Ένας ιστορικός κατασκευαστής στη Γηραιά Ήπειρο έχει επιστρέψει στη ζωή και η παραγωγή του νέου της αμιγώς ηλεκτρικού pick up αναμένεται να ξεκινήσει τους επόμενους μήνες.
Σύμφωνα με το πλάνο που έχει θέσει για να ξεκινήσει την παραγωγή του νέου και αμιγώς ηλεκτρικού της pick up φαίνεται πως βρίσκεται η ισπανική Ebro, η οποία εξασφάλισε την απαραίτητη χρηματοδότηση ώστε να θέσει το εργοστάσιό της σε λειτουργία.
Η EV Motors, μητρική της Ebro, ήρθε πρόσφατα σε συμφωνία με την κινέζικη Chery για τη δημιουργία κοινοπραξίας ώστε ο κατασκευαστής από την Ασία να ξεκινήσει να παράγει κάποια από τα μοντέλα του επί ευρωπαϊκού εδάφους, συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Ebro που βρίσκεται τη Βαρκελώνη της Ισπανίας.
BUY NOW
Με την δημιουργία της κοινοπραξίας μεταξύ των δύο εταιρειών βρέθηκαν και οι απαραίτητοι πόροι για να ξεκινήσει να λειτουργεί το εργοστάσιο που άνηκε πριν στη Nissan.
Για να ξεκινήσει άμεσα η παραγωγή των μοντέλων της Chery στην Ισπανία τα αυτοκίνητα των Κινέζων αρχικά θα συναρμολογούνται στη Βαρκελώνη και λογικά στο μέλλον θα υπάρξουν και επενδύσεις που θα επιτρέπουν ολόκληρη την κατασκευή τους στην Ευρώπη.
H Ebro ήταν θυγατρική της Motor Iberica και κατασκεύαζε αρχικά επί ισπανικού εδάφους επαγγελματικά μοντέλα και φορτηγά της Ford. Αργότερα, με την εξαγορά άλλων ισπανικών εταιρειών (Fadisa, Aisa, Siata και Viasa), ξεκίνησε να κατασκευάζει επαγγελματικά μοντέλα άλλων κατασκευαστών με το δικό της σήμα, όπως ήταν για παράδειγμα διάφορα μοντέλα της Jeep αλλά και το van Romeo, της Alfa Romeo.
Διαθέτοντας εργοστάσια σε Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Άβιλα και Κόρδοβα, η Ebro παρέμεινε ενεργή και διέθετε επαγγελματικά μοντέλα στην αγορά από την σύστασή της το 1954 έως και το 1987 όταν και εξαγοράστηκε πλήρως από τη Nissan και μετονομάστηκε σε Nissan Motor Iberica. Ήταν τότε που το όνομά της Ebro εξαφανίστηκε από την αγορά.
Για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό pick up της Ebro οι Ισπανοί θα βασιστούν σε μεγάλο βαθμό στο Nissan Navara που κατασκευαζόταν μέχρι πρότινος σε αυτό το εργοστάσιο.
Οι άνθρωποι της Ebro θα προχωρήσουν στις απαραίτητες αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα του Navara ώστε να διαφοροποιείται σε σχέση με το μοντέλο που χρησιμοποιείται ως βάση.
Αλλαγές θα υπάρξουν και στο πλαίσιο τύπου σκάλας με στόχο αυτό να φιλοξενεί μια μεγάλη συστοιχία μπαταριών ενεργειακής χωρητικότητας 100 kWh αλλά και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες έναν για κάθε άξονα.
Η συνολική απόδοση του συστήματος θα φτάνει στους 300 ίππους με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για αυτονομία της τάξης των 440 χιλιομέτρων, με το pick up της Ebro να διατίθεται αποκλειστικά ως διπλοκάμπινο. Η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει προς το τέλος της χρονιάς.