Citroen e-C3

Έρχεται η φθηνή βενζίνη του 0,8 ευρώ -Πώς θα σώσει τα παλιά αυτοκίνητα

αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Ένα καύσιμο που κοστίζει μόλις 0,80 ευρώ/λίτρο διεκδικεί να έχει ρόλο μετά το 2035 όταν και θα καταργηθούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης και diesel.

Την ίδια ώρα που η ΕΕ έχει στρέψει την προσοχή της στην επικράτηση της ηλεκτροκίνησης, υπάρχει μια βιομηχανία παραγωγής ενός καυσίμου η οποία δείχνει αποφασισμένη να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο στα αυτοκινητικά δρώμενα και μετά το 2035.

Πρόκειται για τη βιομηχανία της υπερ-αιθανόλης (Ε85), ενός καυσίμου που αποτελεί το αποτέλεσμα της μίξης αιθανόλης (σ.σ. προέρχεται από καλαμπόκι και άλλες φυτικές ύλες) και συμβατικής βενζίνης.

Στο καύσιμο Ε85 το ποσοστό της αιθανόλης φτάνει το 85%, ενώ διακρίνεται για την ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του που στη Γαλλία περιορίζεται σε 0,80 ευρώ/λίτρο, όταν αυτή της βενζίνης είναι υπερδιπλάσια (1,78 ευρώ/λίτρο).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αντλία καυσίμου

Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των οχημάτων που κινούνται με Ε85 στη Γαλλία ανέρχεται σε 400.000 μονάδες, ενώ σύμφωνα με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, το συγκεκριμένο καύσιμο μπορεί να συνδράμει καθοριστικά στη μάχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απανθρακοποίηση των μεταφορών. Σημειώνεται ότι από αυτά τα 400.000 οχήματα, τα 2/3 αφορούν οχήματα με κιτ μετατροπής.

Σύμφωνα, μάλιστα, με την ένωση Γάλλων παραγωγών βιοαιθανόλης “Bioethanol France”, μια μετατροπή ενός βενζινοκίνητου μοντέλου σε Ε85 θα του επέτρεπε να να λάβει το αυτοκόλλητο Crit'air 1, δηλαδή να έχει πρόσβαση στις ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Ηγέτες, ωστόσο, του κλάδου φοβούνται ότι χωρίς την απαιτούμενη εξωτερική βοήθεια, το καύσιμο Ε85 δεν θα μπορέσει να σταθεί στα πόδια του, παρά τη χαμηλή τιμή του και τις χαμηλές εκπομπές CO2, οι οποίες είναι περίπου 80% μικρότερες συγκριτικά με την αμόλυβδη βενζίνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
κίνηση στους δρόμους

Τα στοιχεία που επικαλούνται οι ηγέτες του κλάδου δείχνουν ότι μετά από 4 χρόνια συνεχούς ανόδου η κατανάλωση Ε85 το 2024 σταθεροποιήθηκε, ενώ με την ανακοίνωση της κατάργησης πώλησης αυτοκινήτων βενζίνης και diesel από το 2035 επικρατεί ανησυχία ότι το εν λόγω καύσιμο θα οδηγηθεί σε σταδιακό θάνατο.

Σύμφωνα με γαλλικά ΜΜΜ, οι παραγωγοι Ε85 αναμένεται να θέσουν το συγκεκριμένο ζήτητημα στον Στρατηγικό Διάλογο που είναι προγραμματισμένος στις 30 Ιανουαρίου μεταξύ της ΕΕ των αυτοκινητοβιομηχανιών και άλλων φορέων, ζητώντας τη διασφάλιση ενός βιώσιμου πλαισίου για τη βιοαιθανόλη.

Επιπλέον, δηλώνουν πρόθυμοι να προχωρήσουν στις απαραίτητες έρευνες προκειμένου να εξαλειφθεί οποιαδήποτε παρουσία βενζίνης στο εν λόγω καύσιμο, ώστε να κασταστεί ανθρακικά ουδέτερο και επομένως όσα καινούργια αυτοκίνητα είναι συμβατα με αυτό να μπορούν να πωλούνται και μετά το 2035.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ