αλλά και παθητική ασφάλεια που προσφέρουν.
Σύμφωνα και με αναφορές που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου, τα πρώτα αυτοκίνητα που θα κατασκευαστούν και θα έχουν κάνει υποβάθμιση στον εξοπλισμό τους θα δουν το φως της παραγωγής σε ένα περίπου μήνα, στις αρχές Ιουνίου. Από τον εξοπλισμό τους θα απουσιάζει το ABS, το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας ESP αλλά και οι αερόσακοι ασφάλειας για οδηγό και συνεπιβάτες.
Τα μοντέλα που θα δεχτούν υποβάθμιση είναι το Lada Vesta, το οποίο αναμένεται να παράγεται και με έναν παλιότερης τεχνολογίας κινητήρα, αλλά και το αειθαλές Niva.
Σύμφωνα με τις αναφορές η έλλειψη όλων αυτών των ηλεκτρονικών συστημάτων από τον εξοπλισμό των μοντέλων της Lada, αναμένεται να τα κάνει σημαντικά φθηνότερα και πιο προσιτά στο κοινό, αν και μέχρι στιγμής η ρώσικη εταιρεία δεν έχει προχωρήσει σε αλλαγές στον τιμοκατάλογό της. Ίσως αυτό το δούμε όταν τα πρώτα Lada χωρίς τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας περάσουν τις πύλες του εργοστασίου της AvtoVAZ.
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ